Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä ihmisiä jotka luulevat tarvitsevansa yli 2000e/kk

Vierailija
01.02.2014 |

Kukaan ei oikeasti tarvitse. (Sairaudet, lapset ym. pakolliset ylimääräiset menot ovat asia erikseen) Jos olet eri mieltä, perustele.

Itselleni jo 1000e tuntuu enemmän kuin riittävältä. Saan tällä hetkellä sen verran, ja silti minulla on varaa maksaa laskut, ja silloin tällöin syödä ulkona ja jopa matkustella. Luulen että elämänlaatuni huononisi suuremmasta rahamäärästä, sillä silloin en enää osaisi arvostaa pienempiä asioita, ja kehittäisin itselleni todennäköisesti sellaisia aineellisia tarpeita, joita minulla ei todellisuudessa ole. 

Olen todella onnellinen näin!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin elellen vuokralla ilman autoa tuo varmaan riittääkin. On silti kummallista ellei 'ymmärrä', että kaikki eivät elä noin.

Vierailija
42/51 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 20:14"]

Minun taloudessani rahan lisääntyessä kiinteät kulut ovat lisääntyneet. Auto/autot, kesämökki, liittymät, siivooja, tilaukset jne. haukkaavat yhä isomman osan tuloista. Joskus mietin, miten ihmeeessä oli mahdollista että elämä opiskeluaikana/nuorena tuntui runsaammalta ja ylellisemmältä kuin nyt.

Nyt stressaan ja raadan pitkää päivää eikä olo ole yhtään varakas, vaikka tulot on suomalaisittain isot. Sinkkuus tietysti pitää hyvätuloisenkin köyhähkönä. Silti joskus tulee mieleen, että olenko itse vetänyt itseäni nenästä. Kyllä vähemmälläkin tuli toimeen. 

[/quote]

Tuleeko vähemmällä toimeen? Siivooja? Onko tämä provo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 20:16"]

Sehän riippuu ihan siitä, missä asuu. Helsingin keskustassa vuokrat ovat kalliita. Kyllä minä ymmärrän, että monikin haluaa asua Ullanlinnassa, se on kaunista seutua, ja kauniita asuntoja. 

Samoin joillain voi olla kotiapua, minä ainakin nautin siitä, ettei minun itseni tarvitse siivota. Jos olisi varaa palkkaisin lastenhoitajankin. 

Jos harrastaa ratsastusta tms. kallista, siihen menee paljon rahaa. Tai jos haluaa oman hevosen, sekin voi olla iso nautinto ihmiselle ja lisätä onnellisuutta. Tai säästää purjeveneeseen etc.

Voihan sitä myös antaa järjestöille yms. rahaa jonkunverran. Ja onhan sitä paljon todella hyviäkin käyttökohteita, mihin rahaa laittaa, jotta voi nauttia elämästä enemmän. En siis "osta" väitettäsi, ettei ihminen tarvitse tuon enempää rahaa, oikeasti jos voi valita niin ihan jokainen ei valitsisi tuota sinun "tasoasi", mutta on okei, jos se on sopiva just sulle.

Tässä siis perusteluni. Miltä kuulostaa?

[/quote]

No jos tuolle linjalle lähdetään niin mikään raha ei riitä. Vaikka saisit 100 000 euroa kuussa niin se ei riitä joidenkin mielestä.

Mutta järjetöntähän tuollainen on. Tuollaista pitääkin verottaa aivan järjettömästi. Niin ansio, pääomatulojen kuin omaisuusveron kautta. Tosin omaisuuveroa ei enää ole, harmi. Minä olen kokoomuksen kannattaja, mutta minusta kohtuus kaikessa. Jos tuollaiseen on varaa niin silloin pitäisi olla joku uuden Nokian kehittäjä tai vastaavaa. Mikään vähempi ei oikeuta tuollaisiin tuloihin

Vierailija
44/51 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:03"]

Minua ei niin kiinnosta minkälaisia summia muut elämäänsä haluavat. Se mikä kiinnostaa jonkin verran on se, että mitä lisäarvoa ne henkilöt tuottavat, joka oikeuttaisi isot tulot. Välillä tuntuu että niin sanotulla keskiluokalla on hieman korkealentoiset vaatimukset elämän materiaalisten nautintojen suhteen, katsotaan että ollaan tavallaan oikeutettuja siihen tiettyyn tulotasoon ja omistuksiin.

Asia on ookoo niin kauan kuin varallisuus rahoitetaan reaalisesti omilla ansioilla esimerkiksi tuottamalla enemmän kuin kuluttaa, mutta ongelmallisempi siinä vaiheessa kun juodaan kahvia 8-16 toimistotyössä siirrellen papereita pinosta a pinoon b ja kuluttamalla hengitysilmaa.

Kukaan ei sinänsä ole lähtökohtaisesti oikeutettu yhtään mihinkään. Monet poliitikot eivät todellakaan ole. Ylipäänsä suojatyöpaikkalaiset eivät todellakaan ole. Siitä muodostuu Suomessa hienoinen taloudellinen ongelma. Se luokka on pahempi kuluttaja kuin työttömät, monessakin mielessä. Suojatyöluokka ei tosiasiallisesti myöskään maksa veroja siinä mielessä kuin he kovasti haluaisivat uskoa. Eli he eivät ainoastaan aiheuta enemmän menoja kuin tuloja, he myös kernaasti haluavat uskoa olevansa oikeutettuja elintasoonsa, ja siinä samalla syyllistämään työttömiä. Jokainen maksaa veroja Suomessa, työttömät suhteellisesti eniten.

[/quote]

Jos minun työnantajani (yksityinen yritys) katsoo että minulle kannattaa maksaa 4500 euroa kuussa siitä työstä mitä teen niin se on ihan sen yrityksen asia. Olen oikeutettu juuri siihen palkkaan, josta olemme sopineet. 

[/quote]

On tietenkin. Mutta sitä pitäisi verottaa sellaisella 80%:lla.

Vierailija
45/51 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:32"]

Mutta entäs kun meillä menee velkoihin 1100e/kk ja laskuihin säännöllisesti noin 1000 euroa, välillä enemmänkin. Pitäiskö sitä syömättä olla?

[/quote]

Miksi olette ottaneet niin paljon velkaa?

Vierailija
46/51 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 08:24"]

Yksin elellen vuokralla ilman autoa tuo varmaan riittääkin. On silti kummallista ellei 'ymmärrä', että kaikki eivät elä noin.

[/quote]

Ei elä. Mutta on turha valittaa että Suomen palkat on surketa ja lässyn lässyn. Tuota suurempia palkkoja pitääkin verottaa TODELLA kovaa. Julkisella puolella ei koskaan pidä tuollaisia maksaa.

Vierailija
47/51 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:32"]

Mutta entäs kun meillä menee velkoihin 1100e/kk ja laskuihin säännöllisesti noin 1000 euroa, välillä enemmänkin. Pitäiskö sitä syömättä olla?

[/quote]

Kuka käski ottaa velkaa? Velka on merkki siitä, että on elänyt yli varojensa.

Vierailija
48/51 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:32"]

[/quote]

[/quote]

katsokaas kun jotkut sijoittavat rahaa osakkeeseen tai taloon ja huolehtivat siten ettei joudu vanhuksena elämään ahdistavassa köyhyydessä.

Vierailija
49/51 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 20:16"]

Sehän riippuu ihan siitä, missä asuu. Helsingin keskustassa vuokrat ovat kalliita. Kyllä minä ymmärrän, että monikin haluaa asua Ullanlinnassa, se on kaunista seutua, ja kauniita asuntoja. 

Samoin joillain voi olla kotiapua, minä ainakin nautin siitä, ettei minun itseni tarvitse siivota. Jos olisi varaa palkkaisin lastenhoitajankin. 

Jos harrastaa ratsastusta tms. kallista, siihen menee paljon rahaa. Tai jos haluaa oman hevosen, sekin voi olla iso nautinto ihmiselle ja lisätä onnellisuutta. Tai säästää purjeveneeseen etc.

Voihan sitä myös antaa järjestöille yms. rahaa jonkunverran. Ja onhan sitä paljon todella hyviäkin käyttökohteita, mihin rahaa laittaa, jotta voi nauttia elämästä enemmän. En siis "osta" väitettäsi, ettei ihminen tarvitse tuon enempää rahaa, oikeasti jos voi valita niin ihan jokainen ei valitsisi tuota sinun "tasoasi", mutta on okei, jos se on sopiva just sulle.

Tässä siis perusteluni. Miltä kuulostaa?

[/quote]

Sä olet selkeästi niin rikas, että sun ei tarvi enää miettiä, mitä oikeasti tarvitset, koska kaiken tarvitsemasi voit hankkia. Kaikki noi sun luettelemat asiat oli sellaisia joita ihminen voi HALUTA. Tässä ketjussa olis kysymys sitä, mitä ihminen TARVITSEE. Kenenkään ei välttämättä tarvitse antaa hyväntekeväisyyteen rahaa, mutta ne joilla on rahasta ylijäämää, voivat niin tehdä.

Vierailija
50/51 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 08:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:32"]

[/quote]

[/quote]

katsokaas kun jotkut sijoittavat rahaa osakkeeseen tai taloon ja huolehtivat siten ettei joudu vanhuksena elämään ahdistavassa köyhyydessä.

[/quote]

On parempi elää ahdistavassa köyhyydessä nyt, kun on vielä nuori? :D Voi olla et se sun talo on homeessa ja osakkeet laskussa kun olet vanha. Ja kun maksat talon velalla, päädyt maksamaan siitä helvetisti enemmän, kuin sen arvo oikeasti on.

Vierailija
51/51 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 08:58"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 08:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

On parempi elää ahdistavassa köyhyydessä nyt, kun on vielä nuori? :D Voi olla et se sun talo on homeessa ja osakkeet laskussa kun olet vanha. Ja kun maksat talon velalla, päädyt maksamaan siitä helvetisti enemmän, kuin sen arvo oikeasti on.

[/quote]

kasva vielä muutama vuosi tai parikymmentä vuotta. Ymmärrän ettei nuorena tule ajatelleeksi tällaisia asioita eikä niin tarvitsekaan.