Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?
Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat
Kommentit (9006)
Vierailija kirjoitti:
Paprikan kutsuminen pippuriksi.
Paprikaa kutsutaan bell pepper.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku osaa vastata tähän rehellisesti, niin arvostan suuresti. Olen aina ihmetellyt että onko oikeasti totta ettei Amerikassa voi mennä lenkille/kävelemään kadulle ilman että joku soittaa poliisit tai joku tulee kysymään onko kaikki kunnossa. Onko tämä totta?
*huokaus*
Vierailija kirjoitti:
Jos joku osaa vastata tähän rehellisesti, niin arvostan suuresti. Olen aina ihmetellyt että onko oikeasti totta ettei Amerikassa voi mennä lenkille/kävelemään kadulle ilman että joku soittaa poliisit tai joku tulee kysymään onko kaikki kunnossa. Onko tämä totta?
Ei ole totta. On voinut tapahtua jollekin turistille joka on eksynyt hamarille teille.
Valimatkoista johtuen harvassa on ne tiet joita pitkin mihinkaan jaksaisi kavella ja siksi niiden reunoilla ei ole jalkakaytavia. Joku auttavainen on tietysti pysayttanyt autonsa ja tarjonnut kyytia.
Meidan lahiossa on koirantaluttajia melkein joka talossa, Eilenkin kun jo alkoi sataa lunta oli muutama kavelija menosssa.
Lenkille mennaan yleensa johonkin puistoon missa on siihen reitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole totta. On voinut tapahtua jollekin turistille joka on eksynyt hamarille teille.
Valimatkoista johtuen harvassa on ne tiet joita pitkin mihinkaan jaksaisi kavella ja siksi niiden reunoilla ei ole jalkakaytavia. Joku auttavainen on tietysti pysayttanyt autonsa ja tarjonnut kyytia.
Meidan lahiossa on koirantaluttajia melkein joka talossa, Eilenkin kun jo alkoi sataa lunta oli muutama kavelija menosssa.
Kiitos kun vastasit. Happy Holidays! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun vastasit. Happy Holidays! :)
And the same to you and yours. You have good manners.
Amerikkaa kannattaa yrittää ymmärtää kummastelun sijaan. Ensinnäkin se on osavaltioista koostuva Euroopan kokoinen liittovaltio, jonka asukkaat tai heidän esivanhempansa ovat tulleet eri maista. Ei ole olemassa USA-nimistä yhtenäistä kansallisvaltiota, kuten Suomi, Japani tai Italia. Jotakin yhteistä amerikkalaisilla on, mutta erilailla kuin Suomessa.
Kannattaa tutustua vaikka netissä Amerikan tienimistöön ja -verkostoon, niin siitäkin selviää missä voi kävellä ja missä on turvallista kävellä. Meillä pääsee kävelyteitä pitkin vaikka kuinka pitkälle, mutta usein jokin isompi tie voi katkaista kävelymahdollisuuden, jos kovinkin kauas haluaa kävellä, vaikka toiseen kaupunkiin tai osavaltioon. Voihan kävellä vaikka kuinka kauas, mutta joutuu käyttämään kiertoteitä ym. reittejä, koska vilkkaiden freeways/highways varrella käveleminen on jopa laitonta.
Jotkut tienvarret ja kadut ovat yksityisomistuksessa, eikä niille kukaan tee jalkakäytäviä muita varten.
Joillain on vessassa kokolattiamatto. Ei taida sielläkään olla kovin yleistä, mutta silti aika typerän oloinen idea.
En lukenut koko ketjua, mutta jatkuva "let's do this", "I'm so excited!", "are you excited?"-jauhanta kummastuttaa.
Kaikilla on joku mentori. Siis aivan kaikilla. Työpaikoilla uusin työntekijä on rookie jota kaikki pompottavat ja ne high schoolin roolit on aikuisillakin päällä.
Jos juttelee jonkun kanssa oletetaan heti että on sydänystävä?
Minua ihmetyttää kuin kaikenlaiset narkkarit ym asuvat isoissa taloissa ja omistavat auton. Mistä he elävät.
Sitä, kuinka amerikkalaiset sotajoukot tunkeutuvat pyytämättä itsenäisiin valtioihin sotimaan, vuodesta toiseen.
Häiritsevää kävellä kengät jalassa sisällä.. :D
Vaikka mitkä juhlat ,pöydässä hampurilaisia ja ranskalaisia.
Amerikkalaiset ei kierrätä. Katsoin jotain youtube mammaa tekemässä pakkaseen ruokaa ja mua oksetti se roskan määrä, mitä siitä tuli, kun kaikki lasi- ja metallitölkit, muovikääreet, pahvipakkaukset, ihan kaikki mätettiin yhteen jätesäkkiin mitään lajittelematta.
Iso osa siitä freezermeal preppailusta oli sitä, että vaan kaadettiin eri pakkauksista yhteen kertakäyttö foliovuokaan tai pakastepussiin aineksia ja se sitten laitettiin pakkaseen. Siihen foliovuokaankin käärittiin ensin foliota päälle ja vielä kelmua sen päälle. Kun tällainen freezermeal sitten otettiin käyttöön niin kaikki nää foliot ja kelmut roskiin vaan.
Tippiä odottavat saavansa suunnilleen kaikki ympärillä pyörivät ihmiset, paitsi se kaupan kassahihnan päässä tavarat kassiin pakkaava nuori mies, joka oikeasti tekeekin jotain. Toki osaisin itsekin pakata, mutta kassajono etenee sujuvammin, kun ei kassan tarvitse odotella, että hihna on vapautunut edellisen asiakkaan jäljiltä.
Ttt432 kirjoitti:
Sukurutsauksen yleisyyttå ja vasööalla kädellä mastutpointia
Sinunkin kannattaisi vispata vasemmalla, niin voisit kirjoittaa oikealla.