Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?

Vierailija
24.10.2020 |

Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat

Kommentit (9006)

Vierailija
6421/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä meillä etupiha (jossa tyypillisesti ei ole kuin se drive way ja ehkä joku puska ja jossa ei vietetä aikaa) on kyllä ihan avoin, mutta kaikkien takapihan on aidattu tiukasti tiiviin ja korkean lauta-aidan taakse.

Mun tuli tästä mieleen jalkakäytävät. On tosi hämmentävää, että jalkakäytävä saattaa yhtäkkiä katketa jonkun talon edessä tontin pituudelta, ja sitten taas jatkua. Ilmeisesti vanhempien talojen omistajat ei ole kaikki suostuneet siihen, että tie levenisi jalkakäytävän verran. Ei siinä pihassa välttämättä ole kuin ruohoa tai pahimmillaan kitukasvuista rikkaruohoa sen jalkakäytävän paikalla, mutta olisihan se nyt ihan kamalaa, jos jalankulkijat hyötyisivät talonomistajan kustannuksella.

Juu, tarkoitinkin etupihaa. Kuka käyttää jalkakäytäviä, koirien ulkoiluttajat lähinnä? Lapsiahan ei voi yksin päästää mihinkään.

Tuokin on outoa, että siellä on niin turvatonta, että lapsia ei voi päästää yksin mihinkään. Kuulostaa todella ankealta.

Siellä ei sitten taida ihmiset muuten lenkkeillä tai käydä kävelyilläkään.

Mihin sen lapsen pitaisi paasta yksinaan?

Idiootti. Käytä aivojasi.

Suomessa lapset pääsevät kulkemaan itsekseen kauaskin kotoa. Tähän liittyy suuriakin vaaroja, mutta Suomessa ei ole tapana välittää. Lapset liikkuvat muutaman ryhmissä ja tekevät monenlaista ilkivaltaa. Pienet lapset liikkuvat jopa yöaikaan.

Puhu vaan omasta ja tuttujesi puolesta.

6422/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenkäyntien valamiehistö valitaan satunnaisesti kansan keskuudesta. Valamiehistön ammattitaito on siis toissijainen asia, kun päätetään onko syytetty syyllinen vai syytön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6423/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä miten presidentiksi voi päästä ihan kuka tahansa, ja sillä on niin paljon valtaa.

"Ihan kuka tahansa" jolla on miljoonakoneisto takanaan. Mita valtaa ottaisit pois presidentilta?

Vierailija
6424/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nötkötti kirjoitti:

Oikeudenkäyntien valamiehistö valitaan satunnaisesti kansan keskuudesta. Valamiehistön ammattitaito on siis toissijainen asia, kun päätetään onko syytetty syyllinen vai syytön.

Mika ammattitaito valamiehella pitaisi olla? Paperit yliopistosta niinkuin Suomessa vaadittaisiin?

Vierailija
6425/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat jo lapsilla ihmetyttää vs. suomalaisiin kullannuppuihin.

Tapoja aletaan treenaamaan jo ennekuin lapsi osaa kunnolla puhua. Aika pian oppivat etta maitoa ei tipu jos unohtaa sanoa "please". Meilla siita tuli jonkin aikaa "peas" mutta saman asian ajoi. :D

Vierailija
6426/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikolliset voidaan tuomita satojen vuosien vankeuksiin.

Vierailija
6427/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt amerikkalaisissa tai vastaavissa kulttuureissa tehdyissä elokuvissa usein esitettyjä ruokasotia, heitellään toisia ihmisiä  erilaisilla ruoilla. Hauskaa muka!💩

Aika vierasta ainakin suomalaisille!

Vierailija
6428/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäterveelliset ja roskaruokaa sisältävät lounaat kouluissa.

Vierailija
6429/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseet läskit ostaa mäkkärin tms. autokaistalta parit hamppatiateriat, nuggetit, cookiesit. Ja zerokokiksen. Mikä idea?

Mulla ainakin on tapana syödä ja juoda sellaisia asioita, joiden mausta tykkään.

Ottamatta kantaa siihen, olenko karsea läski, niin mun mielestä ligh/zero/Max cola on paremman makuista kuin tavallinen. Lisäksi tavallisen juominen saa aikaan vain isomman janon.

Kalorien määrä juomassa on minulle täysin toisarvoista.

Juuri näin. Pidän enemmän sokerittomasta kun makeasta peruscolasta. Ei vie janoa. Kalorittomuus ei yhdentekevää. Hyvä, että automasttisesti tykkää siitä kalorittomasta vaihtoehdosta. Monissa muissa se raskaampi parempi ja ostan sitä, esim. juustoissa.

Sokeriton colahan maistuu makeammalta kuin sokerillinen. Lisäksi siinä maistuu makeutusaineen sivumaku, joka näköjään jakaa kansan kahtia (itse valitsen aina sokerillisen version, koska sokeriton on usein pahaa). Mut en juo limua janoon vaan herkkuna.

Yhdysvalloissa muuten tosi monessa pikaruokapaikassa saa itse laskea juomansa. Ja niitä vaihtoehtoja saattaa olla tusinoittain. Ja niitä pikaruokapaikkoja on ihan älyttömän paljon. Siis eri ketjujakin vaikka mitä.

Vierailija
6430/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjänpäiväinen jutustelu. Hymyillään ja ollaan kohteliaita mutta mitään ei oikeesti tarkoteta. Vaikka sovitaan että tavataan pian niin tod.näk. ei enää tavata koskaan.

Vierailija
6431/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseet läskit ostaa mäkkärin tms. autokaistalta parit hamppatiateriat, nuggetit, cookiesit. Ja zerokokiksen. Mikä idea?

Mulla ainakin on tapana syödä ja juoda sellaisia asioita, joiden mausta tykkään.

Ottamatta kantaa siihen, olenko karsea läski, niin mun mielestä ligh/zero/Max cola on paremman makuista kuin tavallinen. Lisäksi tavallisen juominen saa aikaan vain isomman janon.

Juuri näin. Pidän enemmän sokerittomasta kun makeasta peruscolasta. Ei vie janoa. Kalorittomuus ei yhdentekevää. Hyvä, että automasttisesti tykkää siitä kalorittomasta vaihtoehdosta. Monissa muissa se raskaampi parempi ja ostan sitä, esim. juustoissa.

Ei kai nyt kukaan, aikuinen varsinkaan, janoonsa mitään limuja juo...

Vierailija
6432/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt kukaan, aikuinen varsinkaan, janoonsa mitään limuja juo...

No näin mäkin olen kuvitellut, mutta tuossa juuri kaksi aikaisempaa kommentoija puhui janosta ja limusta samassa lauseessa.

Vierailija
6433/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailuista mieleen tullutta:

Leivän päälle laitetaan hilloa 🤢

Vierailija
6434/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokailuista mieleen tullutta:

Leivän päälle laitetaan hilloa 🤢

PBJ on muuten yllättävän hyvää. Ei se ruokaa ole, mutta yllättävän hyvää. 😁

Vierailija
6435/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää täällä liikenne. Kaupunkien isommilla kaduilla (on suojatietä, liittymiä, risteyksiä, liikennevaloja) ihan tavallinen nopeusrajoitus on 40 - 45 mph, ja sit kun siltä kadulta liitytään betonikaiteiden väliin eristetylle moottoritielle, nopeusrajoitus nousee 55 mph:Iin. Jossain ihan lakeuksilla saa sit moottoritiellä ajaa nopeusrajoituksen mukaan jotain 65 mph (muissa osavaltioissa kovempaakin, esim. 90 mph, mutta meillä näin).

Ylinopeutta ajetaan ihan hulluna. Sinänsä viattomista ojaanajoista ja risteyskolareista tulee roll over crashes ja kuolonkolareita. Mä en saata uskoa, että ollaan selvitty täkäläisessä liikenteessä hengissä kaikki nämä vuodet.

Nämä paikalliset kaasuttaa punaisista valoista liikkeelle kuin jossain formuloissa, ja punaisiin valoihin tullessaan lyövät jarrut kiinni viime tipassa (jos lyövät, punaisia päin ajaminen on ihan käsittämättömän yleistä). Käännöksetkin ajavat niin vauhdilla, että satavarmasti lentelee tavarat autossa.

Lisäksi mua naurattaa se, kuinka televisiossa poliisit pysäyttää autoilijan pimeän takavalon takia, kun täällä porukka ajelee kolaroiduilla autoilla, joista puuttuu puskurit, ja lokasuojat on kiinni ilmastointiteipillä tai konepelti suljettu narulla jne. Ei ole tavatonta, että ihan pimeälläkin tulee kaupungissa vastaan autoja ilman ajovaloja. Ja kaikkea muuta tosi turvattoman tuntuista.

Liikennesäännöissä on hyviäkin juttuja (esim. vasemmalle kääntyvien kaistat isommilla teillä), jotka voisi kopioida Suomeenkin, mutta ajotavat on karseita ja ihmiset ei osaa ihan tavallisia sääntöjä (esim. all way stopin ja tavallisen stopin eroja, aina saa arpoa, minkä säännön mukaan se risteävä liikenne mahtaa ajaa). Hyvin kyllä huomaa eron siinä, onko muodollinen ajo-opetus tavallista vai ei.

Vierailija
6436/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää täällä liikenne. Kaupunkien isommilla kaduilla (on suojatietä, liittymiä, risteyksiä, liikennevaloja) ihan tavallinen nopeusrajoitus on 40 - 45 mph, ja sit kun siltä kadulta liitytään betonikaiteiden väliin eristetylle moottoritielle, nopeusrajoitus nousee 55 mph:Iin. Jossain ihan lakeuksilla saa sit moottoritiellä ajaa nopeusrajoituksen mukaan jotain 65 mph (muissa osavaltioissa kovempaakin, esim. 90 mph, mutta meillä näin).

Ylinopeutta ajetaan ihan hulluna. Sinänsä viattomista ojaanajoista ja risteyskolareista tulee roll over crashes ja kuolonkolareita. Mä en saata uskoa, että ollaan selvitty täkäläisessä liikenteessä hengissä kaikki nämä vuodet.

Nämä paikalliset kaasuttaa punaisista valoista liikkeelle kuin jossain formuloissa, ja punaisiin valoihin tullessaan lyövät jarrut kiinni viime tipassa (jos lyövät, punaisia päin ajaminen on ihan käsittämättömän yleistä). Käännöksetkin ajavat niin vauhdilla, että satavarmasti lentelee tavarat autossa.

Lisäksi mua naurattaa se, kuinka televisiossa poliisit pysäyttää autoilijan pimeän takavalon takia, kun täällä porukka ajelee kolaroiduilla autoilla, joista puuttuu puskurit, ja lokasuojat on kiinni ilmastointiteipillä tai konepelti suljettu narulla jne. Ei ole tavatonta, että ihan pimeälläkin tulee kaupungissa vastaan autoja ilman ajovaloja. Ja kaikkea muuta tosi turvattoman tuntuista.

Liikennesäännöissä on hyviäkin juttuja (esim. vasemmalle kääntyvien kaistat isommilla teillä), jotka voisi kopioida Suomeenkin, mutta ajotavat on karseita ja ihmiset ei osaa ihan tavallisia sääntöjä (esim. all way stopin ja tavallisen stopin eroja, aina saa arpoa, minkä säännön mukaan se risteävä liikenne mahtaa ajaa). Hyvin kyllä huomaa eron siinä, onko muodollinen ajo-opetus tavallista vai ei.

Missapain USAaa on tuollaista hallavalia meininkia?

Vierailija
6437/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet viimeksi kurkistanu amerikkalaisen koulun ruokalistaa? Vai onko taas mutua? Ei me lapsille roskaa syoteta.

Vierailija
6438/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortin saa jo 16-vuotiaana, mutta alkoholia vasta 21-vuotiaana.

Vierailija
6439/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet viimeksi kurkistanu amerikkalaisen koulun ruokalistaa? Vai onko taas mutua? Ei me lapsille roskaa syoteta.

Älä tule taas lässyttämään tähän mitään puolustuksia ikään kuin sun sanasi olisi ainoa totuus ja kaikki muu valetta.

Vierailija
6440/9006 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortin saa jo 16-vuotiaana, mutta alkoholia vasta 21-vuotiaana.

Alkoholi on hermomyrkky. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän