Nettideittailu vaikuttaa toivottomalta
Olen vastavalmistunut, työssäkäyvä, itsestäni huolta pitävä ja jalat maassa oleva 25-vuotias sinkkunainen. Puolisen vuotta sitten päätin huvikseni kokeilla nettideittailua, jos sieltä löytyisi uusia ystäviä tai jopa varteenotettava kumppani. Mutta eihän siellä tunnu olevan yhtään normaalia miestä!
Olen keskustellut "vakavammin" vasta neljän miehen kanssa. Ensimmäinen paljastui lopulta jonkinlaiseksi naistenvihaajaksi, ja kun aloin lopulta kyseenalaistamaan hänen näkemyksensä esim. siitä, että jokainen nainen haluaa vain hänen kukkarolleen, hän esti viestini kokonaan. Toinen ehdokas oli pakkomielteinen seksin suhteen, kinusi jatkuvasti kotiinsa "saunailtaa pitämään", ja suorempiakin ehdotuksia tuli. Ennen ensimmäistäkään tapaamista.
Kolmannen kanssa pääsin treffeille saakka. Varoitin minua 8 vuotta vanhempaa miestä, että olen usein vähän ujo ja hiljainen vieraassa seurassa. Hän vakuutteli ettei haittaa, hän on nuorena ollut ujo ja ymmärtää. Noh. Treffeillä tapasinkin sitten tuppisuun miehen, jonka kanssa jouduin pakottamaan oman ujouteni sivuun jotta keskustelu pysyisi edes hetken kerrallaan käynnissä. Mies ei puhunut omin avuin mitään, vaan minä sain tentata ja kysellä, ja hän puolestaan ei uskaltanut kysellä minusta mitään. Puhui niin hiljaakin etten tahtonut kuulla mitään.
Neljännenkin tapauksen kanssa lupasin alustavasti tavata, mutta vaikuttaa niin epätoivoiselta tapaukselta etten tiedä sittenkään... Lupaukseni jälkeen kertoi, että on viestitellyt yli 200 naiselle ja päässyt kahdesti treffeille, jotka eivät ole johtaneet mihinkään. Tämä yli 30-vuotias mies ei ole koskaan suudellut naista, ja asuu vanhempiensa naapurissa "ruokaetujen" vuoksi.
Toivottomaksihan tässä tulee :( Olen mielestäni ihan normaali ja minua pidetään mukavana, mutta jos noilla sivustoilla on normaaleja miehiä, niin minusta eivät kiinnostu...
Kommentit (77)
Onkohan totta... Tulee vaan mieleen et kuka helvetti kertoo tuollaisia asioita (ei ole koskaan suudellut, asuu äidin naapurissa ruokittavana) jos tavoitteena on live-tapaaminen.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 11:09"]
Onkohan totta... Tulee vaan mieleen et kuka helvetti kertoo tuollaisia asioita (ei ole koskaan suudellut, asuu äidin naapurissa ruokittavana) jos tavoitteena on live-tapaaminen.
[/quote]
Tuota ihmettelin itsekin! Tulin siihen tulokseen, että mies oli niin helpottunut siitä että lupasin tavata hänet, että avautui siksi siitä että ei ole koskaan seurustellut. Vanhempien vieressä asumista hän taas ei tuntunut pitävän outona. Kysyi minultakin kuinka usein tapaan omia vanhempiani. Pitää minua varmaan kylmänä ihmisenä kun kerroin, että pidän vanhempiini yhteyttä lähinnä puhelimitse...
Ap
Itse aloitin kanssa täällä keskustelun aiheesta. Olen 24 ja hankalaa on.. eli et ole yksin.
Erikoista. Itse olin netissä kaksi viikkoa, kävi viisillä treffeillä, ja löysin ihmisen jonka kanssa olen seurustellut siitä lähtien.
Olen lisäksi mies ja minulla oli kuvaton profiili. Oletkohan liian passiivinen?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 11:26"]
Erikoista. Itse olin netissä kaksi viikkoa, kävi viisillä treffeillä, ja löysin ihmisen jonka kanssa olen seurustellut siitä lähtien.
Olen lisäksi mies ja minulla oli kuvaton profiili. Oletkohan liian passiivinen?
[/quote]
Hmm, en tiedä. Minullakaan ei ole kuvaa profiilissa mutta tarjoan sitä kyllä jokaiselle lupaavan oloiselle juttukumppanille, ja lähden nopeallakin aikataululla tapaamaan livenä, jos pyydetään. Monilla miehillä vain tuntuu olevan noista tapaamisista ihan eri käsitys kuin minulla: he todellakin lähtevät tapaamaan potentiaalista tulevaa kumppania, kun taas minusta on järkevämpää ajatella että menee tapaamaan uutta kaveria. En halua ottaa paineita sen enemmästä. Tapaamisen jälkeen onkin sitten hankala sanoa ettei uutta tapaamista tule, koska se otetaan hirveänä loukkauksena :(
Olen kyllä jutellut tosi monille miehille, mutta vain noiden neljän kohdalla toiveeni ehtivät hiukan herätä. Kunnes sitten paljastuu noita omituisia juttuja...
Ap
Eli toivot, että miehet valehtelisivat sinulle enemmän??
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 11:31"]
Eli toivot, että miehet valehtelisivat sinulle enemmän??
[/quote]
En tietenkään :D Toivon törmääväni mieheen, jolla ei olisi mitään luurankoja kaapissa. En vaadi täydellisyyttä, mutta esim. vihamielinen suhtautuminen naisiin ja vanhempien ruokakaapilla kuokkiminen 30-vuotiaana on vähän liikaa.
Ap
Huh mä tutustuin yhteen varattuun hottikseen...;-)
Valitse deittipalstaksi maksullinen/asiallinen palsta. Itse kävin sellaisen kautta kolmilla treffeillä ja kirjoittelin n. 10 kanssa vähän enemmän. Kolmas mies vei sydämeni ja meille syntyi juuri ensimmäinen lapsi. :)
Sivustoissa on eroja. Suomi24:ssä on paljon porukkaa, E-kontaktissa myös. VM:ssäkin on sinkkuja - with a twist. Huonoimmat mielestäni CityDeitti ja SeOikea (vähän porukkaa).
Panosta myös profiiliisi. Miehiä auttaa, jos kerrot mitä etsit. Itse etsin aikoinani vain tietynikäisiä ja tietyn koulutus- ja sosio-ekonomisen taustan omaavia, joten aikaa ei tarvinnut tuhlata siinä mielessä vääränlaisiin.
Kuva on hyvä laittaa. Herutuskuvilla saat seksiehdotuksia, asiallisella (vaikkapa ilman meikkiä) kuvalla sitten toisenlaisia.
Huoliteltuun kieliasuun kannattaa kiinnittää huomiota paitsi profiilissa myös omissa viesteissä kuin niissä, joita saat. Kielenkäyttö paljastaa - ja paljon.
Tsemppiä etsintään!
- Yksi onnensa netistä löytänyt -
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 11:36"]
Valitse deittipalstaksi maksullinen/asiallinen palsta. Itse kävin sellaisen kautta kolmilla treffeillä ja kirjoittelin n. 10 kanssa vähän enemmän. Kolmas mies vei sydämeni ja meille syntyi juuri ensimmäinen lapsi. :)
[/quote]
eikö teillä siellä ö-deitissa ole viikonloput vapaana? vai sattuiko viikonloppu vuoro kohdalle??
Itse en ainakaan jaksanut kauheen pitkään viestitellä suomi24:ssa. Jos profiili ja parin päivän viestin vaihto kolahtaa->sovi treffit. Ihan vaan kahvit, joilta on tarvittaessa helppo häippästä. Itse tapasin varmaan reilusti yli 10 miestä suomi24 kautta, kunnes tärppäsi; ihanan, komean, NORMAALIN ;D ja tasapainoisen 190senttisen insinöörin kanssa asun nykyään. :)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 12:02"]
Itse en ainakaan jaksanut kauheen pitkään viestitellä suomi24:ssa. Jos profiili ja parin päivän viestin vaihto kolahtaa->sovi treffit. Ihan vaan kahvit, joilta on tarvittaessa helppo häippästä. Itse tapasin varmaan reilusti yli 10 miestä suomi24 kautta, kunnes tärppäsi; ihanan, komean, NORMAALIN ;D ja tasapainoisen 190senttisen insinöörin kanssa asun nykyään. :)
[/quote]
Minulta loppuisi usko varmasti ihan kokonaan jos yli 10 miestä tapaisin eikä kukaan kolahtaisi... Onneksi sinä jaksoit pitää toivoa yllä :)
Tiedän kyllä että seurustelukumppanin etsiminen on vaikeaa, koska niin monen ominaisuuden pitää sopia yhteen. Ehkä joskus vielä tärppää...
Ap
No joo... Mitähän sinä etsit? Kerro profiilissasi, että etsit tuttavuuksia ja miespuolista ystävää, ja että olet menossa treffeille että saisit uusia tuttavia.
Ihmiset nimittäin etsivät siellä nettideiteissä yleensä jotain enemmän.
Olen varmaan kans käynyt treffeillä ton sun kolmostapauksen kanssa..
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 13:22"]
No joo... Mitähän sinä etsit? Kerro profiilissasi, että etsit tuttavuuksia ja miespuolista ystävää, ja että olet menossa treffeille että saisit uusia tuttavia.
Ihmiset nimittäin etsivät siellä nettideiteissä yleensä jotain enemmän.
[/quote]
Etsin toki jotain enemmän, mutta minua ei haittaisi löytää myös uusia ystäviä. Ja tämän mainitsen myös profiilissani. Mielestäni ei vain ole järkevää tutustua uusiin ihmisiin heti siitä lähtökohdasta, että siinä pitäisi olla saman tien jotain enemmän. Tapaamisiin osaa suhtautua rennommin kun ei aseta valtavia paineita heti alkuun.
Ap
Mies kommentoi. Sama juttu, aivan liian monta dillee tapasin. Toki joukossa oli pari varteenoettavaa ehdokasta. Toinen kaatu siihen että nainen ihastu minuun ja minä vastaavasti halusin tutustua.
Asutaan eri kaupungeissa ja hän halus enemmän.
Toinen nainen oli kans toisesta kaupungista, se kaatu muihin asioihin. Ollaan kyl kavereita edelleen.
Lopetin kokonaan koko deittailun. Sitten löysin elmäni naisen fb:n yhden ryhmän kautta
Miehenä pitää myös kommentoida ettei ole kovin kaksisia naisia olleet. Sosiaalisesti vajavaisia, alhaista statusta ja ihan hiirimaisia tai sitten läskejä päsmäreitä.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 13:54"]
Miehenä pitää myös kommentoida ettei ole kovin kaksisia naisia olleet. Sosiaalisesti vajavaisia, alhaista statusta ja ihan hiirimaisia tai sitten läskejä päsmäreitä.
[/quote]Onhan siihen varmasti syynsä miksi ihmisetetsivät netistä seuraa. Nämä voivat olla syynä. Tai sitten syynä voi olla se, ettei ole kovin laajaa kaveripiiriä, jonka kautta voisi joku tutun tuttu kolahtaa tai sitten se ettei huvita baareissa käydä, jossa ihmiset voisivat tulla juttelemaan. Tai vaikeasti lähestyttävä ulkonäkö, esim. minä kuulemma näytän aika vihaseilta helposti. Heti jos en hymyile, tulee vihaisen oloinen ilme.
Niin ja mies nro. 3 laittoi vielä viestiä että ei ujouteni haitannut häntä koska hän "ymmärtää kyllä", ja haluaisi tavata uudestaan! Miten irrallaan todellisuudesta hänen täytyy olla, jos hän ei havainnut sitä, että minä olin ainut joka edes yritti noilla treffeillä puhua!
Ap