Millä aloilla tehdään pisimpiä työpäiviä?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:10"]
Teho-osaston hoitaja, siellä ollaan käytännössä kahdessa vuorossa.
[/quote]
No ei nyt joka päivä sentään. SIlloin tulee myös vapaita enemmän. Päivystyksessä ja teholla tehdään usein 12-tuntisia vuoroja, mutta ei niitä tule silloin 5 päivää viikossa.
Vuodeosastoilla voi olla ajoittain pitkiä vuoroja joissa ollaan 2 vuoroa putkeen eli 7-21.30 (14,5 h) mutta niitä ei saa tehdä jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:20"]
Minun työpäivät on 12h ja olen "vaan" pph. Työaikalaki tuli muttei se minun työaikaa lyhentänyt.
[/quote]
Miksi teet tuollaisia päiviä? Kuka pakottaa? Minä olen myös perhepäivähoitaja ja teen 9-tuntisia työpäiviä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 09:20"]
Minun työpäivät on 12h ja olen "vaan" pph. Työaikalaki tuli muttei se minun työaikaa lyhentänyt.
[/quote]
Miksi teet tuollaisia päiviä? Kuka pakottaa? Minä olen myös perhepäivähoitaja ja teen 9-tuntisia työpäiviä.
[/quote]
Pieni paikkakunta ja jos meinaa lapsia saada niin pakko tehdä pitkiä päiviä. Aika värikästä perhepäivähoitajien työkuviot riippuen siitä missä päin suomea asuu.
Pitkiä päiviä tehdään jatkuvasti myyntipuolella, enkä nyt tarkoita kassakoneen ääressä istumista ja hyllyntäyttöä, vaan työkseen matkustavat myyjät, jotka kiertävät messuja ja yrityksiä markkinoimassa oman yrityksensä tuotteita. 8 tunnin työpäiviä voi joskus tulla, jos istuvat toimistossa, mutta enimmäkseen he ovat töissä 24/7, osan ajasta tietysti lentokoneessa, junassa, autossa tms. mutta siinä työssä ei ole omaa aikaa edes ruokataukkojen verran, vaan nekin ovat työlounaita ja -päivällisiä.
Eri tavalla haastavaa kuin vaikka hoitoalan työ, jossa myös tehdään usein pitkiä vuoroja, mutta vastaavasti on vapaitakin (onneksi, varmasti tarpeeseen tulevat!).
Olen myös hoitoalalla ja vuoro on aina klo 20-8.15. Tokikaan niitä vuoroja ei ole joka päivä, mutta tuo on työ"päivän" pituus, johon ei itse voi vaikuttaa.
Mä olen suntio. Eilen ilin töissä 16h ja tänään olen 10h.. Kaikki päivät ei onneksi ole pitkiä, ja kesällä on sitten rauhallisempaa. Huonossa taloustilanteessa srk lisää toimintaa, mutta ei palkkaa lisää väkeä.. Ja tiedoksi, suntio on joka tilaisuudessa paikalla ensimmäisenä ja lähtee viimeisenä.
Rekkaa ajaessa saa oikeasti painaa kunnon työpäiviä. Ajoaikalaki yrittää rajoittaa, mutta sitä ei pysty noudattamaan... 12-16h päiviä, joskus jopa 19h. Ja palkka on täysin naurettavalla tasolla, tietenkin.