Kansalaisaloite Kanta.fi tietojen poistomahdollisuuden puolesta?
Mitä olisitte mieltä, allekirjoittaisitteko?
Itsellä ei ole taitoa tuollaisia väsätä.
Kommentit (552)
Veisi idean koko Kanta-rekisteristä, jos siellä olisi vain asianomaista miellyttävät kirjaukset.
Voisin kannattaakin. Mielestäni ihmisellä tulee olla oikeus päättää omien terveystietojensa säilytyksestä.
Ap voisi ainakin määrätä itselleen saattohoidossa niin päästäisiin typeryyksistä eroon, joita tässä maassa on aivan liikaa vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
En kannata. En ymmärrä miksi minun terveyshistoriaani pitäisi muuttaa. Nehän ovat henkilökohtaisen terveydenhoidon perusta ja auttaa esim. lääkäriä tekemään oikeita päätöksiä ilman että pitää tutkia koko luettelo erilaisia oireita, jotka eivät välttämättä liity hoidettavaan asiaan.
Ja jos sellaine mahdoollisuus tulee niin ainakaan potilas itse ei saisi suoraan poistella tietoja vaan jonkin asiantuntijaraati päättäisi siitä.
Ihminen on itse oman elämänsä asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
En kannata. En ymmärrä miksi minun terveyshistoriaani pitäisi muuttaa. Nehän ovat henkilökohtaisen terveydenhoidon perusta ja auttaa esim. lääkäriä tekemään oikeita päätöksiä ilman että pitää tutkia koko luettelo erilaisia oireita, jotka eivät välttämättä liity hoidettavaan asiaan.
Ja jos sellaine mahdoollisuus tulee niin ainakaan potilas itse ei saisi suoraan poistella tietoja vaan jonkin asiantuntijaraati päättäisi siitä.
Paino sanalla henkilökohtaisen, ei julkisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatri voi olla vaihdevuosissa hikinen tai läähättää popsii itse lääkkeitä. Polttaa tupakkaa ketjussa. Ylipainoinen. Ei kuuntele yhtään. Tekee päätelmiä itkuisista. Terapeutit vetää viinaa polttaa tupakkaa mikä on kauheaa helluntailestatoille. Syntiä. Sekopäitä koko maapallo täynnä.
Tekstistäsi kyllä näkee että syytä on siellä psykiatrilla käyntiin selvästi, olit itse siitä mitä mieltä tahansa. Ja ei, jossain tapauksessa se, että potilas on omasta mielestään täysin terve ei nyt vaan ole riittävää.
Ihminen yleensä menee psykiatrille vapaaehtoisesti ellei ole pakkohoidossa. Sama vapaaehtoisuus pitäisi liittää terveystietoihin. Asiakas päättää.
vtut, päinvastoin, pitäisi saada näkyviin esim. v2014 tiedot, mutta ei vaan ole yhtään mitään
Yhteiskuntaetiikasta keskusteltaessa valttia on hieman loogisempi argumentaatio. Jammusedän pakkohoito ja 60 v Minnan vanhat aborttitiedot ei ole ihan rinnastettavissa.
AP
On kyllä rinnastettavissa. Molemmat on, ilman katumusta ja kääntymystä, KUOLEMANSYNTEJÄ, joista joutuu helvettiin.
Abortti on viattoman MURHA.
Saisiko joku ajettua asiaa että ajan voi peruuttaa verkossa soten palveluissa, selittelemättä. Kun joku voi laittaa vaan ajan tulemaan kyselemättä, vaikka varmaan ajatellut hyvää, mutta kun kaikilla ei olekaan tarve ajalle.
Kaikki palstan mielenterveysongelmaiset muijat taas yhdessä ketjussa 🤣😄