Listataan edullisia arjen luksuksia!
Itse olen lomautettuna tällä hetkellä ja miehenkin firmassa pyörii yt:t, joten koitetaan pärjätä pienillä tuloilla. Olemme alkaneet käydä taloyhtiön saunassa lauantaisin (maksaa 3 euroa kerta) ja ostin Lidlistä kuorintavoiteen ja kasvonaamion ja laitan nämä aina lauantaisin ☺️
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Aamukahvi viikonloppuisin häälahjaksi saadusta hienommasta astiastosta missä on tassit ja kaikki. Olo on kuin jollain seurapiirirouvalla!
Mietin just tänään tuota, että maistuuko kahvi oikeasti paremmalta tietystä kupista.
Lempparimukista ainakin, ostin uuden kauniin kukkamukin tänne mökille. Hyvää... ☕
-vapaapäivän aamuna kahvin kanssa itse leivotut aamiaissämpylät suoraan uunista ja iso muki lattea
-lambi vessapaperi
-parin tunnin sauna kynttilän valossa yksin ja jotain hyväntuoksuista suihkugeeliä
-saunan jälkeen puhtaisiin lakanoihin nukkumaan
-iltayöstä kun muu perhe jo nukkuu kynttilän valossa sohvan nurkassa hyvä kirja ja iso muki kuumaa kaakaota kermavaahdolla
Vierailija kirjoitti:
Mulla on valkoinen kylpytakki ja kylpytossut. Saunan jälkeen hengailen ne päällä ja juon kristallijalkaisesta viinilasista kivennäisvettä tai fun lightia.
Syön makaronilaatikkoa ja muuta halpaa perusruokaa hienoista astioista. Tuunaan rainbow-nuudelit, risotot ja bologneset ripottelemalla päälle tuoreita yrttejä. Esim. parin euron rucolapussista riittää koko viikoksi.
Hamstraan kahviloista, lounaspaikoista, hotelleista, messuista tms. saatuja ilmais/kaupanpäällis-suklaakonvehteja ja nautin kotona kahvin kanssa. :D
Teen nyt etätöitä, joten olen käytännössä aina kotona. Panostan mukaviin ja tyylikkäisiin kotivaatteisiin. Laitan joka aamu hampaiden pesun jälkeen hiukan huulipunaa, vaikka en poistuisi kotoa mihinkään koko päivänä.
Hyviä vinkkejä, mulla on tapana tuunata halpisruokaa raastamalla päälle tuoretta parmesaania. Lidlin parmesaani on kilohinnaltaan edullisinta. Edullisen mutta hienon tuntuisen ruoan saa juuri keittämällä peruspastaa, annosta kohden tyyliin ruokalusikka rainbow-pestoa, hieman raastettua parmesaania, rouhittuja pähkinöitä maun mukaan ja tuoretta rucolaa. Jos vielä saattuu olemaan lasi valkoviiniä, niin täydellistä arjen edullista luksusta.
Nyt, kun ei ehkä niin usein nähdä ystäviä, niin heille sen osuvan kortin etsiminen /askarteleminen, /viestin kuvien teko on kuin ilmaista mukavaa huvia.
Tai kirjoittaminen.
Katsokaa puolison kanssa youtubesta hieronta (esim. intialainen päähieronta, jalkahieronta) vinkkejä ja ostakaa esim. hierontapallo. Tehdää vuorotellen toisillelle hieronnat, mieluiten eri päivinä jolloin omana päivänä saa vain keskittyä omaan hemmotteluun. Hierontaöljyksi käy vaikka kookosöljy, joka ei pikkupurkissa maksa paljoa. Hieronnan ajaksi laittakaa valaistusta himmeämmälle, (tuoksu)kynttilöitä ja youtubesta rentouttavaa musiikkia. Jalkahieronnan voi aloittaa jalkojen suolakylvyllä ja sillä aikaa vaikka tehdä päähieronnan. Hierontapallo tms. on hyvä apu kokovartalohierontaan, voi keskittyä hyvällä omallatunnolla nautiskelmaan kun tietää, ettei hierojan kädet väsy.
Pistän vielä erikseen lidlin maalaiscroissant.
On muuten herkkua. Jotain edullistakin valkohomejuustoa voi pistää väliin, on täyteläinen.
Syön yleensä puolikkaan kerralla. Säilyy hyvin mielestäni monta pvää, muovipussissa, niin rasvaisia? 😋
Croissantit viikonloppuisin. Väliin vaan sitä samaa Prisman halvinta 0,99 salaattia ja perus oltermannia mutta niin vaan maistuu mukamas paremmalta nekin! Paistotiskiltä haetaan croissantit.
Hyvin hoidetut vaatteet. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin huonosti huolletut vaatteet. Pidä hyvää huolta kengistäsi, silitä vaatteistasi crispejä ja pese vaatteet niille oikealla tavalla (Esim villa kärsii huonosti huollettuna). Näin näytät huolitellummalta, tunnet itsesi paremmaksi, ja vaatteesi kestävät pidempään.
Mä syön paljon edullisia kasviskeittoja mutta niiden seuraksi teen köyhäilybudjetilla "arjen luksus" juustoleipiä, esim. tumma ruisleipä (saaristolaisleipä olisi paras) paistetaan rapeaksi pannulla rasvassa, päälle reilu viipale huoneenlämpöistä brie- tai camembert-juustoa (riippuen tarjouksista, muutoin käytän ihan vaan rainbow valkohomejuustoa) ja jotain makeaa hilloa tai hilloketta maun mukaan.
Hyvään valkoviiniin mulla ei ole varaa ja puolet pullosta jäisi juomatta, mutta hyvä kuiva omenasiideri silloin tällöin tuollaisen keitto + juustoleivän kanssa ei kaada budjettia.
Pieniä edullisia juttuja joilla mun on tapana piristää arkeani:
- Leikkokukat. Tulppaanit on mun lemppareita.
- Prismasta Fazerin myymäläleipomosta ostettu tuore leipä. Hakkaa kaikki ”teolliset leivät” ihan mennen tullen.
- Vaikka asun yksin niin pidän itselleni joka viikonloppu brunssin. Yleensä siis arkena syön kiireessä kaurapuuroa, mutta viikonloppuna otan joko sitä hyvää leipää tai ostan croisantteja, hedelmiä, mehua, kaakaota/teetä... Joskus olen tehnyt munia ja pekoniakin. Seuraavana listalla amerikkalaiset suklaahippupannukakut. Syön aamupalaa ihan rauhassa tunnin tai pari ja katson samalla Netflixiä tai Youtubea. Sitten olen niin täynnä että seuraavan kerran tarvii syödä vasta illalla:D
Kakkahattutäti kirjoitti:
Olen alkanut ostaa 15 euron punaviinejä Alkosta, aiempien 25-30 euron sijaan. Säästän jopa satasen kuussa. Ja oikeasti on tuossa hintaluokassa monta todella hyvää viiniä! Nyt voi nautiskella hyvällä omallatunnolla.
Itseasiassa noiden 15€ viinien hinta-laatusuhde on paras joten olet tehnyt viisaan päätöksen:) Niistä löytyy todella monta laatuviiniä!
Tämän päivän luksusta on kuppi tummapaahtoista kahvia vastapaistetun omena-toskakakun kanssa kynttilänvalossa. Mikä tuoksu! Illalla kylpyyn kuuntelemaan äänikirjaa.
Huomenna aloittelen makuuhuoneen pikkuremppaa. Ostin 3 rullaa tapettia ja se muuttaa huoneen täysin. Tosin se johti siihen että pitää vaihtaa sängynpääty ja helmalakana ja pussilakanat. No, lakanat olikin jo varmaan 10v vanhoja:) Tulee luksushuone pienillä jutuilla.
Hyvä ruoka joka päivä on luksusta. Koskaan ei vain hotkaista "jotain pientä ja helppoa".
Oikein hyvään espressokahviin tehty iso capuccino aamulla. Täyteläinen vaahtohuppu syntyy rasvattomasta maidosta hyvällä vaahdottimella.
Minä myös tuunailen tavallista ruokaa paremmaksi, esim. yrttejä tai mausteita reilusti nuudeleiden sekaan. Ja lisäksi muutama pakastekatkarapu ja heti on ateriassa sitä jotain.
Itse olen skipannut alkoholin tänä vuonna kokonaan, mutta tykkään ostaa joskus kombuchaa, mehua tai kivennäisvettä ja juoda sitä kauniista lasista.
Kotona voi myös pukeutua kauniimpiin koruihin ja juhlavaatteisiin, vaikka lösöisi koko päivän koneen edessä. Kukaan ei tiedä, että olet tänään prinsessa!
Pitkät kävelylenkit ovat ihania. Luontoon voi tehdä luontoreissuja ja sitten voi kävellä kaupungilla ja ihailla korona-aikaan sopien ulkoilmassa arkkitehtuuria. Istahda johonkin, ja tarkkaile ihmisiä, kirjaa ylös parhaat vaatekokonaisuudet.
Käy kirjastossa lukemassa lehdet ja lainaa kaikki muotikirjat. Yritä luoda samoja kokonaisuuksia vaatekaappisi Lidlin ja Prisman helmistä mitä löydät Pinterestistä.