Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Netflix ym on niin suosittuja? Katsotteko niitä ohjelmia?

Vierailija
26.10.2020 |

Jaksatteko oikeasti katsoa TV:tä niin paljon, että maksatte siitä?

Minä en jaksa. Riittää, jos joskus YLE lähettää jonkin mielenkiintoisen elokuvan tai lyhyehkön sarjan. En jaksa keskittyä jatkuvajuonisiin, vuosikausia jatkuviin TV-sarjoihin. Joku 4 jakson tai 2-4 kauden sarja vielä menee.

Harva TV-ohjelma tai elokuva on nykyään aidosti kiinnostava. Suurin osa on tehty hyvin laskelmoiden ja se näkyy. Joku hyvin tehty historiallinen sarja tai dokumentit voi olla poikkeuksia, usein nämä ei ole kovin kaupallisten tahojen tekemiä vaan taustalla esim BBC.

Vietän ennemmin aikaa luonnossa, luen kirjoja tai olen läheisten seurassa. TV tuntuu ajan haaskaukselta. Miten voi olla, että suuret massat tilaa jotain Netflixiä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maassa jossa ei ole pakollista tv-lupaa. Netflix on huomattavasti halvempi kuin tv-liittymä, ja no, en mä edes haluaisi katsoa paikallista tvtä kun en puhu kieltä. Lisäksi tvn kanssa on sidottu esitysaikoihin, netflixistä voi katsoa mitä haluaa milloin haluaa.

Iltarutiinina on katsoa jonkun sarjan yksi jakso illalla ennen nukkumaanmenoa. Toki sen noin 45 minuuttia voisi myös käyttää tutkimalla muinaisen Egyptin hieroglyfeja tai jotain muuta sivistynyttä, mutta ihan niin älykkö en ole.

Vierailija
2/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun maassa jossa ei ole pakollista tv-lupaa. Netflix on huomattavasti halvempi kuin tv-liittymä, ja no, en mä edes haluaisi katsoa paikallista tvtä kun en puhu kieltä. Lisäksi tvn kanssa on sidottu esitysaikoihin, netflixistä voi katsoa mitä haluaa milloin haluaa.

Iltarutiinina on katsoa jonkun sarjan yksi jakso illalla ennen nukkumaanmenoa. Toki sen noin 45 minuuttia voisi myös käyttää tutkimalla muinaisen Egyptin hieroglyfeja tai jotain muuta sivistynyttä, mutta ihan niin älykkö en ole.

Minä olen joskus ollut hieroglyfikurssilla. On mielenkiintoista! T. Ap

45 min joka ilta, voisi käyttää paremminkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin just eilen. Olen kyllä miettinyt että voisi alkaa katsoa sarjoja jostain ilmaiseksikin.

Vierailija
4/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset sarjat sinusta on sitten tuon 45 min arvoisia?

Itse tykkäsin kesällä Talo Jalavan varjossa-sarjasta. Ja siitä dokumenttisarjasta, jossa joku britti matkusti junalla USAssa ja kertoi historiaa ja nykyaikaa Amerikasta.

Noiden lisäksi ei ole tullut juuri mitään, minkä vuoksi istua tapittamassa telkkaria.

Vierailija
5/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hieroglyfien tutkiminen hyödyllistä, jos ei se itseä kiinnosta? Kuollaan täältä pois ennen pitkää. Ihan ok ehkä välillä nauttia ja rentoutua. Oletko ehkä autistinen?

Vierailija
6/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain netflix ja pari muuta vod-palvelua, haluan katsoa mitä mieleni tekee ja koska mieleni tekee. Televisiota mulla ei ole ollut viiteentoista vuoteen.

Vierailija
7/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin just eilen. Olen kyllä miettinyt että voisi alkaa katsoa sarjoja jostain ilmaiseksikin.

No mitä sä katselit?

Vierailija
8/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain netflix ja pari muuta vod-palvelua, haluan katsoa mitä mieleni tekee ja koska mieleni tekee. Televisiota mulla ei ole ollut viiteentoista vuoteen.

Mutta katsot kuitenkin TV-ohjelmia.

Vierailija
9/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixissä ei ole ainakaan minulle paljon mitään sisältöä. Muutama dokumentti, sarja, muutama elokuva. Siinä se. Aika nopeasti katsottu ja mitään uutta ei tunnu tulevan ikinä. Suurin osa sarjoista on jotain yliluonnollista supersankaripelleilyä.

Vaikka sama ongelmahan se on melkein jokaisen suoratoistopalvelun kanssa. Supersankareita, supersankareita ja sitten lisää supersankareita.

Vierailija
10/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Meillä ei ole telkkaria siinä mielessä, että siitä voisi katsoa tv-ohjelmia. Tv on pleikkaa varten. Sitä vain mietin, että jos et juuri katso tv-ohjelmia, miten voit arvioida niitä, esim. sarjoja, mitä Netflixissä on? Nykyään tv-sarjat on tosi laadukkaita, kun taas elokuvista löytää tosi harvoin mielenkiintoista. Elokuvissa rahoitusta löytyy varman päälle pedatuille leffoille, kun taas tv-sarjoissa on paljon kokeellisempaa ja mielenkiintoisempaa kuvastoa. 

Ei siinä mitään, jos ei katso tv-sarjoja Netflixistä tai muista palveluista, se on ihan hyvä juttu, mutta ei kannata kuvitella, että kaikki siellä oleva tavara on sellaista kuin kuvittelet.

Vierailija
11/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enntykkää hieroglyfeistä.

Vierailija
12/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta katsot kuitenkin TV-ohjelmia.

Katson elokuvia, sarjoja ja dokumentteja. Ei niitä erityisesti televisiota varten nykypäivänä enää tuoteta, joten tuo sanavalintasi on vähän vanhentunut.

Käyn myös elokuvateatterissa katsomassa niitä samoja elokuvia enkä silloinkaan katso ”tv-ohjelmaa”.

Vierailija
13/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa en usko siihen, että koko hereilläoloajan pitäisi olla suorittamista ja hyödyllistä. Mielestäni ihmiset, jotka eivät osaa olla tekemättä koko ajan jotain Tosi Hyödyllistä, ovat terapian tarpeessa. Silloin yritetään jotenkin ansaita paikkaansa ja ansaita rakkautta, eikä pää kestä ollenkaan ajatusta ettei koko ajan tee jotain suorittavaa.

Eli, ensinnäkin arvostan myös rentoutumista ja aivojen nollausta ja mielihyvin käytän siihen lähes tunnin päivässä (ja enemmänkin muihin kuin sarjojen katseluun), ja toisekseen, en keksi mitään aidosti kiinnostavaa tekemistä jota vielä lisäksi voisi tehdä just ennen nukkumaanmenoa unien kärsimättä. Harrastan joka päivä liikuntaa, koti on jo siistiksi siivottu, ruoat itse tehtyjä ja kokoaikatöiden lisäksi opiskelen ja minulla on pieni yritys. Eiköhän siinä ole yhdelle ihmiselle ihan tarpeeksi hyötytekemistä.

Vierailija
14/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaahan jotkut iltapäivälehtiäkin, jokaiselle jotakin.

Vierailija
15/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sdfsdf kirjoitti:

Netflixissä ei ole ainakaan minulle paljon mitään sisältöä. Muutama dokumentti, sarja, muutama elokuva. Siinä se. Aika nopeasti katsottu ja mitään uutta ei tunnu tulevan ikinä. Suurin osa sarjoista on jotain yliluonnollista supersankaripelleilyä.

Vaikka sama ongelmahan se on melkein jokaisen suoratoistopalvelun kanssa. Supersankareita, supersankareita ja sitten lisää supersankareita.

Kannattaa katsoa muuta kuin Suomen-tarjontaa niin valikoimaa alkaa löytyä. Sitä paitsi supersankarithan just siirtyivät melkein kaikki disneyplussalle ja keskittyvät jatkossakin sinne, joten niistä pääsi sillä.

Vierailija
16/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyöläisenä on haastavaa seurata tv-sarjoja, kun ei ole kotona silloin kun ne tulevat. Kaikkihan eivät toki tv-sarjoista niin välitä, mutta itselle tv:n katsominen on rakas harrastus jo lapsuudesta lähtien.

Minäkään en ymmärrä miksi joku katsoo jotain tik-tok-videoita, en tajua niistä mitään. Ovat silti supersuosittuja, ja tuskin olen fiksumpi kuin niiden katsojat.

Vierailija
17/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on Netflix ja Disneyplussakin vaikka olen aikuinen eikä lapsia ole. Hbo:kin oli mutta sen laitoin pois kun en pitkään aikaan katsonut mitään.

En katso oikeastaan normaalitelevisiota ollenkaan. Saattaa olla taustalla pitämässä ääntä jos vaikka kokkailen tai muuta mutta kaikki sarjat ja elokuvat mitä katson tulee suoratoistopalveluista. Ei siellä telkkarissa yksinkertaisesti ole mitään mikä minua kiinnostaisi. En ole siis katsonut televisiosta sarjoja vuosiin. Äsken huvikseen vilkaisin että mitä sieltä tänään tulee ja eipä ollut kyllä mitään kiinnostavaa.

Vierailija
18/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä sarjoja on kiva katsoa pari jaksoa peräkkäin, peräkkäisinä päivinä. Kuka enää jaksaa odottaa viikon seuraavaa jaksoa?

Toinen hyvä syy on ettei tarvitse katsoa mainoksia, ei kaupallisia eikä kanavien omia ohjelmien puffeja.

Vierailija
19/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo? Katson sarjoja, leffoja ja dokkareita, koska se on kivaa. Ehdin myös tehdä noita muita asioita kuin sinäkin. Ulkoilen luonnossa ja luen jotain kirjaa ainakin yhden luvun per päivä. Miehen kanssa usein katsotaan yhdessä jotain sarjaa tai leffaa.

Vierailija
20/27 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tevisiota tulee liikaa mainoksia. Siksi suoratoistopalvelu.

Myös niistä löytyy dokumentteja. Yle Areena on ilmainen ja saa katsoa ohjelman sitten, kun itselle sopii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme