Kuinka te voitte syödä noin PALJON??
Olen lukenut täällä erilaisten ketjujen yhteydessä, mitä naiset syö, vaikka ne laihduttais. Joku kertoi syövänsä 250 g rahkaa aamulla! Siis WTF? KUKA SYÖ NOIN PALJON??? Tai 100 g kananfilettä, ja jotai perunaa ja vihanneksia! Kuinka paljon te painatte??
Ite tuun tohuun 50g rahkaa aamusin ja pikkasen marjoja, luonaalla 1/3 salaattia, eikä muuta. Sit illalla joku hedelmäsmoothie, jossa ei oo maitotuotteita. Olen 172 cm pitkä ja painan 52 kg. Voin mainiosti.
Kommentit (103)
Ap, kiitos sunnuntai-illan nauruista!
Mahalaukku kutistuu kun syö vähän eli vatsa ja keho ikään kuin käy säästöliekillä ja tottuu vähäiseen ruokamäärään. Jos syö noin vähän niin elimistö sitten ottaa ne energiat muualta elimistöstä!
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:02"]
Höpöhöpö, että kovin kovaa vois treenata tuolla määrällä. ;)
Ainakaan kehitystä ei tapahdu siihen hyvään suuntaan. Etkö ota mitään palauttavaa...siis vain joku hedelmäsmoothie? Jepjep. Onnea vaan valitsemallasi polulla!
[/quote]
En halua kehittyä "fitnessihmiseks", ne on kauheita, ja säälittäviä. Pärjään hyvin näin, mutta ei ihme, et Suomi on täynnä ylipainoisia, kun mätätte naamanne noin karmeita määriä ruokaa. Hillitkää itsenne.
-Ap
Se on ihan tutkittu, että maitotuotteet auttavat laihtumisessa. Ei virallisesti, mutta tehty koehenkilötutkimuksia. Mutta laatu ratkaisee, eli jos syö jotain maustettua rahkaa, ei toimi.
100 grammaa kanaa on vähän. Mulla menee kevyesti 150 grammaa salaatin seassa ja olen hoikka. Syön paljon ja olen hoikka. Ap, sulla tulee noilla ruokamäärillä olemaan nivel- ja luusto-ongelmia jo alle nelikymppisenä. Valitettavasti mulla on ennenaikaista kulumaa, kun olen nuorena syönyt liian vähän. Nyt koetan syödä tarpeeksi, ettei tilanne pahene.
Ap kuluttaa normaalia enemmän, eli varmaan 3000 kaloria vuorokaudessa, ja syö jotain alle 1000 kaloria vuorokaudessa. Joo, ei voi voida hyvin, eikä saa tarvittavia aineita ruuasta. PIeni 15kg painoinen lapsikin syö enemmän.
Joten sori nyt, mutta selvä provo.
Rahka on pahaa, ellei mausta sokerilla ja kermavaahdolla. Jos syö, on syötävä hyvää, eikä jotain hapanta moskaa. Paino ei silti nouse. Kun liikkuu päivittäin paljon, saa syödäkin hyvin.
Musta in ihanaa, kun kroppa on totutettu kuluttamaan PALJON, ja ihan hyötyliikunnallakin se pysyy tuossa tilassa. Ikinä en kehtaa irl tästä kenellekään puhua.
Normisti 2800 kcal päivässä, kun vain se hyötyliikunta. Keskipituinen, hoikahko, pian 40 v.
Kuinka joku haluaisi syödä niin vähän kuin ap?
Toivon todella, että ap on provo, mutta sanon kuitenkin asiani tähän soppaan. Ap:n ruokailut ja kirjoitussävy on aivan kuin pikkusiskollani oli, kun tämä sairasti anoreksiaa. Ja myöhemmin kuoli. On oikeasti karmivan pelottavaa, että nuorilla (kirkoitustyylistäsi päätellen) on edes tämmöisiä ajatuksia! Jos oikeasti teet kuten saarnaat ap, kai sinullakin on kavereita, sukulaisia, sisaruksia, ja vanhemmat, joista välität ja he rakastavat sinua. Et voi itsekkyydessäsi ymmärtää, kuinka raastavaa on katsella, kun joku näännyttää itsensä hengiltä, ja saa kaikki kääntämään katseensa itseensä.
Vaikka rakastin, tai rakastan vieläkin siskoani, tunsin syvää vihaa itsessäni, kun tämä varasti huomion sairaudellaan. Kukaan ei huomannut, kun pääsin ylioppilaaksi, sain töitä, pääsin opiskelemaan. Voi, kuinka vihasin ja rakastin häntä samaan aikaan. Sitten siskoni joutui sairaalaan, ja myöhemmin sydän ei enää kestänyt, nukkui pois 17 -vuotiaana...
Nyt, olen tuntenut kaikki tunteet säälistä vihaan, enkä jaksa vatvoa elämäni tapahtumia. Synnytin esikoiseni muutama kuukausi sitten. Olisin todella halunnut, että lapseni olisi saanut tuntea tätinsä sellaisena kun hänet muistan. Iloisena, vilpittömänä ja reippaana nuorena naisena, eikä sairauden(!) runtelemana. Rupean oikeasti itkemään.. Toivottavasti valitset elämän.
Tv; Tuore äiti 27 vuotta
Ap, jos et ole provo, niin sinun kannattaa hakea nopeasti apua syömishäiriöösi. Syömishäiriöstä toipuminen on sitä vaikeampaa, mitä kauemmin se on saanut jatkua.
Kummallista.. Mä syön 5 kertaa päivässä yht reilu 2500 kaloria ihan helposti, aineenvaihdunta juoksee jne.
Ap:n kannattaa hankkia apua anoreksiaan ennen kuin pääsee kokonaan lapasesta.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:10"]
Kummallista.. Mä syön 5 kertaa päivässä yht reilu 2500 kaloria ihan helposti, aineenvaihdunta juoksee jne.
[/quote]
EN kyllä usko sua, jos syöt 2500 kcal JOKA PÄIVÄ, et olisit hoikka, timmi etc. SIIS 2500!!!! Tsiisus. Mä syön alle 800, ja oon terve, hyvinvoiva.
Syön just niin paljon kun tekee mieli. Ei ole oikein koskaan tarvinnut säännöstellä. Hieman on ylipainoa mutta ei se haittaa.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:15"]
Provo!
[/quote]Säkin heräsit :)
Ei ihme et av-mammojen keskuudessa ylipaino on niin yleitä, kun ne syö miehen verran ruokaa esim. 2800 kcal. Sen syö mies, joka tekee raskasta työtä, treenaa etc. Suositusten mukaan naisten pitäis syödä pitkästi alle 1000 kaloria, jotta kohtuus pysyisi, ja en ole ap.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:23"]
Ei ihme et av-mammojen keskuudessa ylipaino on niin yleitä, kun ne syö miehen verran ruokaa esim. 2800 kcal. Sen syö mies, joka tekee raskasta työtä, treenaa etc. Suositusten mukaan naisten pitäis syödä pitkästi alle 1000 kaloria, jotta kohtuus pysyisi, ja en ole ap.
[/quote]
Kiitos makoisista nauruista. Mistä nuo suositukset voi itse käydä lukemassa?
Ikinä ei pitäisi edes laihduttaessa syödä vähemmän kuin 1200 kcal, muuten elimistö menee säästöliekille. Minulle esim. PT suositteli 1600 kcal liikuntaan yhdistettynä, sillä pitäisi päästä noin puolen kilon viikkovauhtiin painonpudotuksessa.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:23"]
Suositusten mukaan naisten pitäis syödä pitkästi alle 1000 kaloria, jotta kohtuus pysyisi, ja en ole ap.
[/quote]
Ei todellakaan. Suositus esim. 60 kg painavalle naiselle on noin 1700 kcal / vrk. Ja tietysti enemmän silloin, jos harrastaa merkittävän määrän liikuntaa.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 21:01"]
Siis joo eix toi nyt oo jo ihan riittävä määrä ruokaa. Eikä hei mee rahaakaan ku syö noin vähän, mieti siis kuin siistii!!!!11
[/quote]
Sen hyödyn siitä saa samalla. Elän opiskelijan ja osa-aikaisen palkalla.