Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ignooraa viestejäni, pitäisikö tästä suuttua?

Vierailija
26.10.2020 |

Olen tapaillut/seurustellut (ei olla vielä varsinaisesti siis määritelty että nyt seurustellaan, puhuttu vaan että molemmat haluaa vakavaa) puoli vuotta erään miehen kanssa. Ei asuta siis yhdessä vielä. Hän kyllä vastaa viesteihini joka päivä, mutta monesti käy niin kuin eilen: hän on alku illasta vastannut viesteihini, mutta sitten loppuiltana/yöllä ei enää aukaise viestejäni, vaikka huomaan hänen olleen yöllä paikalla muualla somessa. Hän siis aukaisee ja vastaa viestini sitten vasta seuraavana päivänä, vaikka tiedän hänen valvoneen myöhään eli on kyllä ollut hereillä vielä kun laitoin viestiä.

Olen tästä asiasta nalkuttanut monesti, että miksi hän ignooraa niin usein. Mies ei tätä ymmärrä, väittää vaan että ei kyllä ignooraa vaan ei ole esim. Ehtinyt vastata tai kuullut että viesti tullut. Kuitenkin ollut somessa paikalla niin epäilen tätä.. Ja esim eilenkin nähtiin kyllä pari tuntia alku illasta, ja yleensäkkin nähdään n. Joka toinen päivä. Eikä tätä ignooraamista tapahdu päivittäin, mutta aika usein kuitenkin.

Pitäisikö minun vielä raivota tuosta ignooraus asiasta ja laittaa perään joku vihainen viesti että taasko teet noin, vai mitä teen? Minusta tuo on ahdistavaa ja välinpitämätöntä käytöstä.

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaako jotkut sellaista ns. pelailua, että eivät tahallaan vastaa viesteihin (tai lue niitä) esim. koko päivänä, vaikka aikaa olisi? Ikään kuin pitääkseen toista varpaillaan. En ole emnen törmännyt tuollaiseen, enkä itse harrasta moista vaikken aina ehdikään kovin nopeasti vastata, mutta nyt tutustuin henkilöön, joka ilmeisesti toimii noin. Hämmentävää. Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun käytöksesi tässä on ahdistavaa. Että ihan alat määrätä että viesteihin pitäisi vastata samantien.

Hän kuitenkin viestittelee päivittäin, joten miten kehtaat valittaa. 

Vierailija
25/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies(kin) tietää olevansa niskan päällä tässä teidän nk.suhteessanne.

Pahinta mitä voit tehdä, on vielä kysellä ja tingata että miksi ignooraat viestejäni.

Anna olla. Se että ei vastaa, on jo viesti itsessään joka kertoo ettei jostain syystä halua vastata. 

Pidä vaikka pari viikkoa taukoa jolloin et itse laita yhtään ainoaa viestiä, annat hänen aina ottaa yhteyttä itse ensin. Jos ei ota, ei kannata jatkaa ollenkaan.

Voi kuulostaa jyrkältä mutta jos haluat jotain yhteistä tulevaisuutta, tämä on ainoa tapa toimia nyt.

Testasin tätä viikko sitten, odotin niin kauan että mies laittaa jotain. Meni yksi kokonainen vuorokausi ilman yhteydenottoa, mutta seuraavana päivänä mies sitten laittoi viestiä ja soitti. Mutta kokeilen tätä parin viikon taukoa nyt.

- Ap

No onpas viestipelleilyä koko suhde. Ihan meni kokonainen vuorokausi ilman yhteydenottoa, ja nyt on maailmankirjat ihan sekaisin. Heivaisin sinut alta aika yksikön sen verran viestipsykolta vaikutat. 

Vierailija
26/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin. Jos nyt ap lähettää esim. kaksi viestiä päivässä, niin onko outoa odottaa, että ihastunut/rakastunut mies lukisi ne viestit ja ehkä vastaisikin jotain, sanotaan vaikka saman päivän aikana? Jos hänellä ei siis ole erityisen kiireinen päivä tai muu hankala olosuhde. Kysyn tätä ihan ilman sarvia ja hampaita. Kun itse olen sellainen, että jos olen kiinnostunut jostain ihmisestä, niin totta kai haluan nähdä, mitä asiaa hänellä on ollut. Mut ymmärrän, että ihmiset on tosi erilaisia.

Vierailija
27/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastaako jotkut sellaista ns. pelailua, että eivät tahallaan vastaa viesteihin (tai lue niitä) esim. koko päivänä, vaikka aikaa olisi? Ikään kuin pitääkseen toista varpaillaan. En ole emnen törmännyt tuollaiseen, enkä itse harrasta moista vaikken aina ehdikään kovin nopeasti vastata, mutta nyt tutustuin henkilöön, joka ilmeisesti toimii noin. Hämmentävää. Miksi?

Mulla saattaa unohtua puhelin kotiin päiväksi tai unohtuu toiseen huoneeseen lataukseen enkä kuule viestejä. En surffaile netissä koskaan puhelimella, joten se ei tarvitse olla käsillä koko ajan ja sen takia vastaukset voi viivästyä. 

Vierailija
28/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, kun täällä osa on sitä mieltä että mies ei ole kiinnostunut jos vastaamisessa kestää, ja osa haukkuu ap:ta skitsoksi, kun pitää vuorokauden vastaamattomuutta huolestuttavana. Pientä ristiriitaa.

- Ap

Vierailija
29/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen tehnyt näin, koska minua ei kiinnostanut kyseisen henkilön viestit enkä olisi jaksanut kirjoitella mitään.

Jos nyt mietitään, että mies/nainen on palavasti ihastunut, niin ei koe toisen viestejä mitenkään riesaksi ja tykkää kyllä saada ihastukselta viestejä ja tykkää vastailla niihin asap. Jos toinen on joku mielipuolinen viestien sarjatulittaja, niin eiköhän sellaiselle ihmiselle vain sanota, että kiitos tämä oli tässä.

Vierailija
30/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, kun täällä osa on sitä mieltä että mies ei ole kiinnostunut jos vastaamisessa kestää, ja osa haukkuu ap:ta skitsoksi, kun pitää vuorokauden vastaamattomuutta huolestuttavana. Pientä ristiriitaa.

- Ap

Niin no oman kokemuksen perusteella on ollut niin, että jos mies ei ole ollut kovin aktiivinen viestittäjä minulle, vaikka kuitenkin olisi Whatsappissa paikalla eikä vaivaudu edes laittamaan, että "sori on vähän kiirettä, vastaan kunnolla, kun ehdin", niin mies ei ole ollut minusta tarpeeksi kiinnostunut ja hänellä on ollut paljon muitakin naisia kierroksessa.

Vierailija
31/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen käytössä on monenlaista tapaa. Minun mieheni esim jättää puhelimet keittiön sivupöydälle. Jos kuulee että tulee viestiä/soi niin vastaa. Mutta nytkin on autotallissa joten eipä tuo niitä eri rakennukseen kuule.

Sitten on niitä joilla kännykkä on aina käsillä ja sitä käsitellään paljon tai oikeastaan jatkuvasti.

Kumpaan ryhmään miehesi kuuluu? Jos hänellä puhelin aina lähellä ja käyttää sitä paljon olettaisin että mies ei ole sinusta kiinnostunut kun ei vastaile. Jos taas mies ei ole jatkuvasti puhelimella niin pitäisin vaan tuota erilaisena tapana suhtautua viesteihin ja puhelimen käyttöön yleensä.

Vierailija
32/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin. Jos nyt ap lähettää esim. kaksi viestiä päivässä, niin onko outoa odottaa, että ihastunut/rakastunut mies lukisi ne viestit ja ehkä vastaisikin jotain, sanotaan vaikka saman päivän aikana? Jos hänellä ei siis ole erityisen kiireinen päivä tai muu hankala olosuhde. Kysyn tätä ihan ilman sarvia ja hampaita. Kun itse olen sellainen, että jos olen kiinnostunut jostain ihmisestä, niin totta kai haluan nähdä, mitä asiaa hänellä on ollut. Mut ymmärrän, että ihmiset on tosi erilaisia.

Mielestäni ei ole outoa tai millään lailla kohtuutonta. Jos ihmisellä on mitään mielenkiintoa toista kohtaan hän kyllä vastaa melko pian jos ei ihan heti, erikseen sitten viestit joihin täytyy esim. miettiä vastausta. Kuitenkaan tällaisesta viestihirressä roikottamisesta ei kannata mielestäni suuttua vaan joko hyväksyy sen, joka luultavasti tarkoittaa että suhde jää pinnalliseksi tai sitten syvenee vain hyvin hitaasti (jolloin käytös muuttuu), tai ymmärtää vihjeen ja jatkaa eteenpäin.

Vierailija
33/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies aika paljon puhelimella on, mutta usein myös saattaa olla esim. Autotallissa jossa ei tietenkään autojen parissa touhutessa puhelintaan käytä, tai sitten puhelin voi olla latauksessa toisessa huoneessa, mies pelaa tms jolloin ei puhelinta käytä.

- Ap

Vierailija
34/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sanonut, että häntä ärsyttää kun syytän häntä kaikesta. Esim. Tuosta ignooraamisesta ja siitä, miksi emme vielä vakavasti seurustele ja tee asioita yhdessä enemmän, koska voisin itsekin olla aktiivisempi. Minä taas en viitsi olla aktiivisempi ehdottamaan asioita (avaimen saaminen miehen kotiin, yhdessä tekeminen jne), koska pelkään että mies ei ole oikeasti vakavissaan eikä hänkään tuollaisia ehdota. Tuosta avaimen saamisestakin olen maininnut, että outoa kun minulla ei sitä vielä ole, ja mies on sanonut että voi antaa. Mutta en minä viitsi kysellä ja ruinata milloin sen saan, eikö miehen pitäisi antaa se oma-alotteisesti?

- Ap

Vierailija
35/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on sanonut, että häntä ärsyttää kun syytän häntä kaikesta. Esim. Tuosta ignooraamisesta ja siitä, miksi emme vielä vakavasti seurustele ja tee asioita yhdessä enemmän, koska voisin itsekin olla aktiivisempi. Minä taas en viitsi olla aktiivisempi ehdottamaan asioita (avaimen saaminen miehen kotiin, yhdessä tekeminen jne), koska pelkään että mies ei ole oikeasti vakavissaan eikä hänkään tuollaisia ehdota. Tuosta avaimen saamisestakin olen maininnut, että outoa kun minulla ei sitä vielä ole, ja mies on sanonut että voi antaa. Mutta en minä viitsi kysellä ja ruinata milloin sen saan, eikö miehen pitäisi antaa se oma-alotteisesti?

- Ap

Sä olet rasittava ihminen. Lähestyt asioita hyvin negatiivisella tavalla. Sen sijaan että ehdottaisit avainten vaihtoa ja suhteen syventämistä valitat kun näin ei ole jo tapahtunut ja jäät mököttäen odottamaan että mies antaa avaimensa.

Vierailija
36/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi. Ongelma on ehkä jossain muualla, ja se kulminoituu tähän viestittelyyn. Mitä jos kävisit miehen kanssa keskustelun siitä, missä ylipäätään menette ja onko hänellä kiinnostusta syventää suhdetta? Jos mies osoittaisi olevansa vakavissaan kanssasi, luulen, että kestäisit näitä viestittelytaukoja paremmin. Nyt ongelma on se, että olet epävarma miehen halusta sitoutua ja kilahtelet siksi. Puhumattomuutta en suosittele, asiat on aina parempi selvittää. Kyllä puolen vuoden tapailusuhteen jälkeen pitää tietää, mitä toisesta haluaa vai haluaako mitään.

Vierailija
37/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Onko miehellä avain sinun luoksesi? Mikset halua viettää aikaa omassa asunnossasi? Viesteistä: jos mies lähinnä vain reagoi sinun aloitteellisuuteesi, voi antaa odottaa, ettei heti ole saatavilla.

Vierailija
38/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ap:n fiiliksiä, mutta raivoaminen ei auta mitään. Se vain saa sen toisen ihmisen vetäytymään lisää.

Komppaan tuota edeltävää viestiä, että varmaan kyse on muustakin epävarmuudesta suhteessa, ja se saa sinut herkäksi viestien suhteen. Mulla on ollut samantyyppinen  tilanne, ja siinä kun ahdisti jatkuva epävarmuus (miehen puolelta), niin alkoi jo etsimään niitä "huonoja merkkejä" vähän kaikesta. Itse en tuota epävarmuutta pidemmän päälle kestänyt. Minusta yli puolen vuoden suhteessa pitäisi jo voida vähän rentoutua, ettei jatkuvasti tarvitsisi miettiä jatkuuko suhde vai ei. Ja silloin pitäisi keskustelujenkin onnistua, esimerkiksi nyt liittyen erilaisiin tapoihin kommunikoida.

Sitten, jos ei oikeasti asioista voida puhua eikä kommunikaatio toimi, voi olla että hommasta ei tule mitään.

Vierailija
39/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä unohdin miehen jolla oli "niin kamalan kiirettä nyt töissä ja kaikkea etten millään kerkeä vastata viesteihisi" . Parasta oli ettei asiasta olisi saanut sanoa mitään. Toisten naisten kanssahan se yökaudet lähetteli viestejä siinä samalla kun minä katsoin kotona sängyssä vihreää palloa tunnista toiseen. Siis välillä vilkuillen, en nyt sentään koko aikaa :D

En vain enää vastannut hänelle, ja kun hän parin viikon päästä kyseli mitä kuuluu, en vastannut enää mitään. 

Jos mies on on vakavissaan kanssani, hän toimii kuten nykyinen aviomieheni. Eli päin vastoin kuin ap:n mies. 

Ot, se on myäs aina hälytysmerkki jos jostain asiasta puhuminen tai jonkin itseä häiritsevän asian esiin tuominen on "nalkuttelua". Tällä olen mennyt, eikä pitempiaikaista pettymystä ole miesten kanssa tullut. Sanon aiheesta, ja mikäli se dissataan, niin saa mun puolesta olla HETI siinä.

Vierailija
40/164 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Kuulostaa loppuun taputellulta suhteelta. Pahoitteluni. Ihminen on monesti ihan syystä epävarma. Se on selviytymiskeino, ja hyvä sellainen. Kuuluukin olla epävarma jos on aihetta, ne jotka eivät ole, ovat tolloja tai sinisilmäisiä. Kyllä sullekin ap löytyy sellainen mies joka ansaitsee sinut. Turha tuota on jäädä enää lämmittelemään, kun olette ihan eri kohdissa menossa.