Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä ei ole telkkaria

Vierailija
01.02.2014 |

Haluatko kysyä jotain? (Olen huomannut, että telkkarittomuus herättää tiettyjä ennakkoluuloja, siksi avaus. Ymmärrän, että suurinta osaa ei tietenkään kiinnosta, millaista viihde-elektroniikkaa meillä on tai ei ole.)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä on pakkasta ulkona?

Vierailija
2/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laihiksella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta on -19,1, en ole laihiksella.

Ap

Vierailija
4/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ennakkoluuloja?

Me luovuttiin telkkarista vuosi sitten kokeilumielessä. En ole ajatellutkaan että siihen liittyisi jotain epäillyttävää.

Vierailija
5/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 17:46"]

Mitä ennakkoluuloja?

Me luovuttiin telkkarista vuosi sitten kokeilumielessä. En ole ajatellutkaan että siihen liittyisi jotain epäillyttävää.

[/quote]

Lestadiolaisuus, ylemmyydentunto. Nämä lähinnä.

Ap

Vierailija
6/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tiiäkkö mulla on telkkari, ja se on 7 tuumainen. En juurikaan katso, mutta se ei johdu siitä että olisin jotenkin parempi ihminen, älykkö tai jotain.

Mulla ei vaan riitä pitkäjänteisyys, enkä löydä nykyisellään ohjelmia joita jaksaisin katsoa. Kärsin masennuksesta, olen eläkkeellä, asun yksin, en tee mitään, joten aikaa kyllä olisi.

Ehkäpä ei tule tarpeeksi roskaa, koska mieluummin päivystän täällä av:lla.

Mutta yleensä se telkku on mulla päällä lähes yötä päivää, se hölinä pitää mulle seuraa ja auttaa etten kuuntele niin paljon epämääräisiä risahduksia.

Vierailija
7/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 17:49"]

En. Tiiäkkö mulla on telkkari, ja se on 7 tuumainen. En juurikaan katso, mutta se ei johdu siitä että olisin jotenkin parempi ihminen, älykkö tai jotain.

Mulla ei vaan riitä pitkäjänteisyys, enkä löydä nykyisellään ohjelmia joita jaksaisin katsoa. Kärsin masennuksesta, olen eläkkeellä, asun yksin, en tee mitään, joten aikaa kyllä olisi.

Mutta yleensä se telkku on mulla päällä lähes yötä päivää, se hölinä pitää mulle seuraa ja auttaa etten kuuntele niin paljon epämääräisiä risahduksia.

[/quote]

7-tuumainen telkkari on aika pieni :)

Mua taas ahdistaa, jos tv on jatkuvasti päällä taustalla, mulle tulee hermostunut olo!

Ap

Vierailija
8/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti niillä telkkarittomilla on netflixit ja dvdt, eli ihan sama.

Meillä on töllö....siitä ei katsota kuin vkl-aamun lastenohjelmia ja arki-iltaisin pikkukakkosta.

Vierailija
9/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 17:50"]

[/quote]

Mua taas ahdistaa, jos tv on jatkuvasti päällä taustalla, mulle tulee hermostunut olo!

Ap

[/quote]Joo, onhan se pieni, mutta kun niin vähän katson niin ajattelin että riittää, ei mun eläkekään iso ole ja toi maksoi jotain neljäkymppiä ;)

Vierailija
10/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä telkkarittomuus on ihan arvovapaa valinta, enemmän mieltymyksiin perustuva juttu. Mun mielestä ainakaan pelkkä telkkarittomuus ei kieli ylemmyydentunnosta, mutta asian korostaminen huvittavissa yhteyksissä sen sijaan kielii. Siis esim. se, jos av:lla keskustellaan jostain tv-sarjasta ja ketjuun tulee joku toteamaan, että hän ei omista tv:tä (ja usein vielä tulee joku lisäkommentti ettei ole tarvetta "roskan" katsomiseen). Miksi sitten tulla lukemaan saati kommentoimaan?

Vierailija
11/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 17:51"]

Monesti niillä telkkarittomilla on netflixit ja dvdt, eli ihan sama.

Meillä on töllö....siitä ei katsota kuin vkl-aamun lastenohjelmia ja arki-iltaisin pikkukakkosta.

[/quote]

Meillä ei ole netflixiä, mutta DVD:ltä ja netistä katsotaan sarjoja. Suurin ero mun mielestä telkkarin omistamiseen on se, että pitää ns. nähdä vaivaa sen eteen, että katsoo jotain, ei tule avattua telkkaria ja katsottua jotain vain siksi, että se sattuu tulemaan. Ainakin mulle tuollainen telkkarin katseleminen ei sovi.

Ap

Vierailija
12/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut telkkaria viiteen vuoteen. Muutossa annettiin se kaverille ja ei ole tullut hankittua uutta vielä :) en tiedä hankitaanko edes, mitäpä tuolla tekee.

Vierailija
13/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 17:50"]

[/quote]

Ap

[/quote]Joo, onhan se pieni, mutta kun niin vähän katson niin ajattelin että riittää, ei mun eläkekään iso ole ja toi maksoi jotain neljäkymppiä ;)

[/quote]

Ihan riittävä koko mun mielestä! Me katsotaan kaikki 13 tuuman näytöltä, enkä kaipaaa isompaa. Oon myös katsonut kaikenlaista Youtuben pieneltä näytöltä silloin, kun suurin osa Youtube-videoista oli huonolaatuisia, eikä haitannut yhtään.

Ap

Vierailija
14/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 17:56"]

Mun mielestä telkkarittomuus on ihan arvovapaa valinta, enemmän mieltymyksiin perustuva juttu. Mun mielestä ainakaan pelkkä telkkarittomuus ei kieli ylemmyydentunnosta, mutta asian korostaminen huvittavissa yhteyksissä sen sijaan kielii. Siis esim. se, jos av:lla keskustellaan jostain tv-sarjasta ja ketjuun tulee joku toteamaan, että hän ei omista tv:tä (ja usein vielä tulee joku lisäkommentti ettei ole tarvetta "roskan" katsomiseen). Miksi sitten tulla lukemaan saati kommentoimaan?

[/quote]

Mutta mun mielestä monesti, jos jossain tv:n katselua sivuavassa keskustelussa ottaa ihan neutraalisti esille telkkarittomuuden, moni heti olettaa, että kyseessä on joku statement. Telkkarittomana on kuitenkin vähän eri asemassa, kun ei vahingossa yleensä tule nähneeksi sellaisia ohjelmia, joita ei ole kauhean kiinnostunut katsomaan, tai edes niiden mainoksia. On siis tietyistä asioista vähän ns. pihalla (vaikka katsoisikin ohjelmia netistä ja DVD:ltä).

Ei mullakaan tähän mitään arvoja liity, mutta olemme kyllä miehen kanssa todenneet, ettemme myöskään halua telkkaria. Saimme sellaisen ilmaiseksi, mutta annoimme sitten sen vanhemmilleni.

Ap

Vierailija
15/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 17:56"]

Meillä ei ole ollut telkkaria viiteen vuoteen. Muutossa annettiin se kaverille ja ei ole tullut hankittua uutta vielä :) en tiedä hankitaanko edes, mitäpä tuolla tekee.

[/quote]

Nykymaailmassa ei välttämättä teekään, ei edes siinä tapauksessa, että haluaa katsoa jotain ohjelmia. Me ollaan oltu suunnilleen sama aika ilman telkkaria.

Ap

Vierailija
16/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei telkkarittomuus ainakaan minussa herätä kummepia ennakkoluuloja. Kun olin lapsi,katsoimme veljen kanssa äidin mielestä liikaa telkkaria ja hän antoi sen pois. Samoin omaan kotiin muuttaessa olin pitkään ilman telkkaria,kun se ei ollut mikään ensisijainen hankinta. Ainoa ajatus minkä telkkarittomuus herättää on,että keksii kummasti paljon muuta,kehittävämpää tekemistä kun ei jumita tv:n ääressä.

Vierailija
17/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 18:09"]

Ei telkkarittomuus ainakaan minussa herätä kummepia ennakkoluuloja. Kun olin lapsi,katsoimme veljen kanssa äidin mielestä liikaa telkkaria ja hän antoi sen pois. Samoin omaan kotiin muuttaessa olin pitkään ilman telkkaria,kun se ei ollut mikään ensisijainen hankinta. Ainoa ajatus minkä telkkarittomuus herättää on,että keksii kummasti paljon muuta,kehittävämpää tekemistä kun ei jumita tv:n ääressä.

[/quote]

Välillä joo, mutta mä käyn sitten täällä AV:llakin... :)

Ap

Vierailija
18/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo ole mitenkään omituista nykyään. Netin kautta näkee elokuvia ja sarjoja. Pikemminkin tv:n omistaminen on nykyään sivistyneen ihmisen merkki eli katsotaan ajankohtaisohjelmia, uutisia, luontodokumentteja, jne. Telkkarittomat tuijottavat Netflixistä tuotantokausia putkeen.

Vierailija
19/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 18:17"]

No ei tuo ole mitenkään omituista nykyään. Netin kautta näkee elokuvia ja sarjoja. Pikemminkin tv:n omistaminen on nykyään sivistyneen ihmisen merkki eli katsotaan ajankohtaisohjelmia, uutisia, luontodokumentteja, jne. Telkkarittomat tuijottavat Netflixistä tuotantokausia putkeen.

[/quote]

Uutiset, ajankohtaisohjelmat ja dokumentit näkyvät myös esim. Areenasta. Suosittelen!

Ap

Vierailija
20/22 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan hiton pieni. :D mutta niin, ei tv:tä nykyäänpysty katsomaan. Ei vaan kestä sitä. Tv -firmojen tuottamien ohjelmien sisältö on kai aika tarkkaan ylhäältä saneltua. On ohjelmasisällöt joita saa tehdä ja aiheita joista ei. Ja franchise -formaatit, jotka on niin teennäisiä.