Millaisen ihmisen estät Facebookissa?
Huomasin joskus (eri ajankohtina) esim. exäni yli 20 vuoden takaa estäneen minut, samoin entisen työkaverin joka oli esimiesasemassakin kun irtisanouduin silloisesta työpaikasta, nykyisen työpaikan työkaveri jonka kanssa olemme miltei päivittäin tekemisissä ja joka itse pyysi minua FB-kaverikseen.
Varmasti on muitakin joita en ole vaan huomannut.
Mutta siis kysymys kuuluu miksihän nämä ihmiset ovat estäneet minut? En ole käyttäytynyt heitäkään kohtaan mitenkään väärin, päinvastoin en ole aktiivinen Facessa lainkaan joten en olisi tullut huomanneeksi koko estoa paitsi esim. selasin vanhoja viestejä joista ei ollut enää pääsyä profiiliin jne. Etsin ihan toista asiaa kun huomasin ohimennen tämän eston.
Kummallista.
Kommentit (16)
Ootko varma että ovat nimenomaab estäneet, eivätkä vaan ole poistaneet omaa profiiliaan?
Mistä huomasit että ovat estäneet? Eivätkö silloin häviä kokonaan silmistäsi siellä jolloin ovat voineet profiilinsakin poistaa, kuten itsekin tein.
Ehkä nimesi näkeminen siellä assosioituu johonkin niin, että tulee ikäviä muistoja tms. Ei sen tarvitse olla henkilökohtaista.
Itse olen estänyt eräillä seuraamillani sivuilla jatkuvasti asiattomuuksia laukovat. Kynnys on välillä korkeampi ja välillä matalampi. Olen kuitenkin päättänyt suojella itseäni turhalta negatiivisuudelta, kun se mahdollisuus kerran olemassa on.
Minut on estänyt ainakin yksi, jonka poistin kavereista rasistisen öyhön vuoksi. Ei haittaa.
Aa niin ja totta, tuo viittaa enemmän oman profiilin deaktivointiin kuin estämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä huomasit että ovat estäneet? Eivätkö silloin häviä kokonaan silmistäsi siellä jolloin ovat voineet profiilinsakin poistaa, kuten itsekin tein.
Viestien puolella poistettu profiili näyttää erilaiselta ja työkaverista tiedän muiden juttujen perusteella että on aktiivinen. Exä oli jossain vaiheessa usein kaveriehdotuksissa ja silloin uutisissa asti luki kuinka FB esto vuotaa niin päin että estäjät ovat nähneet estetyt mutta kyllä se toimi silloin molempiin suuntiin
Laitan yleensä estoille ne ketkä poistavat kaveripyyntöni tai muutoin vaan jättävät sen huomiotta. Tämä siksi, etten jatkossa vahingossa laita heille uutta kaveripyyntöä.
Ne, joiden kanssa en halua olla tekemisissä, somessa tai muutenkaan.
Patologiset valehtelijat ja juonittelijat estän, koska halveksin tuon kaltaista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne, joiden kanssa en halua olla tekemisissä, somessa tai muutenkaan.
Juuri näin. Ja ihan sama, tuleeko pyörittyä koko somessa juurikaan. Sitä paremmalla syyllä kannattaa blokata luihut tyypit, niin voivat siirtyä muihin ihmisiin alhaisen energiansa kanssa.
Se facebook on niin last season. En käytä eikä ole käytössä. Eipä tarvi estää ketään.