Miksi Netflix ym on niin suosittuja? Katsotteko niitä ohjelmia?
Jaksatteko oikeasti katsoa TV:tä niin paljon, että maksatte siitä?
Minä en jaksa. Riittää, jos joskus YLE lähettää jonkin mielenkiintoisen elokuvan tai lyhyehkön sarjan. En jaksa keskittyä jatkuvajuonisiin, vuosikausia jatkuviin TV-sarjoihin. Joku 4 jakson tai 2-4 kauden sarja vielä menee.
Harva TV-ohjelma tai elokuva on nykyään aidosti kiinnostava. Suurin osa on tehty hyvin laskelmoiden ja se näkyy. Joku hyvin tehty historiallinen sarja tai dokumentit voi olla poikkeuksia, usein nämä ei ole kovin kaupallisten tahojen tekemiä vaan taustalla esim BBC.
Vietän ennemmin aikaa luonnossa, luen kirjoja tai olen läheisten seurassa. TV tuntuu ajan haaskaukselta. Miten voi olla, että suuret massat tilaa jotain Netflixiä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
cuties
^ ei ollutkaan sensuroitu sana.
Minä katson sekä televisiota että Netflixiä. Töllöstä ei aina tule mielenkiintoisia ohjelmia ja esim. illalla ennen nukkumaanmenoa on mukava levitä sohvalle katsomaan jotain ohjelmaa. Jos ei päivällä ole muuta tekemistä, samoin silloin. Päivisin tulee tosin töllöstäkin hömppäohjelmia, joita voi katsoa aivot enemmän ja vähemmän narikassa ja vain levätä. Iltaisin ei jaksa keskittyä mihinkään suurta ajattelua vaativaan, enkä tykkää kirkkaista valoista illalla, eikä hämärässä ole miellyttävää lukea.
Ulkoilen päivisin, illalla voi sitten rentoutua sohvalla töllön ja/tai suoratoistopalvelun parissa, jos ei istu koneella. Töissä kävin vielä viime viikon keskiviikkoon saakka, nyt äitiyslomalla, joten energia tai edes kunto (liitoskivut + jalkakivut) ei riitä ihan jatkuvaan ulkona pinkomiseen. Kaksi kävelylenkkiä päivässä ja loput ajasta sitten koneella tai töllön ääressä pakollisten kotitöiden jälkeen, kunnes ei ylimääräistä aikaa sitten enää olekaan lapsen syntymän jälkeen.
Mielenkiintoinen informaatio:
https://nypost.com/2020/10/24/netflix-subscription-cancellations-skyroc…
Te joilla on tuo palvelu, katsotteko tuota?
Viime kuukausina olen katsonut ainekin:
Sons of Anarchy, Pleaky Blinders, Marco Polo, Frontier, Tuntematon Sotilas, Cobra Kai ja Witcher. Muutaman elokuvan ja lasten kanssa vielä lisää. Varmaan päivittäiseksi keskiarvoksi 4 kuukauden ajalta tulee 2-3 tuntia. Olen saanut mielestäni rahoilleni hyvin vastinetta. Talvella ajattelin laittaa Netflixin tauolle ja ottaa tilalle Disney Plussan pariksi kuukaudeksi. Sen jälkeen ehken HBO tai jokin muu vaihtoehto. Normi tv-kanavia en ole tänä aikana katsonut juuri ollenkaan.
No jos vertaa ilmaisiin TV-kanaviin niin kyllähän netflixistä löytyy paljon enemmän ja paljon laadukkaampaa katseltavaa. Lisäksi sarja paljon mukavampi katsoa monta jaksoa kerralla eikä jakson/viikko. Eikä tarvi kärsiä mainostauoista.
TVstä ehkä 10% todennäköisyydellä löytyy hyvää katseltavaa, netlfixistä 80% todennäköisyydellä koska valikoima moninkertaisesti suurempi kuin 20 tv kanavaa.
cuties