Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiristäjältä tuli minulle henkilökohtainen yhteydenotto, 200 euroa maksamalla 24 tunnin kuluessa Vastaamon tietoja ei minun osalta paljasteta

Vierailija
24.10.2020 |

En tosin yhtään tiedä onko tuo rahojen pyytäjä edes tuo kiristäjä vai joku ihan ulkopuolinen huijari.... Todennäköisesti joku ulkopuolinen. Varmaan hetu ja sähköpostiosoite jo levinnyt pimeään verkkoon ja siksi osaa ottaa yhteyttä....

Kommentit (985)

Vierailija
881/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieli käy kierroksilla tai on lamaantunut, voi yrittää hoitaa itseään laittamalla näitä taustamusiikiksi. Ainakin omalla kohdalla auttaa. 

Vierailija
882/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis kiristäjä uhkasi tapahtuvan ellet maksa? Itsekin olin kohteena, mutta minulle aivan sama jos potilaskertomukset julkaistaan. Luottokorttia tai luottotietoja ei ole, joten nimelläni ja hetullani tuskin voi velkaakaan ottaan. Joten ihan sama.

Tuo on varmaan useimpien mielenterveyspotilaiden tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Todellinen syyllinen on Vastaamo täysin olemattoman tietoturvansa kanssa."

Näin on!

Tämäkin on mielenkiintoinen nykyajan ilmiö. Itse asiassa firma on rikoksen uhri (ehkä tyhmyyttään mutta silti) ja sitä kuitenkin nimitetään rikolliseksi.

Harvoin murhaajakaan on enää murhaaja, syllinen on yhteiskuna tai opettaja tai joku muu kuitenkin.

Niinhän suomalaiset ovat syyllisiä kaikkiin maailman  ongelmiinkin.

Vierailija
884/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävintä koko asiassa on se kuinka ihmeen paljon mielenterveyshäiriöisiä potilaita keskuudessamme kulkee kun pelkästään yhdellä Vastaamolla on ollut yli 40 000 avohoitopotilasta hoidossa. Aika hirveätä!

tuo määrä järkytti minuakin. Jäin miettimään mikä tässä yhteiskunnassa on vialla, että kasvatetaan noin järkyttävä määrä mt-potilaita: suomessa on lisäksi muita mt-hoitoja tarjoavia tahoja, mikä mahtaakaan olla todellinen mt-potilaiden määrä tässä maassa. Kansantautihan tuo jo on.

muutoin en voi sitten kuin nostaa peukkua ylös kaikille terapiaan hakeutuville/päässeille, kertoo myös siitä, että kaikki nuo ihmiset haluavat selättää ongelmansa. Raukkamainen looseri se hakkeri/hakkerit, jotka tietoja levittävät ja vielä säälittävimpiä ne ihmiset, jotka niitä menevät lukemaan. Heille pitäisi tarjota pakkohoitoa.

Vierailija
885/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee alusta jossa voi julkaista omat tiedot (Ellun Kanat ja Vincet kai suunnittelee), kiinnostaako mahdollisuus? Itse olen kyllä kiinnostunut, sillä minulla on paljon minua ja lähipiiriä koskevaa arkaa tietoa.

Hyvä idea, kiinnostaa paljon.

Vierailija
886/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on!

Tämäkin on mielenkiintoinen nykyajan ilmiö. Itse asiassa firma on rikoksen uhri (ehkä tyhmyyttään mutta silti) ja sitä kuitenkin nimitetään rikolliseksi.

Harvoin murhaajakaan on enää murhaaja, syllinen on yhteiskuna tai opettaja tai joku muu kuitenkin.

jos on tehty rikos, on rikollinen. näissä asioissa ei voi mitenkään paeta sen taakse, että "en tiennyt" "en osannut". Pitää tietää ja pitää osata.

Vierailija
887/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee alusta jossa voi julkaista omat tiedot (Ellun Kanat ja Vincet kai suunnittelee), kiinnostaako mahdollisuus? Itse olen kyllä kiinnostunut, sillä minulla on paljon minua ja lähipiiriä koskevaa arkaa tietoa.

Julkaista omat tiedot? Miksi?

Jotta kiristäjällä ei olisi sitä valtaa mitä hän nyt käyttää. Voi tehdä kuten Bella Thorne, kun hänen alastonkuvat hakkeroitiin - julkaisi kostoksi kuvat itse Twitterissä.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0cfa3ab4-85b8-473e-8050-3de6fa…

"Lauantaina tähti julkaisi intiimejä kuvia itsestään Twitterissä. Kuvat olivat alun perin päätyneet hakkereiden käsiin, jotka olivat kiristäneen naista uhkaamalla julkaisevansa kuvissa. Mallikaunotar ei halunnut antaa hakkereille sitä valtaa."

Vierailija
888/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voisin kyllä julkaista alastonkuvani vastineeksi sille, ettei hetua ja muita tietoja julkisteta. Sen sijaan niiden tietojen levittäminen itse olisi täysin älyvapaata.

Vierailija
889/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnaan kahden tunnin jono. Vaikka olen tehnyt luottokiellon jo su, voidaan PELKÄLLÄ hetullani tehdä verkko-ostoja! Onhan tää nyt jlauta uskomatonta!!!!

Vierailija
890/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävintä koko asiassa on se kuinka ihmeen paljon mielenterveyshäiriöisiä potilaita keskuudessamme kulkee kun pelkästään yhdellä Vastaamolla on ollut yli 40 000 avohoitopotilasta hoidossa. Aika hirveätä!

tuo määrä järkytti minuakin. Jäin miettimään mikä tässä yhteiskunnassa on vialla, että kasvatetaan noin järkyttävä määrä mt-potilaita: suomessa on lisäksi muita mt-hoitoja tarjoavia tahoja, mikä mahtaakaan olla todellinen mt-potilaiden määrä tässä maassa. Kansantautihan tuo jo on.

muutoin en voi sitten kuin nostaa peukkua ylös kaikille terapiaan hakeutuville/päässeille, kertoo myös siitä, että kaikki nuo ihmiset haluavat selättää ongelmansa. Raukkamainen looseri se hakkeri/hakkerit, jotka tietoja levittävät ja vielä säälittävimpiä ne ihmiset, jotka niitä menevät lukemaan. Heille pitäisi tarjota pakkohoitoa.[/quot

Ääliö.

Voisin mennä terapiaan vaikka jösentelemään työasioitani. Ei se ole mielenterveysongelma. Ja tiedän tän varsin hyvin.

Sulla ei taida olla mitään jäsenneltävää (perhe, parisuhde,työ) joten rääyt täällä ja mässäilet tällä hommalla.

Vierailija
891/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku olla noin epäkypsä että luulee että nämä kaikki 40000 ovat mt-ongelmaisia?

He todennäköisesti ovat fiksuimmasta päästä tässä maassa. He yrittävät että apua on saatavilla ja sitä pitää hakea.

Osa mt-ongelmaisista eivät hakeudu mihinkään terapiaan tms. Heillä on oikeasti todella huonosti asiat.

Usein omat läheiset joutuvat kestämään kaiken oireilun. Moniko esim perhesurmaajista yritti itse hakeutua hoitoon ennen tekoaan? Todella harva, jos kukaan heistä.

Terv. psykiatrinen sairaanhoitaja

Vierailija
892/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, voisin kyllä julkaista alastonkuvani vastineeksi sille, ettei hetua ja muita tietoja julkisteta. Sen sijaan niiden tietojen levittäminen itse olisi täysin älyvapaata.

Tässä on siitä tarkemmin: https://ellunkanat.fi/nakemys/artikkelit/ellun-kanat-hyokkaa-yhdessa-vi…

Toi on vapaaehtoista ja ei siellä hetuja jaeta, vaan ihmiset voivat kertoa omasta terapiastaan.

Vierailija
893/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älyttömiä ideoita, epäilyjä ja spekulaatioita tässä ketjussa.

Vierailija
894/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku olla noin epäkypsä että luulee että nämä kaikki 40000 ovat mt-ongelmaisia?

He todennäköisesti ovat fiksuimmasta päästä tässä maassa. He yrittävät että apua on saatavilla ja sitä pitää hakea.

Osa mt-ongelmaisista eivät hakeudu mihinkään terapiaan tms. Heillä on oikeasti todella huonosti asiat.

Usein omat läheiset joutuvat kestämään kaiken oireilun. Moniko esim perhesurmaajista yritti itse hakeutua hoitoon ennen tekoaan? Todella harva, jos kukaan heistä.

jos hakee apua mt-puolelta, ihmisellä on mt-ongelma, poislukien työnohajusryhmät yms. Mt-ongelma ei merkitse psykiatrista sairautta, tajuatko sinä sen?

Vierailija
895/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis kiristäjä uhkasi tapahtuvan ellet maksa? Itsekin olin kohteena, mutta minulle aivan sama jos potilaskertomukset julkaistaan. Luottokorttia tai luottotietoja ei ole, joten nimelläni ja hetullani tuskin voi velkaakaan ottaan. Joten ihan sama.

Älä nyt jaksa. Minulla on ihan hyvin talousasiat traumoista huolimatta.

Vierailija
896/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jaksa. Minulla on ihan hyvin talousasiat traumoista huolimatta.

Yleensä olen työkykyinen. Ehkä olet joskus ollut työn merkeissä kanssani tekemisissä. Voimme olla kollegoita tai sitten olet ollut asiakkaani. Olen tämän yhteiskunnan jäsen siinä missä kuka tahansa muukin.

Vierailija
897/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos hakee apua mt-puolelta, ihmisellä on mt-ongelma, poislukien työnohajusryhmät yms. Mt-ongelma ei merkitse psykiatrista sairautta, tajuatko sinä sen?

Noin yksinkerta se ei ole. Ihmisellä voi olla kriisi aihe elämässä, johtuen läheisen kuolemasta, avioerosta, työuupumisesta tai muusta akuutista tilanteesta johtuen. Kyseessä ei ole varsinaisesti mielenterveyteen liittyvä asia, vaan kriisi johon hän kaipaa keskusteluapua ja näkökulmia.

Mutta sinulla on tarve leimata, miten sun oma mielenterveys voi?

Vierailija
898/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on!

Ai että jos firma, jolta ihan jo lait, uusi EU:n tietoturva-asetus jne... vaativat hyvin toteutettua tietoturvaa, mahdollisesti laiminlöisi tämän tavoitteen, huomattuaan virheen mahdollisesti jo tapahtuneeksi jättäisi ehkä ilmoittamatta asiasta ja kaiken lisäksi omistajatahot vielä mahdollisesti saattaisivat peittää asian tulossa olevan ison osakekaupan vuoksi, se olisi sinusta ihan ok ja/tai korkeintaan pienoista tyhmyyttä?

Totta kai on aina hyödyllistä miettiä mitkä tekijät ovat kuhunkin tapahtumaan/tekoon johtaneet, ja tässäkin on varmasti vikaa monessakin tahossa, mutta ei se tietenkään tietomurron ja/tai tietojen levittämisen ja niillä kiristämisen tekijän/tekijöiden vastuuta poista (no joku voi henkirikoksesta jäädä tuomitsematta syyntakeettomana ja sen sijaan joutua/päästä tahdonvastaiseen hoitoon).

On ihan mahdollista ja jopa todennäköistä, että niitä ns. ”syyllisiä” (eli parantamisen paikkoja) löytyy useitakin, onko valvontakaan esim. riittävää?

Semmoista se maailmassa on, että asiat vaikuttavat toisiinsa ja ne syy-seuraussuhteet on joskus monimutkaisiakin. Eikö oo tuskastuttavaa, ettei voi mustavalkoisesti jaotella hyviksiä ja pahiksia? On se rankkaa.

Otetaan vaikka pankkivertaus. Jos pankki jättäisi holvin auki yöksi, sulkisi kamerat ja hälytysjärjestelmät säästösyistä, ja ryöstäjä sitten kävisi nappaamassa massit mukaan, olisitko sitä mieltä, että pankki toimi ihan oikein, mitään moitittavaa ei ole ja tällä ei olisi mitään vaikutusta luottamukseesi pankkia kohtaan? Toki vertaus on sikäli huono, että pankkiryöstö ei taida asiakkaalle näkyä omassa lompakossa, mutta jos oletetaan, että ne rahat olisi korvamerkitty asiakkaille ja voro veisikin juuri sinun rahojasi.

Vierailija
899/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on siitä tarkemmin: https://ellunkanat.fi/nakemys/artikkelit/ellun-kanat-hyokkaa-yhdessa-vi…

Toi on vapaaehtoista ja ei siellä hetuja jaeta, vaan ihmiset voivat kertoa omasta terapiastaan.

No en kyllä haluaisi mennä vapaaehtoisestikaan kertomaan perhe- ja lähisuhdetraumoistani. Ihan eri mennä kertomaan, että uupui joskus töissä. 

Vierailija
900/985 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan käyttänyt Vastaamon palveluita, eli en ole uhri. Mutta jos olisin ollut, niin minulla olisi käynyt hyvä tuuri, koska henkilötunnukseni on juuri muuttumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän