Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2751)

Vierailija
301/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis fiksumpaa miettiä ennen lisääntymistä, haluaako levittää omia tai puolisonsa geenejä. Jos vanhemmalla on vaikka adhd, niin se on myöhäistä murehtia, kun lapsi kamppailee samojen ongelmien kanssa. Kannattaisi miettiä tarkemmin, kenen kanssa lapsia tekee. Tavallaan tuntuisi silti väärältä esittää yleinen varoitus, älä tee lapsia elämänhallintaongelmaisen adhd-tyypin kanssa. Tai ehkä ne elämänhallintaongelmat olis ollut se diagnoosia merkittävämpi vaaran merkki, mutta adhd selvästi niihin osallinen tekijä.

Tai jos oot ite negatiivinen märisijä, niin älä ylläty, jos lapsesikin on sellainen.

Syyllistyin näihin virheisiin itse jostain kumman syystä.

Vierailija
302/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat on laiskoja, jotka etsivät tekosyitä sille ettei itseään tarvitsisi ottaa niskasta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltojen presidentti valitaan Yhdysvalloissa, ei Euroopassa eikä varsinkaan Suomessa.

Vierailija
304/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 'isänmaallinen' enkä oikein ymmärrä koko asian pyhyyttä monille tunnetasolla. Toki itsenäisyys on Suomelle tärkeä. En välitä vaikka Suvivirsi kiellettäisiin. En tykkää joulusta, vapusta, juhannuksesta enkä muista juhlapäivistä kuten synttäreistä. Näiden kaikkien 'tärkeys' ihmisille hämmentää minua.

Vierailija
305/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mielipiteet eivät ole saman arvoisia todellakaan. On myös vääriä mielipiteitä. Tätä tuntuu nykyään olevan mahdotonta käsittää.

Vierailija
306/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielipiteitä ja sitten on faktoja.

Vierailija
307/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon suuria katastrofeja joissa kuolee paljon ihmisiä. Maapallon kantokyky ei kestä tätä määrää. Mietin koronastakin, että onko se tarkoituksella päästetty irti vähentämään tätä liikakansoitusta. Maailmanlaajuisesti. Voisin tartuttaa koronaa tarkoituksella suuriin ihmisjoukkoihin. Juurikin sen vuoksi, että meitä ihmisiä on liikaa ja koko ajan syntyy lisää. Ja suuriosa näistä syntyvistä kehitysmaihin. Sinne afrikkaan ja lähi-itään voisi pudottaa isommankin meteoriitin tai jonkun 100% kuolettavan taudin. 

Ja nyt minut lynkataan palstan puolesta...

Lihava länsimaalainen kuvittelee, että hänellä on yksinoikeus ylipäänsä elää. Ja vieläpä leveää ja yltäkylläistä elämää. Länsimaalaiset ovat niin itsekkäitä, että he ovat kyllä huolissaan maapallon kantokyvystä, mutta maailmasta pitäisi hävittää ensin kehitysmaat ja vasta viimeisenä tietenkin hän ja hänen sukunsa. Länsimaalaiset ovat 90 % oksettavia. 

Vierailija
308/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut pitäisi jaotella voimakkaammin koulutukseen ja säilytykseen keskittyviin. 

Vierailija
309/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mielipiteet eivät ole saman arvoisia todellakaan. On myös vääriä mielipiteitä. Tätä tuntuu nykyään olevan mahdotonta käsittää.

Miten mielipide voi olla väärin?

Vierailija
310/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aivan liian isot tuet. (ja tähän suurin osa vastaa, että onko 500 euron työttömyyskorvaus liian iso??!!) Ei ole, mutta esimerkiksi lapsiperheissä tukien kokonaisuus toimeentulotuessa voi nousta järkyttävän korkeaksi. Suurin osa ihmisistä ei myöskään ymmärrä, että niihin tukiin lasketaan myös asumistuki. Sekin on tukea, että se vuokra, sähkö tms maksetaan sulle valmiiksi. 

Vierailija
311/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki kiireesti naimisiin ekan Tinder-deitin kanssa syöksyvät 35-vuotiaat tekevät pahan mokan. Kun satuhäät on pidetty, lapset ja asuntolaina hommattu, niin jopas rupeaakin suhde tuntumaan väljähtäneeltä ja vieraat kiinnostaa. Nelikymppisenä onkin sitten lusikat menossa jakoon ja taas on lisää onnettomia avioerolapsia maailmassa poukkoilemassa vanhempiensa väliä viikko-viikko -systeemillä juurettomina.

Tätä ei voi sanoa, koska joukossa on tämän mokan tehneitä.

Vierailija
312/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä suomalaista kahvikulttuuria. 

Vierailija
313/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aivan liian isot tuet. (ja tähän suurin osa vastaa, että onko 500 euron työttömyyskorvaus liian iso??!!) Ei ole, mutta esimerkiksi lapsiperheissä tukien kokonaisuus toimeentulotuessa voi nousta järkyttävän korkeaksi. Suurin osa ihmisistä ei myöskään ymmärrä, että niihin tukiin lasketaan myös asumistuki. Sekin on tukea, että se vuokra, sähkö tms maksetaan sulle valmiiksi. 

Ei kaikki niitä saa automaattisesti. Minun puolisoni on töissä (eli on tuloja) ja meillä on oma asuntolaina, joten minä työtön en saa mitään muita tukiaisia kuin sen 500 €/kk. Että siinäpä kadehditte.

Olen siis puolisooni verrattuna todella vähätuloinen. Kun puoliso haluaisi lomallaan lähteä vaikkapa Jamaicalle, niin minulla on varaa matkata vain Ruotsiin. Jään Jamaican lomasta niin paljon hänelle velkaa, ettei tuo tunnu hyvältä diililtä.

Vierailija
314/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestysikärajaa pitää nostaa.

Vaikkapa naisille 27-vuotta ja miehille 29-vuotta.

Vierailija
315/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen sinkkunaisen sinkkuus-ongelma ratkeaisi näillä:

a) Opettele meikkaamaan

b) Hanki tyylikkäitä vaatteita

c) Kasvata pitkät hiukset

d) Laihduta

e) Älä määräile muita

Vierailija
316/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki niitä saa automaattisesti. Minun puolisoni on töissä (eli on tuloja) ja meillä on oma asuntolaina, joten minä työtön en saa mitään muita tukiaisia kuin sen 500 €/kk. Että siinäpä kadehditte.

Olen siis puolisooni verrattuna todella vähätuloinen. Kun puoliso haluaisi lomallaan lähteä vaikkapa Jamaicalle, niin minulla on varaa matkata vain Ruotsiin. Jään Jamaican lomasta niin paljon hänelle velkaa, ettei tuo tunnu hyvältä diililtä.

Missä kohtaa väitin, että kaikki saa niitä automaattisesti? Typerähän sinä olet, kun tuollaiseen suhteeseen jäät. Ei tuo nyt kovin tasapainoiselta suhteelta vaikuta, että toinen hassaa rahat matkoihin ja jättää puolison kotiin tai antaa velkaa.

Tästäpä tulikin muutama mielipide lisää mieleen. Suurin osa ihmisistä on tyhmiä. Eivät ymmärrä lukemaansa. Kuvittelevat, että aina puhutaan heistä. Ja ajattelevat, että jos kritisoi jotain asiaa niin heille ollaan kateellisia. 

Vierailija
317/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole 'isänmaallinen' enkä oikein ymmärrä koko asian pyhyyttä monille tunnetasolla. Toki itsenäisyys on Suomelle tärkeä. En välitä vaikka Suvivirsi kiellettäisiin. En tykkää joulusta, vapusta, juhannuksesta enkä muista juhlapäivistä kuten synttäreistä. Näiden kaikkien 'tärkeys' ihmisille hämmentää minua.

Opiskelisit historiaa. Eikä pelkästään Suomen.

Vierailija
318/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sitten ottanut nihilisti miehen, meillä rahat on yhteiset ja molempien käytössä.

Vierailija
319/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia on ihan jees, jos sitä itse haluaa. Miksei sitä siis voi sallia???

Vierailija
320/2751 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille lapsiaan kotona hoitaville pitäisi maksaa saman verran per lapsi.