Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako edes hakea työtä, jos edellytyksissä lukee näin:

Vierailija
01.02.2014 |

"Edellytyksenä kasvatustieteen kandidaatti (lto), soveltuva ammattikorkeakoulututkinto tai aikaisempi vastaava opistotasoinen tutkinto, esim. lastentarhanopettaja tai sosiaalikasvattaja (laki 272/2005 ja asetus nro 608/2005)"

Kyse ei ole suoranaisesti lastenhoitotyöstä, vaan alaa liippaava työ. Minulla on ammattikorkeakoulututkinto, olen toiminut perhepäivähoitajana kaksi vuotta ja minulla on kolme lasta. Voiko siis tästä kombinaatiosta mitenkään leipoa soveltuvaa ammattikorkeakoulututkintoa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 20:08"]

Tottakai voi aina hakea. Voithan sä hakea vaikka lääkäriksi, mutta sua vaan ei voida valita siihen pestiin (ellet siis ole lääkäri, tai valelääkäri). Eli siis voit hakea tuohon, kunhan jo hakemuksessa/cv:ssä rehellisesti ja selvästi kerrot mikä koulutus sinulla on, ja millaista kokemusta. SE on noloa, jos yrität jotenkin "peitellä" mahdollsita epäpätevyyttäsi, he saavat sinusta väärän kuvan, kutsuvat haastatteluun ja haastattelussa selviää ettei sinulla ole ollenkaan niitä ominaisuuksia joita he hakevat.

Eli summa summarum: hae ihmeessä, mutta tee jo hakemusvaiheessa selväksi mikä olet koulutukseltasi ja mikä on muu kokemuksesi.  

[/quote]

Tottakai. En tietenkään yritä pätevöittää itseäni sosiaalialan ammattilaiseksi sillä, että olen äiti. Minulla ei ole edes perhepäivähoitajan tutkintoa, olen vain toiminut kaksi vuotta yksityisenä perhepäivähoitajana. Haluan työhön, johon joku päättää minun sopivan. Eihän minua voida valita työhön, jos siinä todellakin tarvitaan lto:n tai sosionomin tai vastaavan koulutus, jota minulla siis ei ole.

ap

Vierailija
22/30 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä se sun AMK-koulutus on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsia ei kyllä kannata minään lisäpisteinä pitää, tai välttämättä edes mainita missää "kokemus" kohdassa. Omien lasten kasvatus kun ei kerro sun todellisesta kasvatuskyvystäsi yhtään mitään. Omat lapset voi kasvattaa ihan päin persettä, ja omien lasten kasvatus on muutenkin ihan eri asia kuin vieraiden (omien lasten hoito ja kasvatus on äidille vietti, ja tulee selkärangasta, vieraiden lasten hoito ja kasvatus ei). 

Ainoa, missä omista lapsista on ehkä jotain hyötyä, on joku perhepäivähoitajan homma, jossa nyt ei mitään valtavia pedagogisia tavoitteita ole, kunhan lapset saa ruokaa, päikkärit, ulkoilua, seuraa ja leikkiä...

Vierailija
24/30 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 20:11"]

[/quote]

En halua sanoa, ettei tunnisteta. Joku kollega vielä bongaisi minut täältä.

ap

Vierailija
25/30 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on se joka sanelee. Tietysti LTO/Sosionomi on pätevämpi kun perhepäivähoitaja.

Vierailija
26/30 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 20:14"]

[/quote]

ap

[/quote]

ai kollega tunnistaa oulutuksen perusteella? okeeeei... No, mä olen koulutukseltani tradenomi. Tunnistaako joku vanha koulukaveri? :D

Vierailija
27/30 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voit tietysti hakea vaikka Applen pääjohtajaksi. Eri asia on sitten se, katsotaanko sinun olevan tarpeeksi pätevä hakemaasi työhön. Tottakai voit siis hakea myös tuohon mihin nyt haluaisit hakea, mutta voin kertoa että lastentarhanopettajia, sosionomeja ja muitakin ko. alan ihmisiä on NIIIN paljon, että todelliset mahdollisuutesi on kyllä pienet... Ja aika monella sosionomilla ja Lto:llakin on niitä omia lapsia ja niistä kertynyttä kokemusta myös... En halua olla negatiivinen, mutta sanompa kuitenkin että heikoilla kyllä olet tuossa haussa.

Vierailija
28/30 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 20:14"]

[/quote]

ap

[/quote]

ai kollega tunnistaa oulutuksen perusteella? okeeeei... No, mä olen koulutukseltani tradenomi. Tunnistaako joku vanha koulukaveri? :D

[/quote]

No tradenomeja on aika paljon enemmän kuin vaikkapa viittomakielentulkkeja, 3D-animoijia tai teatteri-ilmaisun ohjaajia.. 

ap

Vierailija
29/30 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuutesi saada kyseinen duuni riippuu aika paljon siitä, millainen työtilanne paikkakunnallasi on sosionomeilla. Mutta hakea kannattaa siinä mielessä, että nimesi tulee työnantajan tietoon (ellei hakemuksia sitten tule satoja). Aika usein käy niin, että kyseisessä paikassa tulee jokin muu paikka (vaikka sijaisuus) auki ja  silloin ei välttämättä pistetä uutta hakua pystyyn, vaan katsotaan aikaisemman haun rannalle jääneistä sopiva. Itsekin olen tällä tavoin saanut yhden paikan.

Vierailija
30/30 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 20:21"]

Periaatteessa voit tietysti hakea vaikka Applen pääjohtajaksi. Eri asia on sitten se, katsotaanko sinun olevan tarpeeksi pätevä hakemaasi työhön. Tottakai voit siis hakea myös tuohon mihin nyt haluaisit hakea, mutta voin kertoa että lastentarhanopettajia, sosionomeja ja muitakin ko. alan ihmisiä on NIIIN paljon, että todelliset mahdollisuutesi on kyllä pienet... Ja aika monella sosionomilla ja Lto:llakin on niitä omia lapsia ja niistä kertynyttä kokemusta myös... En halua olla negatiivinen, mutta sanompa kuitenkin että heikoilla kyllä olet tuossa haussa.

[/quote]

Mun päässä kuuluu jatkuvasti tämmönen ääni:"ei kannata, ei onnistu, ei varmasti onnistu, ihan turha yrittää..." Kuuluuko sullakin? Mä oon järkeilly että tuo ääni on ihan perseestä, enkä kuuntele sitä. Varsinkaan en alkais ketään muuta opettamaan kuuntelemaan tuollaista sisäistä masentajaa.

Miehillä ei mitä ilmeisemmin ole tällaisia paineita omien päidensä kanssa, kun menevät vaikka kaupungin johtajaksi jollain merkonomin papereilla. Naiset vaan yrittää laskea aina varman päälle, vaikka tässäkään nyt ei mitään häviä jos yrittää. Se nyt ainakin on sata varmaa, että hakematta tuota työtä ei saa.