Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettideittailu vaikuttaa toivottomalta

Vierailija
01.02.2014 |

Olen vastavalmistunut, työssäkäyvä, itsestäni huolta pitävä ja jalat maassa oleva 25-vuotias sinkkunainen. Puolisen vuotta sitten päätin huvikseni kokeilla nettideittailua, jos sieltä löytyisi uusia ystäviä tai jopa varteenotettava kumppani. Mutta eihän siellä tunnu olevan yhtään normaalia miestä!

Olen keskustellut "vakavammin" vasta neljän miehen kanssa. Ensimmäinen paljastui lopulta jonkinlaiseksi naistenvihaajaksi, ja kun aloin lopulta kyseenalaistamaan hänen näkemyksensä esim. siitä, että jokainen nainen haluaa vain hänen kukkarolleen, hän esti viestini kokonaan. Toinen ehdokas oli pakkomielteinen seksin suhteen, kinusi jatkuvasti kotiinsa "saunailtaa pitämään", ja suorempiakin ehdotuksia tuli. Ennen ensimmäistäkään tapaamista.

Kolmannen kanssa pääsin treffeille saakka. Varoitin minua 8 vuotta vanhempaa miestä, että olen usein vähän ujo ja hiljainen vieraassa seurassa. Hän vakuutteli ettei haittaa, hän on nuorena ollut ujo ja ymmärtää. Noh. Treffeillä tapasinkin sitten tuppisuun miehen, jonka kanssa jouduin pakottamaan oman ujouteni sivuun jotta keskustelu pysyisi edes hetken kerrallaan käynnissä. Mies ei puhunut omin avuin mitään, vaan minä sain tentata ja kysellä, ja hän puolestaan ei uskaltanut kysellä minusta mitään. Puhui niin hiljaakin etten tahtonut kuulla mitään.

Neljännenkin tapauksen kanssa lupasin alustavasti tavata, mutta vaikuttaa niin epätoivoiselta tapaukselta etten tiedä sittenkään... Lupaukseni jälkeen kertoi, että on viestitellyt yli 200 naiselle ja päässyt kahdesti treffeille, jotka eivät ole johtaneet mihinkään. Tämä yli 30-vuotias mies ei ole koskaan suudellut naista, ja asuu vanhempiensa naapurissa "ruokaetujen" vuoksi.

Toivottomaksihan tässä tulee :( Olen mielestäni ihan normaali ja minua pidetään mukavana, mutta jos noilla sivustoilla on normaaleja miehiä, niin minusta eivät kiinnostu...

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin itselleni seuraa netistä, koska en ole baareissa viihtyvä ja kaveripiirikin on pieni. Harrastukset aika yksilölajeja myös. En ole ulospäinsuuntautunut, mutta olen ihan järkevä, koulut käyty, sosiaaliset taidot ja käytöstavat löytyy.

Olen joskus kokeillut baarejakin, mutta huomasin pian ettei se ole minulle. En välitä edes juomisesta, ja korvat ei tykkää siitä miten lujaa siellä pitää soittaa musiikkia. Baarit on varmaan hyvä paikka, jos on bilettäjä ja haluaa löytää toisen samanlaisen.

Vierailija
22/77 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaisia kokemuksia. Eka oli naisvihaaja, joka haukkui kaikki edelliset naisystävänsä ja toisilla treffeillä yhtäkkiä kertoi että on jo vuosia haaveillut itselleen tuntemattoman naisen hakkaamisesta, wtf?! Toinen oli ihan mukava, mutta ensitreffeillä kertoi kärsivänsä pakkoneurooseista, kuten eritekammosta seksin aikana ja inhoavansa sitä kun ruokalautasella ruuat menevät sekaisin keskenään. Piti oikein monologin siitä miten inhottavaa on kun lämmin kastike kohtaa lautasella kylmän salaatin. 

Kolmas oli nettiriippuvainen. Tapasimme kahvilassa ja koko treffien ajan hän surffaili älypuhelimellaan ja yritti samalla keskustella. Harrastuksekseen mainitsi ainoastaan pelaamisen ja internetin, jossa kehui viettävänsä ihan kaiken vapaa-aikansa.

Kaikki nämä kolme ovat paljastaneet pimeät puolensa vasta livekohtaamisissa. Jokainen on kertonut olevansa "kiltti ja kunnollinen". Tuota sanaparia olen oppinut kavahtamaan, sillä ei voi olla sattumaa että juuri noin itsensä määrittelevät miehet ovat olleet livenä ihan outoja. Ehkä oikeasti kiltti ja kunnollinen ei koe tarvetta korostaa niitä ominaisuuksia profiilissaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kokeillut pari kertaa tuota nettideittailua eikä kiinnosta enää. Kyllästyttävää, miten paljon seksinvonkaajia siellä on. Ensin ollaan muka ihan ookoo ja sitten pikkuhiljaa aletaan puhumaan seksijuttuja, yleensä vähän kierrellen ja kaarrellen, ei ihan suoraan. Kuvittelevat raukat varmaan, että istun koneen vieressä ihan pikkarit kosteina jo! Kyllästyttäviä nyhveröluusereita nämä seksifanaatikot.

Vierailija
24/77 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 13:38"]

Mies kommentoi. Sama juttu, aivan liian monta dillee tapasin. Toki joukossa oli pari varteenoettavaa ehdokasta. Toinen kaatu siihen että nainen ihastu minuun ja minä vastaavasti halusin tutustua.

Asutaan eri kaupungeissa ja hän halus enemmän.

Toinen nainen oli kans toisesta kaupungista, se kaatu muihin asioihin. Ollaan kyl kavereita edelleen.

Lopetin kokonaan koko deittailun. Sitten löysin elmäni naisen fb:n yhden ryhmän kautta

[/quote]

kaupunki?

Vierailija
25/77 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 14:48"]

Joskus kokeillut pari kertaa tuota nettideittailua eikä kiinnosta enää. Kyllästyttävää, miten paljon seksinvonkaajia siellä on. Ensin ollaan muka ihan ookoo ja sitten pikkuhiljaa aletaan puhumaan seksijuttuja, yleensä vähän kierrellen ja kaarrellen, ei ihan suoraan. Kuvittelevat raukat varmaan, että istun koneen vieressä ihan pikkarit kosteina jo! Kyllästyttäviä nyhveröluusereita nämä seksifanaatikot.

[/quote]

Näihin olen törmännyt minäkin... Turhauttavaa kun joku vaikuttaa ensin normaalilta ja mukavalta mieheltä, ja sitten aletaan johdattaa keskustelua tuohon suuntaan... Nykyään sen tietää jo valmiiksi ettei keskustelua kannata enää siitä jatkaa.

Ap

Vierailija
26/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:52"]

Sulla ei itsetunto kunnossa jos noin ajattelet. Juuri siitäkin syystä en kuvattomille vastailisi, en haluaisi kumppania jota treffi-ilmoitus hävettää.

[/quote]

Tämä siis numerolle 58...

Itse erehdyin aikanaan vastaamaan muutamille joilla ei prof.kuvaa. Osoittautuivat joko naimisissa oleviksi/pervoiksi/muuten vaan omituisiksi.

[/quote]

No tuo mun kokemus taas pelkkää seksiä etsivästä oli taas kuvallinen ilmoitus.

Olen itse viestitellyt ilman kuvaa enkä ole nähnyt asiassa mitään ongelmaa. Jotkut miehet myös antavat kuvan pyydettäessä. Kuvattomuus ei mielestäni kerro mitään.

38

[/quote]

Kauanko odottelit ennenkuin pyysit kuvan? Itse erehdyin keskustelemaan muutamien kanssa joilla ei kuvaa mutta vaikuttivat suht.järkeviltä mitä parin viestin jälkeen voi päätellä. Kun pyysin kuvaa niin muutama lupasi mutta hävisi kokonaan, yksi osoittautui naiseksi(olen itse nainen,hetero :)) yksi aivan karseeksi pelkän seksiseuran hakijaksi(tuskin löytää ihan heti) ja loput viimein myönsivät olevansa varattuja,kehuivat kuitenkin olevansa komeita ja edelleen kiinnostuneita hahah

Aikani naurettua ja lopulta aikaa säästääkseni en vastannut enää sinnikkäimmillekään joilla ei ollut kuvaa. Ihan riittävästi oli niitäkin jotka kuvansa kehtasivat/uskalsivat laittaa. Parissa kuukaudessa löysin ihanan mieheni joka oli hieman kauempaa joten tuskin olisimme ilman nettitreffejä tavanneet,

Eli rohkeutta peliin ap ;)

Vierailija
27/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap:lle, en kyllä tajua ihmisiä jotka ajankulukseen alapeukuttelevat ystävällisiä viestejä. Taitaa olla ihmisiä jotka inhoavat kaikkea ja kaikkia.

Vierailija
28/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 11:03"]

--- Olen keskustellut "vakavammin" vasta neljän miehen kanssa. --- Kolmannen kanssa pääsin treffeille saakka. --- Neljännenkin tapauksen kanssa lupasin alustavasti tavata, mutta vaikuttaa niin epätoivoiselta tapaukselta etten tiedä sittenkään... Lupaukseni jälkeen kertoi, että on viestitellyt yli 200 naiselle ja päässyt kahdesti treffeille, jotka eivät ole johtaneet mihinkään. Tämä yli 30-vuotias mies ei ole koskaan suudellut naista, ja asuu vanhempiensa naapurissa "ruokaetujen" vuoksi.

[/quote]

Tämän vuoksi miehet eivät voi olla rehellisiä naisille: he kuvittelevat kaiken tapahtuvan välittömästi tai ainakin huomattavan nopeasti ilman sen ihmeempää työntekoa. Parhaassa tapauksessa vaaditaan mieheltä suurin piirtein paidatonta kuvaa ja tilitietoja, mutta ei olla itse valmiita näyttämään edes kasvokuvaa.

Viimeinen naula arkkuun miehelle on kertoa rehellisesti omasta nettideittailuhistoriastaan: naiset kun olettavat sen olevan samanlainen kuin heillä itsellään. Kursivoimaani pätkää lukuun ottamatta mainitun 30-vuotiaan miehen kokemus nettideittailusta on erittäin normaali, ja etkös sinä juuri sanonut normaalia miestä etsiväsi?

Kuten joku sanoikin, naisilla tuntuu olevan ihmeellinen tutka valita joukosta ne kaikkein skitsoimmat miehet treffeille. Kokeilkaa seuraavalla kerralla ei fiiliksien mukaan menemistä vaan laittakaa jannut ominaisuuksien perusteella treffattavaan järjestykseen. Tehkää 2-4 kohdan lista, jotka miehen on ehdottoman välttämätön täyttää.

Samaa muuten tekevät miehetkin, mutta vaaditut asiat ovat erilaisia ja haku EI ilmene saatujen viestien pois raakkaamisena vaan valintana, kenelle naiselle viestin laittaa. 200 naiselle viestiä laittanut mies ei ole epätoivoinen: on vain paljon naisia, jotka hänen vaatimuksensa täyttävät.

Omani ovat "fyysisesti ja henkisesti hyvässä kunnossa (raakkaa todella monet pois), iältään 25-33-vuotias, haluaa lapsia ja naisellisen näköinen (vaatii siis kuvan)". Listassani on vielä "pitää seksistä", mutta sitä en voi kysyä enkä myöskään naisen profiilista nähdä.

Huomatkaa myös, mitä mainitussa listassani EI ole: naisen pituus, tulot, koulutus, työpaikka tai sen puute, pukeutumistyyli, rintojen koko, tatuoinnit, alkoholinkäyttö ja tupakointi sekä hiusten pituus loistavat poissaolollaan vaatimuksissani.

Ikähaarukkani on käytännön sanelema: alle 25-vuotiaat eivät useinkaan minua huoli (tai halua asettua aloilleen) ja haluaisin vielä niitä omia lapsia, jolloin esimerkiksi 40-vuotias nainen alkaa olla jo kehno valinta.

Naisten(kin) kannattaa kuitenkin miettiä, kuinka paljon erilaisia ominaisuuksia vaatii yhdeltä ja samalta mieheltä: esimerkiksi yhdistelmä "yli 185 cm pitkä, yliopistotasoisesti koulutettu, tumma, maailmaa nähnyt, vakituisessa työssä oleva, vähintään 4000e kuussa ansaitseva ja harrastaa aktiivista hikiliikuntaa 5 kertaa viikossa" on jo aika harvinainen. Sen sijaan "yliopistotasoisesti koulutettu ja aktiivista hikiliikuntaa 5 kertaa viikossa harrastava" antaa jo enemmän vaihtoehtoja.

Vierailija
29/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideittailusta on niin monenlaisia kokemuksia! Kannattaa myös kokeilla eri deittisivustoja, paljon niissä pyörii samoja tyyppejä, mutta kyllä uudella sivustolla tapaa uusiakin tyyppejä. Lisäksi kannattaa olla itse aktiivinen ja ottaa yhteyttä. 

Nimim. nettideittailu harrastuksena 

http://deittihukassa.blogimaa.com/Deitti-b1/Deittisivustot-tutuksi-b1-p3.htm

Vierailija
30/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku sanoo että atm:iä ei ole olemassakaan? Voitteko kuvitella että kukaan nainen huolisi AP:n kuvaamia miehiä?

Vierailija
31/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:28"]

Vieläkö joku sanoo että atm:iä ei ole olemassakaan? Voitteko kuvitella että kukaan nainen huolisi AP:n kuvaamia miehiä?

[/quote]

Noin 90% suomalaisista saisi jotenkin sovitettua kaikkiin AP:n aloituksessa kuvaamiin piirteisiin ( No useimmilla on äidin jääkaapille pidempi matka)  .

Eli jos katselee rakastuneesti ruusunpunaisten lasien takaa niin monet noista on saaliita, mutta jos mammat nyt nostaa vähän lasejaan niin huomaa, että kotona on vastaava mies/nainen

Vierailija
32/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:28"]

[/quote]

Noin 90% suomalaisista saisi jotenkin sovitettua kaikkiin AP:n aloituksessa kuvaamiin piirteisiin ( No useimmilla on äidin jääkaapille pidempi matka)  .

Eli jos katselee rakastuneesti ruusunpunaisten lasien takaa niin monet noista on saaliita, mutta jos mammat nyt nostaa vähän lasejaan niin huomaa, että kotona on vastaava mies/nainen

[/quote]

Ai sosiaalisesti sairaalloisen estynyt mies joka asuu kolmekymppisenä vanhempiensa luona olisi jokin tyypillinen mies jota jotkut naiset pitäisivät saaliina? Hekoheko.

Vierailija
33/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffaa uudelleen sitä vanhempiensa ruokakaapilla kuokkivaa. Se mies oli sulle ainakin rehellinen. Ei kuulosta pahalle tapaukselle, siitä voisi tulla ihan hyvä puoliso jos muut asiat on kohdillaan.

Ihan oikeasti ei siinä ole mitään pahaa jos mies on yhteydessä vanhempiinsa paremman seuran puutteessa ja muutenkin. Ei sentään kuitenkaan enää asu kotona!

Vierailija
34/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No netistä ei kyllä helpolla löydä sitä oikeaa jos ei ole itse todella aktiivinen ja laita viestiä itseään kiinnostaville miehille. Kun viitsii panostaa tutustumiseen ensin viestien tasolla erottuu kyllä jyvät akanoista näin alustavasti. Tapaamisessa vahvistuu sitten loput. Suht lupaavalle ja kunnolliselle miehelle kannattaa antaa mahdollisuus toiseenkin tapaamiseen. Ekoilla kerroilla jännitys voi saada jäihin.

Toisekseen itse kartin juurikin noita ihmisiä jotka kertoivat etsivänsä uusia ihmisiä / kavereita. Se kertoo mielestäni että ei ole valmis sitoutumaan ja asettumaan aloilleen. Itse etsin netistä sitä oikeaa loppuelämän kumppania ja sen myös löysin. Kärsivällisyyttä siskot! Ei kannata heti lyödä hanskoja tiskiin kun ensimmäiset ehdottelijat, vonkaajat muuten vain oudot tyypit ja jopa ilkeät tyypit osuu kohdalle. Itse en laittanut kuvaa esille, koska en halunnut että minulle tulee viestejä ulkonäköni perusteella. Kuvan kyllä lähetin mielenkiintoisille tyypeille.

Vierailija
35/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30... Kyllähän monen naisen kotona asuu tunteistaan puhumaton ja vaimoaan äitinä pitävä mies ja jossei ollut tavatessaan semmoinen niin vaimo muokkasi sellaiseksi niin onhan se sitten todennäköisesti monen unelma vaikkei sitä nuorena myönnetä ;)

Vierailija
36/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on. Minä olen jo noin nelikymppinen, ja vuosi sitten laitoin ilmoituksen tarkoituksenani löytää miesseuraa. Tapasin vastanneista 13 kpl, ja ei tärpännyt. Osa tyypeistä oli ihan outoja, esim. sekakäyttäjä, pari alkoholisoituneen oloista, yksi umpihullu (puhui ihan vainoharhaisia juttuja koko ajan), ja ne muut vaan ei olleet kiinnostuneet minusta. Lopetin sitten kun en jaksanut enää sitä deittailua, kun tuntuu ettei siitä mitään tule. Minä en kelpaa niille miehille jotka kelpaisivat minulle, joten parempi olla yksin.

Vierailija
37/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juup, täälläkin on tullu kokeiltua ja ei ole mun juttu. Jotenki outo ajatus/tunne että on siellä "liukuhihna" meiningillä että selataan pakonomaisesti profiilista profiiliin ja etsimällä ehitään kumppania. Ja oon huomannut että samoja naamojahan siellä on vuodesta toiseen. Mutta en tyrmää nettideittaulua, joillekin se sopii ja joillekin ei.

Vierailija
38/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina huvitta kun naiset menevät treffeille sekakäyttäjien ja hullujen kanssa , mutta normaalit miehet eivät pääse treffeille netistä. Luulisi, että nuo huomaisi jo ennen tapaamista tai ainakin olisi jotain varoitusmerkkejä. Jos tapaa aina hulluja ja outoja miehiä on oma arvostelukyky tosi surkea. 

Antakaa jonkun tutun miehen valita kenelle kirjoitatte :)

Vierailija
39/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 10:12"]30... Kyllähän monen naisen kotona asuu tunteistaan puhumaton ja vaimoaan äitinä pitävä mies ja jossei ollut tavatessaan semmoinen niin vaimo muokkasi sellaiseksi niin onhan se sitten todennäköisesti monen unelma vaikkei sitä nuorena myönnetä ;)

[/quote]

Ei se vanhempien luona asuminen välttämättä ylittämätön este ole mutta jos on sosiaalisesti rajoittunut omituinen hyypiö niin se on.

Vierailija
40/77 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n tunteita, jos on noin monta huonoa kokemusta, tulee sellainen olo, että ei siellä hyviä miehiä ole..Itsekin vedin deittiprofiilin pois suomi24:stä kun tuli sama olo. Kävin kaksilla treffeillä, toinen oli koulutettu, fiksu mies, jonka huomasin valehdelleen ikänsä ja vaikutti siltä, että etsi vain seksiä. Toinen oli tyyppiä ikisinkku. En ensin ajatellut, että hän on ikisinkku-tyyppiä, koska hän oli ihan normaalin ja fiksun oloinen. Tapasimme pari kertaa ja kävimme harrastamassa liikuntaa toisella kerralla. Sitten viesteilimme ja mies, normaalipainoinen ja hyväkuntoinen, alkoi kertoa, että hänen pitäisi laihtua ja ei ole tarpeeksi timmissä ja hyvässä kunnossa..!? Hän muutenkin jutuiltaan vaikutti tosi pettyneeltä vuosien sinkkuuteensa, oli jo sellainen maansa myynyt. Ehkä vaan deittaillut liikaa.

Itse sitten yksinkertaisesti vaan vaihdoin sivustoa. Nyt liikun sivustolla, jolla on paljon amismiehiä, saa nähdä, mitä sieltä löytyy.

Ap:lle sanoisin, että pidä tauko, tee muita juttuja, usko hyviin asioihin. Ja vaikka lähesty itse miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme