Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan tehnyt pöytävarausta ravintolaan, ja se on ravintoloitsijan tappio eikä minun.

Vierailija
17.08.2025 |

En todellakaan näe mitään syytä kirjautua johonkin nettisivulle palvellakseni itseäni.

Jos ravintoloitsija ei kykene tarjoamaan tai tuomaan esiin palveluitaan niin, että tänne saa tulla astumalla ovesta sisään ja istumapaikka/paikat järjestyy ilman että sinut häädetään ulos, niin voivat olla viikkotasolla puolestani sen 50-100e köyhempiä.

Palveluala my ääs.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista myöskään itse tehneeni pöytävarausta koskaan. Isommalle seurueellemme joku on tehnyt sen puolestani.

Jos menen 2-3 hengen seurueella syömään, oletan, että se onnistuu ex-tempore. Menen sinne, minne meidät otetaan sisään. Valinnan varaa löytyy.

Vierailija
2/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on 6 henkilöä. Jos tiedän etukäteen että haluamme mennä x ravintolaan x aikaan syömään, teen varauksen, jotta mahdumme varmasti kaikki samaan pöytään 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähdetään ruoasta nauttimaan niin kannattaa varata pöytä ettei jää ilman. Ikävä, kun sanotaan ovella, että emme pysty ottamaan sisään. 

Vierailija
4/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on siis yksinäinen joka ei koskaan käy paremmissa paikoissa.

Ei hätää ap, joskus pääset hesestä pois vielä ja ymmärrät mitä ravintolamaailma on.

Vierailija
5/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla lääkärissä. Jos lääkäri ei kykene tarjoamaan tai tuomaan esiin palveluitaan niin, että tänne saa tulla astumalla ovesta sisään ja vastaanotto järjestyy ilman että sinut häädetään ulos, niin voivat olla viikkotasolla puolestani sen 500-1000e köyhempiä.

Vierailija
6/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se kyllä helvetti, jos ei 50 paikkaisesta täynnä olevasta ravintolasta löydy minulle tilaa silloin kun päätän haluta sinne mennä. Heittäkööt jonkun rumemman ja köyhemmän ulos, että saan paikan!

Vierailija
7/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se kyllä helvetti, jos ei 50 paikkaisesta täynnä olevasta ravintolasta löydy minulle tilaa silloin kun päätän haluta sinne mennä. Heittäkööt jonkun rumemman ja köyhemmän ulos, että saan paikan!

ap ja muut palstapeikottaret eivät käy sellaisissa paikoissa jotka olisivat koskaan täynnä. Buffaan mahtuu lähes aina, Rax riittää

Vierailija
8/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla lääkärissä. Jos lääkäri ei kykene tarjoamaan tai tuomaan esiin palveluitaan niin, että tänne saa tulla astumalla ovesta sisään ja vastaanotto järjestyy ilman että sinut häädetään ulos, niin voivat olla viikkotasolla puolestani sen 500-1000e köyhempiä.

Näinhän se päivystys just toimii?

Vierailija
9/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap ja muut palstapeikottaret eivät käy sellaisissa paikoissa jotka olisivat koskaan täynnä. Buffaan mahtuu lähes aina, Rax riittää

Olen aloituksen jälkeen ensimmäinen kommentoija. En koskaan syö pikaruokapaikoissa, Raxissa tai buffeteissa.

Nimenomaan kalliimmissa ravintoloissa on aina tilaa kolmelle. 😆

Suositut, halvemmat raflat voivat olla tiettyyn kellonaikaan täynnä.

Vierailija
10/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ottaa sisään normaalin asiakkaan, jos tilaa on. Jos on täynnä, eivät ota.  Mitä ihmeellistä tässä on? Älä ap yritä kännissä. 

Vierailija
11/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat joihin yleensä tarvitaan pöytävaraus tuskin paljoa itkee sun tai sun 50-100e perään. Mitä jos kävisit vaikka mäkissä?

Vierailija
12/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aloituksen jälkeen ensimmäinen kommentoija. En koskaan syö pikaruokapaikoissa, Raxissa tai buffeteissa.

No kyllä on täynnä ollut esim. Tampereen Huber, mikä on aika korkealla arvosteluissa ja moni muukin. 

Vierailija
13/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole.

Vierailija
14/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein kalliimmissa ravintoloissa on aina tilaa.

Vierailija
15/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut monta kertaa tyytymään tusinaravintolaan Helsingissä, kun ei ole ex-tempore mahtunut tasokkaampiin paikkoihin. Joihinkin ei meinaa millään saada edes varausta (esim. BasBas).

Vierailija
16/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein kalliimmissa ravintoloissa on aina tilaa.

Ei ole.

Vierailija
17/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai ja lauantai iltoina on parhaat paikat täynnä. Et todellakaan pääse ilman pöytävarausta.

Vierailija
18/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on täynnä ollut esim. Tampereen Huber, mikä on aika korkealla arvosteluissa ja moni muukin. 

No itse en käy päivällisellä Tampereella ja Helsingissä koskaan. Suomessa on muitakin kaupunkeja, joissa on loistokkaita ravintoloita. 

Vierailija
19/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en käy päivällisellä Tampereella ja Helsingissä koskaan. Suomessa on muitakin kaupunkeja, joissa on loistokkaita ravintoloita. 

Illallisella noissa yleensä käydään. Ja vähissä on ne muiden kaupunkien loistokkaat ravintolat (no, Turussa on joitakin). 

Vierailija
20/61 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt toisinaan kaveriporukalla firman piikkiin. Tiedossa ollut budjetti, joka sanotaan tarjoilijalle. Hän huolehtii että rahat käytetään mahdollisimman tarkkaan. Ennakkovarauksen olemme aina tehneet sillä A) haluamme varmistaa että löytyy pöytä 15 hengelle B) ymmärrämme että ravintola mielellään edes hieman ennakoi asiakasmääriä. Yleensä homma onkin toiminut kivasti. Firman kortti pöytään ja sanotaan tarjoilijalle että 2000 euroa piikki, aletaanpa tilata ruokia ja juomia kiitos :))))

Joskus myös käynyt toisen firman piikkiin, myös ulkomaita myöten. Ei mitään äveriäitä paikkoja mutta on kai jotain 500 - 700 euroa henkeä kohti mennyt ruokiin per ruokailukerta. Että hieman tietysti kalliimpia kuin pikaruokalat tai vihreän kortin paikat.

nimim. Kurmee