Listataan edullisia arjen luksuksia!
Itse olen lomautettuna tällä hetkellä ja miehenkin firmassa pyörii yt:t, joten koitetaan pärjätä pienillä tuloilla. Olemme alkaneet käydä taloyhtiön saunassa lauantaisin (maksaa 3 euroa kerta) ja ostin Lidlistä kuorintavoiteen ja kasvonaamion ja laitan nämä aina lauantaisin ☺️
Kommentit (36)
Suihkussa käydessä antaa veden valua koko pesun ajan, eikä sammuta shampoon tai hoitoaineen levittämisen ajaksi.
Mulla on periaatteena, että syön vain herkullista ruokaa. Joka päivä on luksusta. Hyvän ruuan ei tarvitse olla kallista. Halvoistakin raaka-aineista tulee loistavaa ruokaa, kun vähän panostaa. Elämä on liian lyhyt huonon ruuan syömiseen!
Liidistä onkin mahtavia kosmetiikkoja, hintalaatu.
Jalkakylpy on aina lux.
Esim vain merisuolaa, tai kukkaron mukaan eteeristä öljyä t hyväntuoksuista pesuainetta.
Muista rasvata jos pesuaineita lutraat.
Leivinsoodaa keittiön pöydälle: ruskettuneet posliinit edullisesti sillä hienoksi.
Olen alkanut ostaa 15 euron punaviinejä Alkosta, aiempien 25-30 euron sijaan. Säästän jopa satasen kuussa. Ja oikeasti on tuossa hintaluokassa monta todella hyvää viiniä! Nyt voi nautiskella hyvällä omallatunnolla.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vastavaihdetut lakanat saunan tai kuuman suihkun jälkeen. Jalkakylpy ja jalkojen rasvaus. Pitkä kävelylenkki sopivissa tamineissa omassa rauhassa ilman juttuseuraa.
Olin juuri tulossa ehdottamaan kaiken pesemistä. Olen itse tylsyyksissäni pessyt täkit, petarit ja tyynyt. Huuhteluaineen sijasta etikkaa.
Puhtaus on halpaa luxusta!
Olen muuten kokonaan unohtanut jalkakylvyt! Ihanaa, pitää ostaa aineet!
Takkatuli ja lasi punaviiniä vilpoisan ulkoilun jälkeen! Tietenkään kaikilla ei ole takkaa mutta jos on.
Mulla on valkoinen kylpytakki ja kylpytossut. Saunan jälkeen hengailen ne päällä ja juon kristallijalkaisesta viinilasista kivennäisvettä tai fun lightia.
Syön makaronilaatikkoa ja muuta halpaa perusruokaa hienoista astioista. Tuunaan rainbow-nuudelit, risotot ja bologneset ripottelemalla päälle tuoreita yrttejä. Esim. parin euron rucolapussista riittää koko viikoksi.
Hamstraan kahviloista, lounaspaikoista, hotelleista, messuista tms. saatuja ilmais/kaupanpäällis-suklaakonvehteja ja nautin kotona kahvin kanssa. :D
Teen nyt etätöitä, joten olen käytännössä aina kotona. Panostan mukaviin ja tyylikkäisiin kotivaatteisiin. Laitan joka aamu hampaiden pesun jälkeen hiukan huulipunaa, vaikka en poistuisi kotoa mihinkään koko päivänä.
Aamukahvi viikonloppuisin häälahjaksi saadusta hienommasta astiastosta missä on tassit ja kaikki. Olo on kuin jollain seurapiirirouvalla!
Kun teen hernekeittoa, otan kourallisen kuivia herneitä sivuun ja istutan ne laakealle lautaselle.
Viikon päästä minulla on tuoreita herneenversoja, jotka ovat ihania salaatissa. Eikä maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ankeaa .....
Toi se ankea on toisen aarre?
"Kun iloitsee pienistä asioista, voi iloita usein"
Kesän mansikkapaketissa bongattua. 😋❤️
Oliivi/kookosöljyyn voi sekoittaa tavallista hienosokeria ja saa älyttömän hyvän ja kosteuttavan kuorinta-aineen. Myös kahvinpuruja voi sekoittaa joukkoon, ja kappas sinulla on selluliittikuorintaan sopiva tuote!
Kuivaharjaus on luksusta ja tekee hyvää lymfakierrolle. Sen voi tehdä aamuisin tai ennen saunaa. Jos ei ole hienoa kuivaharjaukseen sopivaa harjaa niin pesusienellä onnistuu "märkäversiona" tai sitten pyyhkeellä - valitse sopivan karhea tai pehmeä - tai sitten kuorintahanskoilla. Ihan käsillä sivellenkin voi lymfahieroa ihoa (vetelet vain kohti sydäntä). Siihen päälle sauna/suihku.
Taidenäyttelyihin saattaa olla ilmaispäiviä, jolloin ei tarvitse maksaa sisäänpääsystä! Kirjasto on täynnä aarteita.
Mulle arjen luksusta on siivottu koti, kynttilät, kahvi, kirjat, sarjat ja Pandan Hukkapala-pussi, ah tuoretta lakua! Kävelyt kauniissa maisemissa ja ystävät. Itsetehty, vaikka nyt teeleipä - siemeniä ja kuminaa sekaan.
Wilhelm -grillimakkara.