Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kannattaa kaupata käytettyjä DVD-elokuvia?

Vierailija
31.01.2014 |

Meillä on entisinä elokuvakeräilijöinä kaapit ja kirjahyllyt täynnä DVD:itä. Löytyy klassikoita, uutuuksia, tv-sarjoja, kotimaisia, kansainvälisiä, amerikkalaisia... Osaa katsottu max. kerran, osassa vielä muovitkin paikallaan. Nyt muuton yhteydessä nämä eivät valitettavasti enää mahdukaan tulevaan kotiin.

Missä elokuvia ja DVD:itä kannattaa nykyään kaupata? Ostaako kukaan niitä huuto.netistä? Kannattaisiko kaupata paketteina vai yksi kerrallaan...? Kertokaahan vinkkejä ja kokemuksianne aiheesta!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tampereella divareita, tai vastaavia, joissa ostaisivat elokuva-videoita ? Kotimaisiakin ?

Vierailija
22/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko dvd:t kova valuuttaa kirppiksillä, mikä on päivän hinta kerran katsotuista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHS ei ole mikään "soitin", vaan VHS videonauhuri, koska sillä pystyi myös tallentamaan, eli nauhoittamaan tv-ohjelmia VHS -kaseteille, tai mikä nyt kuvalähteenä olikaan, esim. videokamera.

DVD:stä puheenollen, halvan hinnan vuoksi kirppiksiltä on tullut joitain dvd-elokuvia tai tv-sarjoja ostettua. Viimeksi ostin Klik! -leffan n. 70snt muistaakseni oli hintaa ja Frasier 9.kauden DVD boksin, tosin siinä ei ole Suomitekstejä, mutta eipä tuo haittaa, kun katselen Youtubesta muutenkin englanninkielisiä videoita ilman tekstitystä :)

Joitain Blu-Ray leffojakin mulla on, yksi jopa 4K UltraHD levy, mutta C-kasetteja ja VHS-nauhojakin löytyy + laitteet niiden katsomiseen.

Joskus 2010-luvun alkupuolella mulla oli vähän aikaa Netflix, mutta en halua keräillä kaikenmaailman automaattisia kk-maksullisia palveluja, ovat kuin loisia imemässä automaattisesti kuukausittain tililtä rahaa. Samalla rahalla ostaa monta dvd-leffaa kirppikseltä, ja voi katsoa ne milloin vain niin monesti uudelleen kuin haluaa ilman lisämaksuja ja levy on fyysisesti olemassa, josta henk. koht. tykkään. Netflixin tms. kautta kun katsot, sulla ei ole katsomisen jälkeen mitään konkreettista siitä jäljellä.

Vierailija
24/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

DVD?Mikä se on ???

Vierailija
25/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DVD?Mikä se on ???

Moni luulee että se on Digital Video Disc, mutta tosiasiassa se on:

Digital Versatile Disc

Koska onhan myös DVD datalevyjä, joille voi polttaa esim. omia tiedostoja talteen tietokoneen polttavalla dvd-asemalla.

Vierailija
26/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin marketplacessa kauppasin omani, ihan sujuvasti siellä muutenkin kauppa käy, ainakin näin isommassa kaupungissa.

Vierailija
27/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta Vitosen divari.

Vierailija
28/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just myin yhden dvd:n 7,50 eurolla huutonetissä.

Vierailija
29/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan välillä dvd-elokuvia. Lähtökohta on se, että tiedän että leffa on hyvä. En siis osta sokkona, enkä mitään tusinatavaraa. Iso osa tarjonnasta on vähän no jaa - kategoriaan  ja jää siten ostamatta. Makuja on monia. Ehkä ne tusinaleffat menevät jollekin kaupaksi?

Vierailija
30/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha on ketju ja silti huvitti tuo APn tylyttämä True Blood - lapsekas teinivampyyri juttu. :D Vielä korostaa omaa ikäänsä ihan kuin olisi vanha ja arvokas. 30+ :D

Eipä ollut tietoa, mistä puhu.

N48

Vierailija
31/33 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on sellainen ryhmä kuin Leffatori. Kannattaa liittyä ja myydä siellä. Itse olen myynyt jo monta elokuvaa ja useimmista on maksettu jopa 10 euroa kappale.

Vierailija
32/33 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/33 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeat elokuvaa harrastavat ihmiset edelleen hankkivat dvd-elokuvia. Mutta silloin on kyse kulttielokuvista, ohjaajista - ylipäätään laadusta.

Itse maksan nykyään maksimissaan 15 euroa.  Tuolla kauppapaikoilla pyydetään jopa  20-30 euroa mutta kun tavoiteltavia hienoja elokuvia tulee vastaan halvemmalla  aina silloin tällöin niin en ainakaan itse suostu maksamaan 30 euroa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi