Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos annan tyttäreni nimeksi Elina, niin...

Vierailija
31.01.2014 |

onko hän automaattisesti aina tuttujen kesken Ellu? Elina on mielestäni aivan ihana nimi ja ei tällä hetkellä edes ihan pinnalla. Mutta Ellua en kertakaikkiaan kestä. Mieluummin mietimme sitten jonkun toisen nimen jos Elina vääntyy väkisin jossain vaiheessa Elluksi.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on just yritetty kutsua Elluks töissä, mutta mun hölmistynyt reaktio taisi katkaista sen käytön. Ei vaan istu. Ei kenestäkään tule Ellua jos ei sitä tahdo. Joku sen voi Elinalle keksiä mutta kyllä se "menee hyväksynnän läpi". Mulla ei tulisi mieleenkään vääntää kenenkään nimestä lempinimeä väkisin, enkä myöskään sellaisenuhriksi ole joutunut.

23v. Elina

Vierailija
62/100 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinana pysynyt Elina täälläkin. Äitini piti pienenä kiinni siitä, että käytettiin oikeaa nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on Elina ja ei häntä koskaan ole muuksi kukaan kutsunut kuin Elinaksi. Työkaveri on myös Elina eikä häntäkään ole "elluteltu".

Vierailija
64/100 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina ja Helena sointuu tosi kauniisti yhteen. Jos joku suunnittelee siskoksille nimiä.

Vierailija
65/100 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo Elina, tai se ei oo mun kutsumanimi. Mä en halunnu lempinimiä ja en siis reagoinu yrityksiin tyrkyttää mulle lempinimiä. Vastasin koulussakin opettajalle vain, jos hän kutsui minua ihan oikealla nimelläni.

Meidän vanhin poika on Vilho, sitä on yritetty vääntää Villeksi, mutta ei tykkää. Oonkin sanonu, etttä ei tarvi vastata, jos ei puhutella oikeasti omalla nimellä. On siis myös lapsesta kiinni, hyväksyykö hän lempinimiä.

Tykkään myöskin Elina-nimestä.

Vierailija
66/100 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap nimesi muksunsa? :)

Miksi muuten ellu on teistä kaikista niin hirveä lempinimi? Mun mielestä se on ihan söpö. :)

Vierailija
67/100 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmevuotias Elina. Päätin vakaasti että häntä ei Elluksi kutsuta koska mun mielestä se oli kamala väännös. Ja kuinkas ollakaan, nyt kutsun häntä itsekin Elluksi ja se tuntuu kaikista omimmalle kutsumistavalle. :D

Vierailija
68/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan Elluksi vääntyy.:(

Vierailija
69/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lempinimeksi tulla Emppukin.

Vierailija
70/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vääntäytyi Elluksi nimi vasta kun amikseen menin ensimmäistä kertaa...

Vierailija
71/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina mieleen Elinasta se Leevi and the Leavingsin biisi "Elina, mitä mä teen". Siinähän myös Elinasta vääntyi Ellu. "Kun Ellu jäi sen taksin alle/ joka kääntyessään vasemmalle/ ei suuntavilkkua näyttänytkään vaikka väitti niin"

Vierailija
72/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todnäk moni vääntää sen Elluksi. Mun vanhan ystävän nimi on Elina ja aina aika ajoin joku kutsuu häntä Elluksi ja tämä Elina todella inhoaa sitä lempinimeä.

Toisaalta ei iso juttu mutta en tiedä miten ärsyttäväksi hän kokee aina huomauttaa että pliis, älkää kutsuko Elluksi.

Vierailija
73/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 2 Elinaa eikä kumpaakaan sanota elluksi tai empuksi. Emiliat ovat kyllä kaikki emppuja...

Vierailija
74/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, leevin biisi tulee helposti mieleen mutta silti nimi on mielestäni niin kaunis, että olen tosi ihastunut siihen. Mutta mitään ellun kanaa en meille halua :/

ap

Vierailija
75/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä vääntyykö, jos itse kutsutte häntä aina Elinaksi.

Vierailija
76/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti joku sanoo Elluksi, jos et halua ottaa riskiä niin älä nimeä Elinaksi. Kaikki tuntemani Elinat on Elluja.

Vierailija
77/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan mahdollista estää se Ellun tuleminen ajamalla aktiivisesti itse läpi jotakin muuta lempinimeä. Olisiko vaikka Elli tai Emppu pienempi paha? Tai Liina, Elle, Ella.. Tämä toimii myös isompana, jos jo kavereille esittäytyessä kertoo lempinimekseen. Koulussa tuo Ellu-riski on muuten aika ilmeinen :)

Mä onnistuin aikoinaan keksimään esikoiselle äkkiä kilpailevan lempinimen, kun anoppi alkoi häntä kutsumaan todella ärsyttävällä lempinimellä ihan heti ristiäisten jälkeen. Tarpeeksi kun sitä meidän ihmenimeä viljeltiin, ei anoppi enää tullut kutsuneeksi sillä omalla keksimällään nimellä, ei myöskään meidän keksimällä. Lopputulos se, että lasta kutsutaan ihan oikealla nimellään, joka on lyhyt hyvä nimi eikä oikeasti lempinimiä kaipaa ;)

Vierailija
78/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen elina eikä mua sanota elluksi. joku jopa joskus totesi että "et ole yhtään ellu". tuntemattomat saattaa kysyä, kutsutaanko mua elluksi, vastaan että ei, mutta saa sanoa elluksi, jos haluaa. silti kaikki käyttää mun koko nimeä. vastaus ap:lle on siis, että ei kaikkia elinoita sanota elluksi. tunnen kyllä elluja, joille lempinimi sopii hyvin. 

Vierailija
79/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onpas tämä nyt hankalaa :) ja en haluaisi mitään itse väännettyä lempinimeäkään käyttää, kun haluaisin että tyttöä sanottaisiin ihan vain Elinaksi :)

ap

Vierailija
80/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Leo, jota joku silloin tällöin koettaa sanoa Leksaksi. Loppuu kyllä siihen kun poikani pontevasti kieltää. 

Ei niitä lempinimiä vastentahtoisesta käytetä. Elina on kaunis nimi...