Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?
Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat
Kommentit (9006)
Vierailija kirjoitti:
Pieni rikos riippuu kuka sen tekee ja ei siinä demokratiasta ole kyse. En vapaaehtoiseti matkustaisi valtioon jossa kansanäänestyksellä valitaan seriffi joka voi määrätä tuomoin jota oikeusistuin harvoin muuttaa. Ei siellä tummien oikeuksia valvo kukaan ja jokainen voi katsoa stalinin ihanuuden ihan ameriikasta yle areenasta ja kuunnella hiski salomaan kokemuksia jotka levytettiin kun eivät tajunneet kieltä kun olivat orjia. Jos rahaa on niin paratiisi se on. Miksi vääristelet asoita. Käy moskovassa ja näe ero.
Kuka vääristelee? Jos ei osaa maan kieltä, niin väärinymmärryksiltä ei varmaan voi välttyä. Pitää osta kieltä ja noudattaa maan lakeja ja määräyksiä. Sellaista se on muissakin maissa.
Vierailija kirjoitti:
Pieni rikos riippuu kuka sen tekee ja ei siinä demokratiasta ole kyse. En vapaaehtoiseti matkustaisi valtioon jossa kansanäänestyksellä valitaan seriffi joka voi määrätä tuomoin jota oikeusistuin harvoin muuttaa. Ei siellä tummien oikeuksia valvo kukaan ja jokainen voi katsoa stalinin ihanuuden ihan ameriikasta yle areenasta ja kuunnella hiski salomaan kokemuksia jotka levytettiin kun eivät tajunneet kieltä kun olivat orjia. Jos rahaa on niin paratiisi se on. Miksi vääristelet asoita. Käy moskovassa ja näe ero.
Ei USAssa poliisi maaraa mitaan tuomioita. :D :D Ihan hassu ajatuksenakin.
Olihan meilla 8 vuotta tumma presidentti ja kovin pidetty olikin.
Vierailija kirjoitti:
Ateisti75 kirjoitti:
Uskonnon korostunutta roolia yhteiskunnassa ja arjessa. Olen asunnut täällä 4 vuotta ja välillä edelleen tulee tosi korneja tilanteita liittyen uskontoon.
Itse olen asunut kohta 30 vuotta, mutta en ole vielä koskaan joutunut korneihin tilanteisiin uskonnon vuoksi tai oman uskonnottomuuden vuoksi.
Sama taalla ja minulla on viela enemman vuosia koettuna. Ei ole kukaan koskaan maininnut mitaan uskonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Ateisti75 kirjoitti:
Uskonnon korostunutta roolia yhteiskunnassa ja arjessa. Olen asunnut täällä 4 vuotta ja välillä edelleen tulee tosi korneja tilanteita liittyen uskontoon.
Itse olen asunut kohta 30 vuotta, mutta en ole vielä koskaan joutunut korneihin tilanteisiin uskonnon vuoksi tai oman uskonnottomuuden vuoksi.
Kuka tämä jenkki-inttäjä on joka kaikesta väittää vastaan.
Ei mulla ole koskaan kysytty mun uskonnollista suuntausta Suomessa työpaikalla. Jenkeissä joka työpaikassa on kysytty heti nimen jälkeen.
Ateisti75 kirjoitti:
Joo tämä!
Sain jouluna luultavasti kälyn ikuisen vihan harteilleni kun joulupukkiin uskomisesta keskusteltiin ja minä oli sitä mieltä että antaa lasten uskoa niin pitkään kun uskovat ja hän puolestaan halusi kertoa lapsille ettei joulupukkia ole olemassa. Totesin siihen että annathan sä niiden uskoa jumalaankin…. Oops
No saanen tämänkin faux pas’n lopulta anteeksi outona ulkomaalaisena.
Uskonnollisuus ja heikko yleissivistyksen taso jopa koulutetuilla ihmisillä.
América kirjoitti:
Itse pidän perin kummalliselta Suomeen iskostunutta tapaa kutsua yhdysvaltalaisia/jenkkejä/tms. amerikkalaisiksi. Suomalaisesta näkökulmasta amerikkalaisia ovat kaikki Amerikan kaksoismantereella asuvat eli kanadalaiset, chileläiset ja kaikki siitä väliltä.
United States of America
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateisti75 kirjoitti:
Ei mulla ole koskaan kysytty mun uskonnollista suuntausta Suomessa työpaikalla. Jenkeissä joka työpaikassa on kysytty heti nimen jälkeen.
Kuka kyselee? Työkaveritko?
Et voi väittää tosissasi kun dokumentteja ja elokuvia on runsaasti että kyseessä on joku paratiisi. Eihän siellä ole demokratia lähempänä kuin maa kuusta. Montako ei miljonääriä siellä on päättämässä ja äänestykseen vaaditaan rekisteröityminen. Jo pelkästään tämän kirjoittamien saa minut vaaraan. Sinäkö Puolustat? Aivan naurettava valtioliitto joka pullistelee atomiasellaan ja on joka paikassa sotimassa. Nyt suomen porvarit nuolevat lännen persettä ja europpa ei ole mitään. Kerroppa kuinka rahattomat sillä tulevat toimeen esimerkiksi terveydenhuollon suhteen.
Olen ihmetellyt amerikkalaisten tapaa ryöstää muiden maiden öljylähteitä.
Jos valtaapitävät alkavat haluta jotain reaalista vastineeksi, niin saman tien alkavat ihmisoikeusjärjestöt löytää lokaa kyseisistä johtajista.
Ja pian pommitetaankin kyseisen maan johtajia.
Resursseja himoava rosvojoukko johtaa maata kulissien takana, kunhan löydetään sopiva pelle keulakuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateisti75 kirjoitti:
Eiko sinulle ole viela valjennut etta taalla on useampi kirjoittaja joka asuu Yhdysvalloissa? En usko sekuntiakaan etta olet ollut toissa USAssa, niin tiukasti tuo "Jenkeissa" nayttaa istuvan sanastossasi. Jos olisit ollut taalla toissa useammassa paikassa se olisi karissut aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt amerikkalaisten tapaa ryöstää muiden maiden öljylähteitä.
Jos valtaapitävät alkavat haluta jotain reaalista vastineeksi, niin saman tien alkavat ihmisoikeusjärjestöt löytää lokaa kyseisistä johtajista.
Ja pian pommitetaankin kyseisen maan johtajia.
Resursseja himoava rosvojoukko johtaa maata kulissien takana, kunhan löydetään sopiva pelle keulakuvaksi.
Googletapa ihan vaikka ajanvietteeksi mista USAn oljyt tulevat. Suurin osa Kanadasta ja sinne ei viela ole ollut sotaretkia.
Irakin oljyista suurin osa meni Eurooppaan, varsinkin Ranskaan.
Sitä että alkoholi täytyy piilottaa paperipussiin. Sitä että autossa ei saa olla avattua viinipulloa. Esimerkiksi piknikille mennessä täytyy aina ottaa täysi pullo.
Tekopyhää patrioottisuutta kuitenkaan hei eivät huolehdi sotaveteraaneistaan heitä on paljon kodittomina ym?
Asennetta mikä opetetaan lapsille että sinusta pitää tulla jotain suurta pitää menestyä eikö tälläine luo kauheat paineet?
Usan rajojen ulkopuolella ei ole muuta elämää tyyli ei olla kiinnostuttu "ulkomaailman" asioista joidenkin kansalaisten sivistyksen taso kun kysytään vaikkapa euroopan maista tieto-taito on todella heikko.