Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tylsää tämä lapsen kanssa kotona olo.

Vierailija
03.02.2014 |

menisin töihin vaikka ilmaiseksi kunhan ei tarvitsisi vaan kotona ollä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 16, onko sinulla ammattia, ja vaikka olisikin voi aina lisäkouluttautua. Mikä ala kiinnostaa?

Vierailija
22/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:15"]

Olet liian negatiivinen. Se ei ole viehättävä piirre ihmisessä. Ehkäpä siksi sisarukset eivät pidä yhteyttä ja naapurit eivä tule.

[/quote]

Ja ap, tuosta negatiivisuudesta voi opetella pois! Sä kerrot olevasi heikkolahjainen, mutta et säkään nyt ihan mikään oman elämäsi turisti ole. Jos et oikeasti pysty mihinkään, varaa aika sosiaali- tai perhetyöntekijälle, jonka kanssa voisit keskustella, miten muuttaa tilannettasi.

Onko sulla mielialalääkitystä? Voisin kuvitella, että hyötyisit siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä viestejä ap saanut.

Vähän myötätuntoa nyt...! Muistan itsekin miten tylsistynyt välillä olin, etenkin vauva-aikana saattaa olla tylsää kun lapsen kanssa ei oikein voi tehdä mitään. En voinut sietää muskareita yms juttuja, en ollut yhtään sen tyylinen. Toinen lapsi syntyi melkein heti perään, joten sitten tekemistä olikin;). Onhan se kotona oleminen puuduttavää välillä, psyykkasin itseäni että tämä on nyt tätä..ja joskus saatan ikävöidä kotona olemista. Töitä ehtii tehdä vuosikausia.

Yritä löytää samanhenkistä seuraa?

Vierailija
24/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:16"]

Nro 16, onko sinulla ammattia, ja vaikka olisikin voi aina lisäkouluttautua. Mikä ala kiinnostaa?

[/quote]

On ammatti ja työpaikkakin, mutta vapaata tämä viikko. Lisäkoulutus kiinnostaa, käyn pari kertaa viikossa iltakurssilla ammattiini liittyen, mutta näin päivisin tuppaa olemaan tylsää, vaikka energiaa olisi.

Vierailija
25/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap:n lapsi on? Helpottais jos tietäis vähän enemmän..;)

T.22

Vierailija
26/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:02"]

Kai sinulle on omia ystäviä, vanhemmat, sisaruksia. Mene vaikka Äiti-Lapsikerhoon, vauva mukaan ja ihmisten ilmoille.

[/quote]

Ei ole yhtään ystävää,vanhemmat asuvat kaukana ja ovat molemmat dementiakodissa,sisarukset asuvat myös kaukana eivätkä halua olla tekemisissä. Eikä tuo lapsi ole vauva vaan 5,5v.

[/quote]

Älä vaan sano että olet ollut kotona yli viisi vuotta  lapsen kanssa tekemättä yhtään mitään?  Tuosta suosta on kyllä aika paha nousta

Vierailija
27/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:14"]

Minä olen kotona ihan ilman lasta, keksikää minullekin tekemistä! :) Koti kiiltää puhtauttaan ja urheilemassakin olen jo käynyt tälle aamulle. Nyt en osaa kuin pyöritellä peukaloita ja surffata päämäärättömästi netissä...

[/quote]

Lue päivän sanomalehti. Siis oikeasti lue, jokainen vähänkin kiinnostava artikkeli. Jos sulle ei tule paperilehteä, kävele ärrälle ja hae sellainen tai mene kirjastoon.

Poimi sieltä lehdestä yksi asia, joka sua jäi kiinnostamaan. Oliko joku maa, jota käsiteltiin, kiinnostava? Joku ihminen? Joku asia? Joku talousasia, jota et ymmärtänyt? Mene kirjastoon ja hae kirja aiheesta.

Ota kamera ja tee itselle kuvaraportti päivästä. Kuvaa vaikka tunnin välien, missä olet, mitä teet.

Tsekkaa lähiseudun lounaspaikkojen tarjonta netistä. Mene lounaalle sinne, missä on mielenkiintoisin sapuska.

Etsi netistä resepti, jollaista et ole koskaan kokeillut. Kokeile sitä nyt.

Selaa käsityö/askartelusivuja. Valitse itsellesi projekti, opettele uusi taito. Lähes joka paikkakunnalla on vaikka keskus, jossa voi kutoa mattoa. Opettele siis tekemään matto. Esim.

Katso netistä, mitä paikkakunnallasi on tänään tarjota: onko teatteria, konserttia, luentoa, seurakunnan tilaisuutta, tanssiesitystä, tms. Jos ei ole tälle päivälle, mille päivälle tällä viikolla on? Mene sinne.

Tsekkaa, mitä lyhytkursseja paikallisella kansan/työväenopistolla on tälle keväälle, mene jollekin niistä.

Ala kerrata unohtamaasi kieltä tai opettele uutta. Itseopiskelumatskuja löytyy netistä tai kirjastosta.

Mene avantouimaan.

Tee aivojumppaa: ristikkoa, sudokua, yläasteen aikaisia matikantehtäviä, logiikkatehtäviä netistä.

Hae netistä tai kirjastosta musiikkia, jota et yleensä kuuntele. Perehdy siihen.

Tee jotain, mitä et ole koskaan tehnyt. Osta vaikka kaupasta tietokonepeli ja pelaa sitä, jos et ole vaikka koskaan pelannut pelejä.

Opettele pelaamaan pasianssia, korttitemppuja, jonglööraamaan.

Mitä paikallinen Martta- tmv. seura tarjoaa?

Liity kuoroon.

Vierailija
28/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ole negatiivinen vaan ystävällinen ja avulias ihminen. Naapurin lapsillekkin tarjoaisin limsat ja keksit ja saisivat rauhass leikkiä mutta en tiedä miksi eivät halua tulla ja sisaret eivät ole ikinä halunneet pitää yhteyttä edes silloin kun olin lapsi ja he olivat jo aikuisia.

Vierailija
29/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:14"]

Minä olen kotona ihan ilman lasta, keksikää minullekin tekemistä! :) Koti kiiltää puhtauttaan ja urheilemassakin olen jo käynyt tälle aamulle. Nyt en osaa kuin pyöritellä peukaloita ja surffata päämäärättömästi netissä...

[/quote]

Lue päivän sanomalehti. Siis oikeasti lue, jokainen vähänkin kiinnostava artikkeli. Jos sulle ei tule paperilehteä, kävele ärrälle ja hae sellainen tai mene kirjastoon.

Poimi sieltä lehdestä yksi asia, joka sua jäi kiinnostamaan. Oliko joku maa, jota käsiteltiin, kiinnostava? Joku ihminen? Joku asia? Joku talousasia, jota et ymmärtänyt? Mene kirjastoon ja hae kirja aiheesta.

Ota kamera ja tee itselle kuvaraportti päivästä. Kuvaa vaikka tunnin välien, missä olet, mitä teet.

Tsekkaa lähiseudun lounaspaikkojen tarjonta netistä. Mene lounaalle sinne, missä on mielenkiintoisin sapuska.

Etsi netistä resepti, jollaista et ole koskaan kokeillut. Kokeile sitä nyt.

Selaa käsityö/askartelusivuja. Valitse itsellesi projekti, opettele uusi taito. Lähes joka paikkakunnalla on vaikka keskus, jossa voi kutoa mattoa. Opettele siis tekemään matto. Esim.

Katso netistä, mitä paikkakunnallasi on tänään tarjota: onko teatteria, konserttia, luentoa, seurakunnan tilaisuutta, tanssiesitystä, tms. Jos ei ole tälle päivälle, mille päivälle tällä viikolla on? Mene sinne.

Tsekkaa, mitä lyhytkursseja paikallisella kansan/työväenopistolla on tälle keväälle, mene jollekin niistä.

Ala kerrata unohtamaasi kieltä tai opettele uutta. Itseopiskelumatskuja löytyy netistä tai kirjastosta.

Mene avantouimaan.

Tee aivojumppaa: ristikkoa, sudokua, yläasteen aikaisia matikantehtäviä, logiikkatehtäviä netistä.

Hae netistä tai kirjastosta musiikkia, jota et yleensä kuuntele. Perehdy siihen.

Tee jotain, mitä et ole koskaan tehnyt. Osta vaikka kaupasta tietokonepeli ja pelaa sitä, jos et ole vaikka koskaan pelannut pelejä.

Opettele pelaamaan pasianssia, korttitemppuja, jonglööraamaan.

Mitä paikallinen Martta- tmv. seura tarjoaa?

Liity kuoroon.

[/quote]

Muuten hyvä juttuja mutta taksilla meneminen tulee aika kalliiksi monenlaista olen kyllä tehnytkin mitä kotona voi tehdä.

Vierailija
30/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun on vaikea liikkua ja haluaisit lapsen kanssa käydä vaikka seurakunnan tilaisuuksissa, ota sinne diakoneihin yhteyttä. Eiköhän asia järjesty. Joku vapaaehtoinen saattaa tulla sut vaikka kotiovelta autolla hakemaan.

Vierailija
31/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää on taas se heikkolahjainen liikuntarajoitteinen jonka mies tekee 12 tunnin työpäiviä yrittäjänä. Opiskella ei voi eikä tehdä töitä, ainut mitä voi tehdä on valittaa av:lla. 

Vierailija
32/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Lapsi on 5,5vuotias. Ensin antaa ymmärtää että on kokonaan kotona ja nyt onkin viikonlomalla.,,

Vierailija
33/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella mielikuvikseton. Mikäli vauva niin nuku päikkärit ja ellet halua nukkua lue kirjaa, lehtiä, tee sanaristikoita, kotihommia, täytä astianpesukone, pyykkikone surisemaan. Mene vauvan kanssa ulos, vauva vaunuissa ja tee kunnon lenkkejä. Kai jossain on äitilapsi piirejä. Ole vauvan kanssa, pidä vauvaa sylissä ja höpöttele.

Vierailija
34/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:37"]

Provo. Lapsi on 5,5vuotias. Ensin antaa ymmärtää että on kokonaan kotona ja nyt onkin viikonlomalla.,,

[/quote]

On kokonaan kotona ja lapsi on 5,5v.

Vierailija
35/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jo 5,5 v. Vie äkkiä päiväkotiin. Olet huonoa seuraa lapsellesi jos et keksi tekemistä.

Vierailija
36/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:45"]

Olet todella mielikuvikseton. Mikäli vauva niin nuku päikkärit ja ellet halua nukkua lue kirjaa, lehtiä, tee sanaristikoita, kotihommia, täytä astianpesukone, pyykkikone surisemaan. Mene vauvan kanssa ulos, vauva vaunuissa ja tee kunnon lenkkejä. Kai jossain on äitilapsi piirejä. Ole vauvan kanssa, pidä vauvaa sylissä ja höpöttele.

[/quote]

Ei lapsi vauva ole vaan 5,5vuotias.

Vierailija
37/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:46"]

Siis jo 5,5 v. Vie äkkiä päiväkotiin. Olet huonoa seuraa lapsellesi jos et keksi tekemistä.

[/quote]

Täällä rajattu päiväkotiin pääsyä koska paikkoja kuulemma vähän ja olen vaan kotona.

Vierailija
38/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, provo. Johan nyt 5,5 v pitää olla päiväkodissa edes puolipvää. Mikäli totta niin lue paljon lapsellesi(kirjasto), ulkoilkaa, lapselle piirustusvehkeet, askartelua, palapelejä. Kotihommissakin riittää puuhaa. Opettele uusi ruokalaji joka päivä.

Vierailija
39/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle vastaileminen on ajanhukkaa. Ap on päättänyt että hänen elämä on ja tulee olemaan perseestä ja kaikkien muiden elämä (etenkin meidän työssäkäyvien) on pelkkää ruusuilla tanssimista. Hän kuvittelee että esim. tämäkin toimistotyö tuo mulle jonkun onnen ja autuuden. On suorastaan ihanaa istua näyttöpäätteellä 8 tuntia päivässä ja sen jälkeen yrittää illalla parin tunnin aikana tehdä sen kaiken mitä kotonaoleva voi tehdä missä vaiheessa päivää tahansa.

Tekis melkein mieli antaa sulle, ap, tämä mun työ. Vaihdetaan osia: mä antaisin mitä vain jos voisin olla nyt mun murujen kanssa enkä täällä kuuntelemassa työasioita ja tuijottamassa tietokoneen näyttöä.

Vierailija
40/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin oot? Mulla kanssa 5 v lapsi ja olen nyt työttömänä ainakin toistaiseksi. Olisi lapsille seuraa : )

Omalla lapsella päiväkotipaikka kyllä, mutta en ole nyt vienyt kun jäin työttömäksi. Seurakunnan kerhoon vien kaksi kertaa viikossa, kerran viikossa shoppailu/kirjastopäivä ja yhtenä päivänä lapsella harrastus ja yksi päivä on siivouspäivä eli ei tartte viikonloppuna paljoa siivoilla. Viikonloppuna ollaan paljon pihalla lapsen kanssa, kun on samanikäistä seuraa.