Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsää tämä lapsen kanssa kotona olo.

Vierailija
03.02.2014 |

menisin töihin vaikka ilmaiseksi kunhan ei tarvitsisi vaan kotona ollä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis voi tehdään mitään muuta kuin olla kotona. Et tavata ketään, et yhtään mitään.Onpa outoa.

Vierailija
2/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:58"]

Et siis voi tehdään mitään muuta kuin olla kotona. Et tavata ketään, et yhtään mitään.Onpa outoa.

[/quote]

No eipä ole ketään ketä tavata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulle on omia ystäviä, vanhemmat, sisaruksia. Mene vaikka Äiti-Lapsikerhoon, vauva mukaan ja ihmisten ilmoille.

Vierailija
4/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulle on omia ystäviä, vanhemmat, sisaruksia. Mene vaikka Äiti-Lapsikerhoon, vauva mukaan ja ihmisten ilmoille.

Vierailija
5/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tylsä ja mielikuvitukseton ihminen sekä huonoa seuraa, jos et viihdy itsesi kanssa.

Vierailija
6/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:02"]

[/quote]

Ei ole yhtään ystävää,vanhemmat asuvat kaukana ja ovat molemmat dementiakodissa,sisarukset asuvat myös kaukana eivätkä halua olla tekemisissä. Eikä tuo lapsi ole vauva vaan 5,5v.

Vierailija
7/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina perhekahvilaan, tiistaina äiti-lapsijumppaan, keskiviikkona siivous kotona ja kirpputoripöydän siivous, torstaina lapsen kanssa uimaan ja iltapäivällä kuntosalille ja lapsi kuntosalin lapsiparkkiin, perjantaina perhekahvilaan.

Vierailija
8/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ihmisiä, joilla on tylsää. Mielikuvituksen puutetta. Mulla ei ole ikinä tylsää missään, aina enemmän tekemistä, kuin ehtii tehdä.

Ota se lapsi mukaan ja hyppää bussiin ja toiseenkin ja mene kävelylle johonkin sulle vähemmän tuttuun kaupunginosaan tai naapuripitäjään. Käy paikallisessa kuppilassa teellä/kahvilla tai lounaalla. Katsele taloja, puistoja, onko museota, tms?

Mene museoon.

Vauvaelokuviin.

Jos on isompi lapsi, niin sen kanssa museoon,lasten teatteriin, kirjastoon satutunnille, metsään retkelle, elokuviin. Menkää keilaamaan tai uimahalliin tai sisäradalle minigolfaamaan.

Kokatkaa ja leipokaa jotain uutta.

Hae kirjastosta kirja aiheesta, johon et ole koskaan tutustunut.

Opettele uusi taito. kutomaan, maalaamaan, piirtämään, tekemään ryijyä. Askartele ystävänpäiväkortteja.

Tee lapselle scrapbook: valokuvia, lehtileikkeitä, omia ajatuksia ja havaintoja lapsuusajasta.

Siivoa.

Miten voi olla, että on tylsää?

Vierailija
9/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:04"]

[/quote]

Ei ole yhtään ystävää,vanhemmat asuvat kaukana ja ovat molemmat dementiakodissa,sisarukset asuvat myös kaukana eivätkä halua olla tekemisissä. Eikä tuo lapsi ole vauva vaan 5,5v.

[/quote]

Eikö lapsellakaan ole ketään ystäviä ??

Vierailija
10/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käynyt mammakerhossa, siellä tapaa samassa tilanteessa olevia ihmisiä.

Vierailija
11/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:04"]

[/quote]

[/quote]

Eikö lapsellakaan ole ketään ystäviä ??

[/quote]

Yhden tuttavaperheen lapset on mutta he näin arkisin töissä ja lapset koulussa ja hoidossa.

Vierailija
12/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuistuminen on mm. sitä, että itsellä ei tarvitse koko ajan olla bestis leikkikaverina kyljessä.

Vierailija
13/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi voisi käydä jossain iltapäiväkerhossa, tai sinä lapsen kanssa yhdessä joissain harrastuksissa?

Vai onko niin että sinä olet siis työtön ja päivät vain kotona ja siksi lapsesikin on sinun kanssa vain kotona? Eikö lapsen puolesta yhtään harmita ettet hälle suo seuraa harrastuskavereista tai naapureista vain siksi että et itsekään saa mitään aikaiseksi??

Vierailija
14/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentäisiin kyllä kaupungille yms jos tuo mun liikkuminen olisi helpompaa mutta kun ei ole ei voi mitään.

Vierailija
15/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:11"]

Eikö lapsi voisi käydä jossain iltapäiväkerhossa, tai sinä lapsen kanssa yhdessä joissain harrastuksissa?

Vai onko niin että sinä olet siis työtön ja päivät vain kotona ja siksi lapsesikin on sinun kanssa vain kotona? Eikö lapsen puolesta yhtään harmita ettet hälle suo seuraa harrastuskavereista tai naapureista vain siksi että et itsekään saa mitään aikaiseksi??

[/quote]

Käy hän kerran viikossa harrastamassa olen saanut hänelle kyydin hommattua ja naapurin lapsia olen yrittänyt ja pyytänytkin kylään mutta eivät vaan tule.

Vierailija
16/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, Mennierin tauti jne. Menkää taksilla. Sun pitää ihan itse muuttaa tuota elämääsi, ei kukaan AV-mamma voi sitä sun puolesta tehdä.

Vierailija
17/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotona ihan ilman lasta, keksikää minullekin tekemistä! :) Koti kiiltää puhtauttaan ja urheilemassakin olen jo käynyt tälle aamulle. Nyt en osaa kuin pyöritellä peukaloita ja surffata päämäärättömästi netissä...

Vierailija
18/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian negatiivinen. Se ei ole viehättävä piirre ihmisessä. Ehkäpä siksi sisarukset eivät pidä yhteyttä ja naapurit eivä tule.

Vierailija
19/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:12"]

Mentäisiin kyllä kaupungille yms jos tuo mun liikkuminen olisi helpompaa mutta kun ei ole ei voi mitään.

[/quote]

Voi luoja näitä aloituksia. Sanotaan vain yksi lause missä todetaan harmistus johonkin asiaan mutta ei yhtään kerrota enempää. Sitten saa kuraa niskaan monta viestiä kun ei tiedetä ap:n tilannetta.

No odotellaan vielä pari sivua niin ehkä ap saa kerrottua että `lapsensa` on siis koira, joka on siis oikeasti pehmolelu, jonka oikeasti omistaa naapuri

Vierailija
20/53 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 5-veen kanssahan voi tehdä vaikka ja mitä.

Ota tavoitteeksi, että teette joka päivä jotain uutta. Tee teille vaikka aina sunnuntaina seuraavan viikon "lukujärjestys", johon on merkitty ohjelma. Joka päivälle myös ulkoilua/muuta liikuntaa.

Vaikka:

Maanantai: kasvisravintolaan syömään lounas ja väh. 30 min kävelylenkki, jolla leikitte seuraa johtajaa.

Tiistai: haette kirjastosta runokirjoja ja luet lapselle runoja ääneen. Jutelkaa niistä. Kumpikin valitsee lempirunon ja piirtää siitä kuvan. Menette pulkkamäkeen.

Keskiviikko: Retki museoon. Kävely, leikkikää, että lapsi on koira, jolle opetat temppuja (hypi, hauku, jos on lunta, niin: kieri, kävele takaperin, kierrä ympyrä, pallo mukaan ja heität sitä: nouda).

Aikuinen harvoin jaksaa hyppiä ja hullustaa pitkään. Mutta kävely tekisi hyvä. Lapsi taas kyllästyy kävelyyn, mutta rakastaa temppuilua. Kun leikitte, että lapsi on koira, heppa tai vaikka papukaija, saa lapsi monipuolista liikuntaa ja sinä olet leikissä mukana, muttei tarvi itse kieriä lumessa (ellei halua) :).

Torstai: tehkää museoretkestä joku muistojuttu. Se voi olla tehty vaikka Wordillä, jätätte tilaa sivuille lapsen omille piirrustuksille. Pyydä lasta kertomaan museoretkestä, kirjoita se sanasta sanaan ylös. Ottakaa retkeltä kuvia tai copypastatkaa sopivia museon sivuilta (voi tehdä, kun tulee omaan käyttöön). Kirjoita itse muutamalla sanalla, mitä näyttelyitä museossa oli, jne.

Menkää uimahalliin.

Perjantai: Tehkää teatteri pahvilaatikosta. Isosta tulee iso, pienestä pieni pöytäteatteri. Liimatkaa laatikkoon kulissit kuviollisista/värillisistä askartelupapereista. Tehkää grillitikuista ja omista piirrustuksista keppinukkeja tai leikatkaa hahmoja lehdistä tai tulostakaa netistä. Laatikon "kattoon" leikkaatte viillot nukkien liikutteluun.

Esittäkää toisillenne teatteria.

Menkää luistelemaan.

Lauantai: menkää pitsalle paikkaan, jossa ette ole ennen olleet pitsalla. Ja sitten päälle Hoplopiin tmv.

Sunnuntai: Katsokaa lähiseurakuntien tarjonta lapsille. Onko lasten jumalanpalvelusta tai pyhäkoulua tai messua, jossa oma osuus lapsille? Sinne. Sitten leivotte sunnuntaipullaa ja vietätte kotona kirkkokaffet. Kysy lapselta, mitä hän haluaisi tehdä ulkona, ihan mikä vaan käy mahdollisuuksien rajoissa - ja sitten teette sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi