Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?
Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat
Kommentit (9006)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset lapsiperheessä syövät ja juovat muoviastioista.
Häh en ole ikinä törmännyt tähän vaikka olen asunut USA:ssa ja vieraillut siellä varmaan sata kertaa, usein lapsiperheessä yöpyen.
Perustan mielipiteeni hyvin usean youtubessa kotiäitiyttään suorittavan amerikkalaismamman videoihin. Ei näy tiskissä muuta kuin muovikippoja ja muovikuppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, miten monta kylpyhuonetta perheellä on talossa. Lapsillakin kaikilla omansa. Miksi ihmeessä?
Tuo on kyllä ihan järjetöntä. Mietipä mitä maksaa kun aikanaan vielä remontoit ne 5 kylppäriä. Jenkit tykkää järjestää itselleen turhia rahareikiä ja sitten on painettava pää märkänä töitä, että saa kaiken maksettua.
Miten niin maksaa? Siellä kylppärissä on yleensä (muovinen) amme, johon kuuluu noin olkapäähän ylettyvä (muovinen) roiskesuoja seinälle tai vastaava (muovinen) suihkukaappi. Lattiakaivoa ei ole sen ammeen/kaapin viemärin lisäksi, kuten ei tietenkään myöskään mitään kosteuseristyksiä. Ei se kylppärin remontoiminen sen kummemmin maksa kuin muidenkaan tilojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaispissa taloissa ei ole eteistä, vaan ulko-ovesta tullaan suoraan esim. olohuoneeseen.
Meillä tullaan suoraan olohuoneseen eli vieraat tulevat, silloin kun tulevat. Me käytämme arkikäytössä toista sisäänkäyntiä, joka tulee autotallista ensin utility roomiin (pyykinpesu, kaappeja yms.) ja siitä keittiöön/muihin talon tiloihin. Todella kätevää kantaa kauppaostokset autosta sisälle. Vaikka poistutaan talosta jalkaisin, niin silloinkin käytetään tätä autotallista tulevaa sisäänkäyntiä.
voitko lopettaa tämän "minä olen asunut amerikassa minä minä minä tiedän paremmin te olette väärässä minä katsokaa minua", toisaalta aika amerikkalainen asenne :D
Miten sinä noin hermostuit, kun kerroin miten meillä toimitaan?
Miksi sinä hermostut kaikesta mitä täällä amerikkalaisissa tavoissa ihmetyttää.
Jos SINÄ kuljet kotiisi autotallin kautta, ei tarkoita ettei amerikkalaiset tulis ovesta suoraan olkkariin tms, ilman sen kummempaa eteistä ja riisumista.
Autotallin kautta kulkeminen on muuten todella yleistä, ihan riippumatta siitä, kuljetaanko autolla vai ei tai onko se auto tallissa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaispissa taloissa ei ole eteistä, vaan ulko-ovesta tullaan suoraan esim. olohuoneeseen.
Meillä tullaan suoraan olohuoneseen eli vieraat tulevat, silloin kun tulevat. Me käytämme arkikäytössä toista sisäänkäyntiä, joka tulee autotallista ensin utility roomiin (pyykinpesu, kaappeja yms.) ja siitä keittiöön/muihin talon tiloihin. Todella kätevää kantaa kauppaostokset autosta sisälle. Vaikka poistutaan talosta jalkaisin, niin silloinkin käytetään tätä autotallista tulevaa sisäänkäyntiä.
voitko lopettaa tämän "minä olen asunut amerikassa minä minä minä tiedän paremmin te olette väärässä minä katsokaa minua", toisaalta aika amerikkalainen asenne :D
Miten sinä noin hermostuit, kun kerroin miten meillä toimitaan?
Miksi sinä hermostut kaikesta mitä täällä amerikkalaisissa tavoissa ihmetyttää.
Jos SINÄ kuljet kotiisi autotallin kautta, ei tarkoita ettei amerikkalaiset tulis ovesta suoraan olkkariin tms, ilman sen kummempaa eteistä ja riisumista.
Kerroin miten me Amerikan kodissamme kuljemme eli teemme sen autotallin kautta. Vieraat tulevat pääovesta.
Uskonnot.
Tuntuu jotenkin aivan käsittämättömältä, että joku puhuisi uskonnoista vuonna 2022!!
Uskonnot tuoneet maailmaan sotia, itsekkyyttä, pahaa ainoastaan..
Mutta etenkin Yhdysvalloissa iso osa kansasta jaksaa jauhaa siitä.
Onhan se Mikki Hiirikin oikea henkilö toisaalta..
Vierailija kirjoitti:
Sitä, miten monta kylpyhuonetta perheellä on talossa. Lapsillakin kaikilla omansa. Miksi ihmeessä?
Mitenniin ei olisi? No ehkä kaikilla lapsilla ei tartte olla omaa, mutta minua jurppii tämä suomalainen spartaanilaisuus. Meillä on 2 kylppäriä viiden hengen perheessä ja ne ovat aamuisin jatkuvasti varattuja. Kolme olisi minimi ja ehdottomasti vanhemmille oma.
On mukavaa, kun on useampi kylpyhuone. Usein meillä vieraat viipyvät useamman yön, joten on kätevää heillä oma kylpyhuone käytössä. Jos ei jaksa itse siivota, niin voi palkat jonkun siivoamaan. Meidän vieraat ovat aina siivonneet kylpytilat oma-aloitteisesti, ja kotiväki siivoaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä osavaltiossa on. Jokaisessa on oma erikoisuutensa. Suurin ihmetys oli kuinka helposti ihmisen saa todella stalinin vainohin verrattaviin olosuhteisiin. Siis tarkoitan pikkurikettä johon esimerkiksi alkoholin juominen puistossa aiheuttaa. Se vaatii jo asianajajan ja 100 000 rahaa. Kannattaa siis tutustua esimerkiksi texasin lainsäädääntöön kun sinne matkustaa. Ei ole matkustamisen riemuvaltio sillä lähes jokaisen kaupungin jälkeen tulee kurjuus lähes heti vastaan.
Nyt taidat vähän liioitella, mutta totta on, ettei julkijuopottelua katsota hyvällä, mutta on silti pieni rikos.
Kaksi suomimiesta saivat kuvansa paikallislehteen pussikaljat kadessa keskella kaupunkia. Heista ihan normaalia kaytosta, amerikkalaisista ei.
Minusta yksi parhaita puolia Amerikassa on se, että julkijuopottelu on kielletty tai paheksuttavaa. Ei näy juoppoja häiritsemässä ihmisiä julkisilla paikoilla, kuten Suomessa. Viimeksi kun kävin Suomessa lomalla, niin pelotti kauppamatkalla ihan kauheasti, kun juoppo käveli edellä ja mölisi, huitoi ja raivosi mennessään. Jättäydyin jälkeen, ja etsin epätoivoisesti pakotietä, jos se olisi minut huomannut. Tämä ei ollut ainoa kohtaaminen juoppojen kanssa päiväsaikaan, vaan ne ovat arkipäivää Suomessa.
Ei ole arkipäivää. Ja sielläkö ei ole muka kadulla asunnottomia juoppoja ja narkkeja?
Typerä maa, jonka ei pitäisi edes olla yhtenäinen valtio.
Hassu maa kirjoitti:
Uskonnot.
Tuntuu jotenkin aivan käsittämättömältä, että joku puhuisi uskonnoista vuonna 2022!!
Uskonnot tuoneet maailmaan sotia, itsekkyyttä, pahaa ainoastaan..
Mutta etenkin Yhdysvalloissa iso osa kansasta jaksaa jauhaa siitä.
Onhan se Mikki Hiirikin oikea henkilö toisaalta..
Mikki Hiiren esikuva eli kuka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä osavaltiossa on. Jokaisessa on oma erikoisuutensa. Suurin ihmetys oli kuinka helposti ihmisen saa todella stalinin vainohin verrattaviin olosuhteisiin. Siis tarkoitan pikkurikettä johon esimerkiksi alkoholin juominen puistossa aiheuttaa. Se vaatii jo asianajajan ja 100 000 rahaa. Kannattaa siis tutustua esimerkiksi texasin lainsäädääntöön kun sinne matkustaa. Ei ole matkustamisen riemuvaltio sillä lähes jokaisen kaupungin jälkeen tulee kurjuus lähes heti vastaan.
Nyt taidat vähän liioitella, mutta totta on, ettei julkijuopottelua katsota hyvällä, mutta on silti pieni rikos.
Kaksi suomimiesta saivat kuvansa paikallislehteen pussikaljat kadessa keskella kaupunkia. Heista ihan normaalia kaytosta, amerikkalaisista ei.
Minusta yksi parhaita puolia Amerikassa on se, että julkijuopottelu on kielletty tai paheksuttavaa. Ei näy juoppoja häiritsemässä ihmisiä julkisilla paikoilla, kuten Suomessa. Viimeksi kun kävin Suomessa lomalla, niin pelotti kauppamatkalla ihan kauheasti, kun juoppo käveli edellä ja mölisi, huitoi ja raivosi mennessään. Jättäydyin jälkeen, ja etsin epätoivoisesti pakotietä, jos se olisi minut huomannut. Tämä ei ollut ainoa kohtaaminen juoppojen kanssa päiväsaikaan, vaan ne ovat arkipäivää Suomessa.
Ei ole arkipäivää. Ja sielläkö ei ole muka kadulla asunnottomia juoppoja ja narkkeja?
Meidän kaupungin kaduilla ei ole näkynyt koskaan, mutta muista Amerikan kaduista en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Typerä maa, jonka ei pitäisi edes olla yhtenäinen valtio.
Mitähän tuokin tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet jenkkinaiset nostavat pariskuntakuvissa toisen jalkansa typerästi miehen vyötärölle? Ja mies pitää kädellään naisen reidestä kiinni. Näyttää hölmöltä.
????????
Tuosta haluaisin nähdä esimerkkikuvan. :D
Vietin maassa 10 vuotta sitten 6kk.
Muuten mielestäni aika normimeininkiä paitsi muutama asia mua pisti silmään.
- smalltalk ja epäaitous
- tuolloin vielä rubsas shekkien käyttö tuntui vanhanaikaiselta suomalaiselle.
- ylipainoisten ihmisten määrä
- heikko yleissivistyksen taso - jopa oman maan historiassa ja maantiedossa isoja aukkoja korkeastikin koulutetuilla.
- kankaisen intiimipyyhkeen käyttäminen. Miksi eivät mene suihkuun?
- rotujen ja uskontojen korostaminen.
Siisnkäyttääkö,ne niitä pieniä neliö pyyhelappuja takapuolen pesuun/pyyhkimiseen sen ja pakan jälkeen? Ajatuskin etoo. Onhan meilläkin niitä,kosteita lappuja joita voi tarvittaessa pikakäyttää kiireessä.
Mitä.suomalaista tapaa olet ihmetellyt ketju olisi hyvä.
Tai huonot tavat vieraassa maassa esim. Älä kysele ja tarkista onko heillä kuivauskaappia astioille? Hassuja tapoja on myös on tyrkyttää omaa tapaansa tehdä jotain toisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä ihan järjetöntä. Mietipä mitä maksaa kun aikanaan vielä remontoit ne 5 kylppäriä. Jenkit tykkää järjestää itselleen turhia rahareikiä ja sitten on painettava pää märkänä töitä, että saa kaiken maksettua.
Miten niin maksaa? Siellä kylppärissä on yleensä (muovinen) amme, johon kuuluu noin olkapäähän ylettyvä (muovinen) roiskesuoja seinälle tai vastaava (muovinen) suihkukaappi. Lattiakaivoa ei ole sen ammeen/kaapin viemärin lisäksi, kuten ei tietenkään myöskään mitään kosteuseristyksiä. Ei se kylppärin remontoiminen sen kummemmin maksa kuin muidenkaan tilojen.
Wrong, wrong, wrong.
Kylla kylpyhuoneissa on kosteuseristykset. Amme on emaloitua terasta. Seinalla ja lattialla lasitetut laatat tai nykyisin yleisemmin marmoria.
Colorado ja minnesota kirjoitti:
Vietin maassa 10 vuotta sitten 6kk.
Muuten mielestäni aika normimeininkiä paitsi muutama asia mua pisti silmään.
- smalltalk ja epäaitous
- tuolloin vielä rubsas shekkien käyttö tuntui vanhanaikaiselta suomalaiselle.
- ylipainoisten ihmisten määrä
- heikko yleissivistyksen taso - jopa oman maan historiassa ja maantiedossa isoja aukkoja korkeastikin koulutetuilla.
- kankaisen intiimipyyhkeen käyttäminen. Miksi eivät mene suihkuun?
- rotujen ja uskontojen korostaminen.
Tuohon heikkoon tietämykseen maailman asioista on syynä globalistien ja vasemmiston,satan istuen ajama ihmisten pitäminen tietämättöminä,kerrotaan valheita ja sepitetåän. Sitä tapahtuu ja on tehty ja tehdään myös Suomessa. Historia on vääristelty,valheet isoja. Et vain vielä tiedä miksi näin on ja mikä,on valhetta esim. sodat. Ketkä määrää kaikessa niin media,koulutus,terveys asiat. Tavoite heikentää ihmisten kykyä,pitää,puoliaan ja tyhmentää.
Minkälaisia korneja tilanteita?