Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lääkäri läytäytyä näin? :(

Vierailija
02.02.2014 |

Kävin lääkärissä nivelvaivojen takia. Piti kuulemma riisua paita pois ja myös rintaliivit. Lääkäri (mies) sitten taivutteli minua siinä eri asentoihin ja kehaisi samalla ulkonäköäni. Kaikista oudointa oli, että hän piti käsivarrestani kiinni ja seisoi TOSI lähellä vielä itse tutkimuksen jälkeenkin ja jouduin itse irrottautumaan ja kysymään, saanko pukea päälle. Jälkeenpäin tosi ahdistava olo. Muuten lääkäri on todella asiantunteva enkä ole saanut vaivoihini parempaa hoitoa mistään. Mutta en millään haluaisi mennä uudestaan tuonne. Onko tuollainen edes sopivaa käytöstä? Olen kauhean ujo ja kiltti, en tiedä miten huomauttaisin asiasta  :(

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavallista, näin nivelrikkoisena voin kertoa. 

Vierailija
62/71 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:48"]

Koskaan ei ole tarvinnut tehdä rintojen tarkastusta tai muuten paljastaa ylävartaloani!!

[/quote]Harmittaako? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin,että meitä nivelsairaita ei todellakaan harmita. Vain mies voi kirjoittaa noin typerää. Aviomies hoitaa täysin tyydyttävästi, jos tuollaista tapahtuisi niin, asia ei jäisi siihen.

Vierailija
64/71 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs onko se normaalia, että lääkäri  pitelee rintoja keuhkojen kuuntelun aikana? Toisella kädellä kuuntelee ja toinen käsi pitelee tissiä "poissa tieltä". Taisi vaan unohtua se tissi käteen vähän liian pitkäksi aikaa... awkward. Vanhempi mieslääkäri tässäkin kyseessä.

Vaikka olen aikuinen, menin niin hämilleni, etten osannut kuin istua tuppisuuna paikallani.

Vierailija
65/71 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:53"]Entäs onko se normaalia, että lääkäri  pitelee rintoja keuhkojen kuuntelun aikana? Toisella kädellä kuuntelee ja toinen käsi pitelee tissiä "poissa tieltä". Taisi vaan unohtua se tissi käteen vähän liian pitkäksi aikaa... awkward. Vanhempi mieslääkäri tässäkin kyseessä.

Vaikka olen aikuinen, menin niin hämilleni, etten osannut kuin istua tuppisuuna paikallani.

[/quote]

Kuunteli varmaan sydäntä. Sydän on siellä rinnan alla, etenkin isompirintaisella kuuluu asiaan nostaa rintaa. Asiasta voi kyllä sanoa potilaalle, ettei turhasta kiusaannu.

Vierailija
66/71 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ryhti katsotaan takaa selkä paljaana. Ihan tavallista olla ilman paitaa tuossa tilanteessa. Rintaliivit häiritsee tuolloin katsomista.

Vierailija
67/71 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ryhti katsotaan takaa selkä paljaana. Ihan tavallista olla ilman paitaa tuossa tilanteessa. Rintaliivit häiritsee tuolloin katsomista.

Vierailija
68/71 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja pitääkin.

Ymmärrän kyllä että nuori saattaa kokea sen noin.

Eikös se raja oillut että jos rupee tissejä imemään niin se on sopimatonta :)

Siitäkin tais päästä varotuksella.

No, ihan vakavasti puhuen, jos koet kiasalliseksi riisuuntua lääkärin edessä niin valitse naislääkäri. Jos se vaikka auttaisi sinua suhtautumaan oikein.

Miten mahdas gynegologilla käynteihin suhtautua? Tuskin olet vielä käynyt.

Useimmat taitaa haluta nais gynen, mutta miespuolisiakin jotkut haluavat ehdottomasti.

Makunsa kullakin.

Vierailija
69/71 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ahdistelun kohteeksi joutuneet -lukekaa tämä.

Minä tein rikosilmoituksen lääkäristä joka ahdisteli minua sekssuaalisesti, ja melko vakavasti. Syyttäjällä ei kuitenkaan näyttö riittänyt koska kysessä oli sana sanaa vastaan, vaikka todisteena oli videovalvontanauhat että lääkäri oli pitänyt minua siellä kaksi tuntia, sekä ylilääkärin lausunto että sellaista tutkimusta jota ahdisteleva lääkäri oli väittänyt tehneensä, ei minulle olisi kuulunut suorittaa. Toivon siis että jos joku teistä keitä n.40v mieslääkäri on ahdistellut, niin ottaisitte yhteyttä minuun. Jos kyseessä on sama lääkäri, saataisiin hänet vastuuseen. Ja kaikki te ketkä olette joutuneet lääkärin ahdistelun kohteeksi niin tehkää rikosilmoitus. Koska jos samasta lääkäristä tehdään useampi ilmoitus, on näyttö selvä.

Minuun saa parhaiten yhteyden facebookin kautta, jossa olen myös kiroittanut aiheesta.

Vierailija
70/71 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä keksi yhtäkään syytä, miksi rintaliivit pitäisi riisua jos tutkitaan nivelvaivoja. Selkärangan, ryhdin ja kaiken muunkin kyllä näkee vaikka on liivit päällä.

Oliko yksityinen vai tk-lääkäri ja miten kehui ulkonäköäsi? Sanoiko, että "näytät terveeltä ja hyvinvoivalta" vai että "sulla on hyvät tissit ja peba".

Vierailija
71/71 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei