Poikaani kiustataan paljon netissä
Poikaa kiusataan olen sanonut kiusaajille tuhannesti ottanut yhteyttä vanhempiin mutta ei auta. Mikä neuvoksi?
Kommentit (27)
On olemassa Someturva näitä tapauksia varten. Mm.
Kannattaa poistaa kaikki kiusaajat omasta somesta ja alottaa uusilla tileillä :)
Roikota niitä kiusaajan vanhempia riveleistä ja sano ettö jos ei lopu niin he kohtaavat seurauksia. Lisäksi kehota poikaasi antamaan turpaan kiusaajille. Ei paljoa mun poikaa enää kiusattu, kun kerran vetäs kuonoon kiusaajia.
Kiustataanko häntä siksi, kun sinä et osaa kirjoittaa suomea?
Turpiin vaan
Muu ei auta
Sama resepti ainoa joka toimii koulukiusamiseen, koulu ei siihen puutu
Yhteyttä iltalehteen
Dokumentoikaa kaikki kiusaaaminen. KAIKKI.
YHTEYTTÄ POLIISIIN
Itse varmaan ottaisin kaikesta kuvakaappaukset joissa näkyy kiusaajiem tiedot ja lähtisin levittämään niitä nettiin.
Siellä netissä ne muuten säilyy jos oikein dokumentoi, forever, ja tulee vaikuttamaan kiusaajien työelämään ym.
Pyydä apua google hakukone optimointiin jos et itse osaa.
T'rkeä aloitus. Tärkein asia mitä voit lapsellesi antaa, on, että opetat hänelle ne henkiset keinot, joilla suhtaudutaan kiusaamiseen niin, että se ei haavoita.
Ikävä kyllä ihmisiä kiusataan vielä aikuisenakin työpaikoilla, jatko-opinnoissa tai netissä, joten ihan parasta on keskittyä keinojen opetteluun. Yksi keino on, että poistuu niiltä alustoilta, joissa ei ole pakko olla. Ainakin siksi aikaa kun rakentaa omaa henkistä varusteluaan. Henkisen varustelun annat sinä. Jos et tiedä, niin ala lukemaan alan kirjallisuutta ja kerro keinot hänelle. Jos hän on teini, niin osan ymmärtää jo itse lukemastaan, mutta on hyvä ymmärtää, että luettu teksti ei avaudu nuorelle samalla tavalla kuin aikuiselle. Etsi e-kirjat, hae kirjastosta tai osta fyysisiä. Netin terapiasivuilta ja mll:stä löytyy lyhyitä tekstejä johdannoksi.
- Lapsen minäkäsityksen muodostuminen kuntoon
- Lapsen itsetunto kuntoon
- Verbaalista harjoittelua
- Jos kiusaaminen on fyysistä niin karatetunneille.
Missä vaiheessa ei edes yritetty aloittaa nettikiusaamisen suhteen järjestelmällisiä toimia? Koko maailma polvillaan ilmiön edessä jo lähtökohtaisesti. Suomessa 1 nettipoliisi.
Miten olisi vaikk rikosilmoituksen tekeminen?
Siis millaista se käytännössä on? En tajua.
Kiusaajilta päät pois. Se auttaa.
Siltä ei voi välttyä. Pitää osata jättää huonot kommentit huomiotta, ei niihin kannata tuhlata edes aikaa vastatakseen.
Teet muutaman tilin niihin someihin ja alat levittää kuvakaappauksia näistä kiusaamisista kaikille niiden kiusaajien kavereille, tutuille, sukulaistädeille, keitä nyt siellä somessa on.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa Someturva näitä tapauksia varten. Mm.
Mitä tarkoitat? En ole kuullut koskaan Someturvasta, joten kysyn ihan asiallisesti ja kiinnostuneena.
Vierailija kirjoitti:
Kiustataanko häntä siksi, kun sinä et osaa kirjoittaa suomea?
Mitä on kiustaaminen? Ehkä et arvostele muiden suomea, kun itse näytät olevan ihan onneton.
Tämä ketju on tärkeästä aiheesta, joten olisi toivottavaa, että osallistujilla iästä riippumatta olisi kypsyyttä.
En tiedä.