Pikaketju sunnuntaille 15.40-16.30, mies kysyy
Miksi kotitöiden tekemisellä on niin suuri merkitys naisen elämässä?
Onko lähes kaikki naiset tuolta osin luonnevikaisia perfektionistejä?
Kuinka moni nainen on harmitellut kuolinvuoteellaan, että niin paljon kotitöitä jäi tekemättä?
Mikä mekanismi/teoria/oppi selittää kotitöiden tekemisen ja seksuaalisen halukkuuden välisen yhteyden?
Kommentit (5)
Jollain taitaa olla pipo kireällä. Ei liene meidän ongelmamme, että olet valinnut vaimoksesi pihtaavan siivoushullun. Itse teen perheessä lähes kaikki kotityöt ihan omasta halustani. Jos en jaksa, niin saavat olla tekemättä, en todellakaan mieti niitä yhtään millään vuoteellani. Neljään vuoteen en ole kertaakaan sanonut ei, kun mies on ehdottanut seksiä. Meitä naisia on kuule monenlaisia, kysymyksesi kertoo vain omasta huonosta valinnastasi.
Mäkään en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit.
Mulla ei ole ainakaan fiksaatiota tehdä kotitöitä.. Teen sen verran että kämppä on suht siisti mutta kyllä mä tahdon että lapset saa leikkiä ilman että keräilen leluja niiden perässä. Onneksi mulla on mies joka tekee myös oman osansa.. Mutta en tiedä, olenkin vasta 24v niin ehtiihän tässä kaikenlaisia fiksaatioita kehittyä. Mutta on muutakin tekemistä kuin kämpän kuuraaminen.. Kuten tämä ihana palsta ;;:)
Kiitos vastaajille, suljetaan ketju vähän etuajassa, kun pitää mennä. ap
Kotitöiden tekeminen ei ole mulle henkilökohtaisesti mitenkään tärkeää. Mieluiten muistelisin kuolinvuoteellani, että ehdinpä tehdä paljon kivoja asioita, kun ei tarvinnut uhrata aikaansa kotitöihin.
Jos asunto pysyisi siistinä, kaikki tavarat paikoillaan, ruokaa ilmestyisi kaappeihin ja lämmin ruoka pöytään kahdesta päivässä ja puhtaat vaatteet kaappiin mun tarvitsematta tehdä mitään millekään näistä asioista, olisin erittäin onnellinen ja mulle olisi aivan samantekevää myös, tekeekö mies kotitöitä lainkaan vai ei :)
En ole ihan varma, mitä tarkoitat kysymyksilläsi. Mutta jos tarkoitat kysyä sitä, että miksi useimmat naiset haluavat, että mies osallistuu tasapuolisesti kotitöihin, niin vastaan seuraavaa:
- Harva tykkää kauheasti kotitöistä. Sen vuoksi naisesta tuntuu todella epäreilulta, jos pääosa kotitöistä jää naisen vastuulle.
- Jos tuntee tilanteen olevan epäreilu, vähentää se seksuaalista halukkuutta. Lisäksi erityisesti lapsiperheessä kaikkien kotitöiden jälkeen voi olla yksinkertaisesti niin uupunut, että seksi ei huvita.