Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannatatteko baarien ja klubien sulkemista jo kahdelta?

Vierailija
31.01.2014 |

?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:18"]

Joo, parempi niin. En ymmärrä miksi pitää olla baarissa aamuneljään saakka, ja yleensä nämä baarit aukeaa vasta klo 22 eli miksi sinne baariin ei voisi mennä aikaisemmin jos ne olisi auki jo silloin.

[/quote]

Tätä minä olin tulossa sanomaan! Unirytmikään ei menisi niin sekaisin ihmisillä :)

[/quote]

Miksi pitää holhota aikuisia ihmisiä? kyllä minä tiedän ihan itse, milloin menen nukkumaan, ilman av raadin aiheuttamaa nukkumaanmenoaikaa ja jos se sotkee unirytmiäni, niin oma moka. Komenteletteko te miehiännekin nukkumaan, ettei unirytmi vain mene sekaisin? Vetääkö hormoonit kaikkien naisten pään näin sekaisin?

Vierailija
22/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jaksa käydä baareissa kun sinne pääsee vasta kymmenen jälkeen. Nyt ainoa vaihtoehto on tissutella kotona sen mitä juo tai käydä kahvilassa tai ravintolassa tuttujen kanssa. Ennemmin sitä välillä menisi yökerhoon, mutta kun ei jaksa enää keskellä yötä lähteä mihinkään.Eli kävisin baareissa jos ne aukeaisi vaikka kuudelta tai kahdeksalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 16:04"]

Liian aikaisin. Ei sitä heti halua töiden jälkeen lähteä samantien baariin. Jos olet esim. vuorotyöläinen niin saatat päästä vasta 21.00 kotiin. Ei jäisi aikaa valmistautua ja jollekin kaverille meno ensin jäisi välistä. Tietyissä baareissa ei paljoa jutella, koska melu. 

[/quote]

Harva vuorotyöläinen on jokaikinen perjantai- tai lauantai-ilta töissä.

Vierailija
24/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos baarit olisi jo illasta asti auki, niin ne voisi olla auki vaikka joka päivä. Kai niille aina vapaapäiväläisiä tai lasillisella kävijöitä riittäisi.

Vierailija
25/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvä sulkemisaika olisi kolmelta. Puoli kahden pilkku lopettaisi juhlat täysin kesken, mutta puoli neljään asti en jaksa bilettää.

Vierailija
26/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 16:33"]

Mun mielestä aukioloajat pitäisi vapauttaa kokonaan. Yrittäjä päättäisi milloin pulju on auki. Mun mielestä mitä pidempään sen parempi. Ärsyttää kun päihdeongelmainen naapuri tuo säännöllisesti juopporemminsä jatkoille kun paikallinen menee kiinni. Hirveä meteli ja juoppojen örinä kun toiset yrittävät nukkua. Kun olisivat siellä paikallisessa aamuun asti niin kaikki muut saisivat nukkua rauhassa.

[/quote]

TÄMÄ! Juhliminen nyt menee nuorilla niin, että töiden jälkeen kerännyttään jollekin kaverille syömään ja aloittelemaan siinä 20-21 aikaan riippuen siitä miten töistä pääsee. Ja sitten 23-00 lähdetään jatkamaan vielä klubille! Jos ilta vielä venyy niin siirrymme jatkoille!

Jos baarit sulkeutuisivat jo 2.00 (eli pilkku 1.30) niin 100% jatkaisimme joka kerta jatkoille milloin kenenkin luokse.

Jos baarit olisivat auki niin pitkään, kun porukkaa riittää niin ei varmasti tarvitsisi lähteä jatkoille, porukka valuisi baarista omaan tahtiin kotiin (ei taxijonoja ja tapeluita kaduilla, koska porukka valuu kotiin pikku hiljaa), ei meluisi jatkoja kerrostaloasunnoissa yms. Ainakin ulkomailla tämä systeemi toimii paremmin kuin hyvin! Nimimerkillä kokemusta löytyy.

Vierailija
27/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että naiset saatetaan kotiin mamujen varalta.

-Mies 28v-

Vierailija
28/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ihan niinkin itsekkäästä syystä, että vuorotyötä tekevänä en ehtisi ikinä kunnolla juhlia yökerhossa. Meillä iltavuoro loppuu yhdeksältä, kotimatkassa ja laittautumisessa menee 1,5-2 tuntia. Itselläni menee myös aikaa, ennenkuin saan tanssifiiliksen päälle. En siis todellakaan lähtisi baariin muutamaksi tunniks!

Vierailija
29/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan btw, nuoret ja vastavalmistuneet vuorotyöläiset ovat paljon useammin pe-la iltavuorossa kuin vanhemmat virkalaiset!

Vierailija
30/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset osaavat aivan varmasti päättää itse kuinka paljon, missä ja miten myöhään kukin haluaa juoda, minua henk.koht. ärsyttää tämä ihmeellinen holhousmentaliteetti, kaikki pitäisi säännellä ja säännöstellä, kas kun ei hommata suojateille valvojia taluttamaan ihmiset yli kun on ensin katsottu yhdessä vasemmalle ja oikealle. Jos baarit sulkevat aikaisemmin, ihmiset lähtevät takuuvarmasti enemmän jatkoille, ehkä juuri sinun naapuriisi. Nytkin Helsingin Kalliossa sijaitsevat baarit sulkevat ovensa kahdelta, ja kyllä on aina tunkua keskustaan meneviin busseihin..
Miksi tätä on ylipäätään ehdotettu?

Vierailija
31/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:21"]

Kannatan. Loppuu se yömyöhään örveltäminen kadulla.

[/quote]

Parasta olisi, jos ravintolat saisivat olla auki juuri niin pitkään kuin haluavat. Suurimmat kahakat syntyvät aina neljältä ovien sulkeuduttua, kun koko porukka on yhtäaikaa nakkikioskilla ja taksijonoissa.

[/quote]

ravintolatyöntekijä kiittää =( voi luoja teitä

[/quote]

Ööh.. Luulisi sen ravintolatyöntekijän olevan iloinen kun töitä ja asiakkaita riittää koko yön. Luulin että tämän asian puolesta he pitävät näitä tempauksia, kun työt loppuu jo kahdelta?

Vierailija
32/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:21"]

Kannatan. Loppuu se yömyöhään örveltäminen kadulla.

[/quote]

Parasta olisi, jos ravintolat saisivat olla auki juuri niin pitkään kuin haluavat. Suurimmat kahakat syntyvät aina neljältä ovien sulkeuduttua, kun koko porukka on yhtäaikaa nakkikioskilla ja taksijonoissa.

[/quote]

ravintolatyöntekijä kiittää =( voi luoja teitä

[/quote]

Lisäksi porukan ei tarvitsisi tulla kerrostalokämppiin jatkoille häiritsemään nukkuvia ihmisiä, ja känniset juhlijat olisivat ammattilaisten eli järjestyksenvalvojien kontrollissa. Nyt jengi lähtee hyvässä nousurähinässä kadulle, kun kapakki menee kiinni. Jos kapakki ei menisi kiinni, niin porukka lähtisi ulos siinä vaiheessa, kun tekee mieli hypätä taksiin ja päästä kotiin.

Vierailija
33/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:31"]

En kannata. Me lähdetään usein vasta klo 23 aikoihin baariin, joten eipä siinä paljoa kerkeäisi juhlia.

[/quote] Miksi lähdette noin myöhään?

Vierailija
34/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaupunkirähinä ja tappeluthan vähentyisi huomattavasti, jos ravintolat saisivat olla auki pidempään! Vaikka kuuteen aamulla, tuossa vaiheessa ei enää kukaan jaksa räykyttää, jos on kymmeneltä aloittanut. Alkaa uni tulla simmuun.

Vierailija
35/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ei tajua, että pk henkilökunta kannattaa päivähoito-oikeuden rajaamista.

Ihmiset ei myöskään tunnu tajuavan, ettei ravintola henkilökuntaa haittaa aikaisempi sulkemisaika.

Vierailija
36/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta olkoot vaikka aina auki.

Vierailija
37/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:31"]

En kannata. Me lähdetään usein vasta klo 23 aikoihin baariin, joten eipä siinä paljoa kerkeäisi juhlia.

[/quote] Miksi lähdette noin myöhään?

[/quote]

En ole tuo, jolta kysyit, mutta miksi sinusta baariin pitää mennä johonkin tiettyyn aikaan (sinulla on selvästi mielessä joku aika, kun klo 23 on myöhäinen)? Kun mä kävin baarissa, mulla oli yleensä kolme tapaa viettää iltaa: suoraan yliopistolta oluelle, kaverien kanssa sovittu tapaaminen jossain pubissa tai sitten koti-illanvieton jälkeen baariin. Kaksi ensimmäistä tapaa olivat yleensä sellaisia, että ilta oli aika lyhyt, illanvieton jälkeen baariin lähteminen siinä 22-23 aikoihin jatkui sitten yleensä pikkutunneille.

Vierailija
38/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minusta tuo aiheuttaa enemmän ongelmia kuin ratkaisee niitä (työttömiä lisää, jee). Kyllä porukka juo viinaa jos mieli tekee.

Vierailija
39/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, parempi niin. En ymmärrä miksi pitää olla baarissa aamuneljään saakka, ja yleensä nämä baarit aukeaa vasta klo 22 eli miksi sinne baariin ei voisi mennä aikaisemmin jos ne olisi auki jo silloin.

Vierailija
40/56 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,  miksi ei?