Jos annan tyttäreni nimeksi Elina, niin...
onko hän automaattisesti aina tuttujen kesken Ellu? Elina on mielestäni aivan ihana nimi ja ei tällä hetkellä edes ihan pinnalla. Mutta Ellua en kertakaikkiaan kestä. Mieluummin mietimme sitten jonkun toisen nimen jos Elina vääntyy väkisin jossain vaiheessa Elluksi.
Kommentit (100)
Itse tunnen Elinan, jota kutsutaan Elliksi :)
Mua tasan yksi ihminen on kutsunut koko elämäni ajan Elluksi. Ei muut. Muita lempinimiä kyllä on, mutten viitsi niitä tässä mainita, kun en tiiä miten yleisiä Elinan lempinimiä ne on.
t. Elina
Täällä kans yksi Elina. Äiti sanoi pienenä Elliksi tai Elli-Lilliksi :D vanhempana kaverit kyllä alkoi käyttää Ellua, muttei se minua oo ikinä härinnyt. Suurin osa sanoo ihan vain Elina.
Paha mennä sanomaan, mutta mä olen Elina ja mua ei ole kutsuttu elluksi kuin joskus satunnaisesti. Olen Elina, mummille Ella.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:31"]
Meillä on Leo, jota joku silloin tällöin koettaa sanoa Leksaksi. Loppuu kyllä siihen kun poikani pontevasti kieltää.
..Leksa on musta IHANA lempinimi. Mutta jos ei itse tykkää, saa kieltää kutsumasta.
[/quote]
Minulla on kaksi poikaa, joiden kummankin nimestä on helppo vääntää yhdet lempinimet, mutta yllättäen niitä ei ole ikinä käytetty, vaan on ihan toiset lempinimet. Eli ei se nyt niin yksioikoista ole.
Elsaks mä oon vääntäny... joskus myös antza tai antero
Mä olen aina ollut Elina, joskus joku satunnaisesti on voinut kutsua elluksi, mutta ei niin että siitä olisi mikään lempinimi tullut.
Ei. Minä en voi sietää tuota nimeä, joten kukaan ei kutsu minua Elluksi. Se ei edes ole minulle sopiva nimi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Leo, jota joku silloin tällöin koettaa sanoa Leksaksi. Loppuu kyllä siihen kun poikani pontevasti kieltää.
Ei niitä lempinimiä vastentahtoisesta käytetä. Elina on kaunis nimi...
Meillä on Petri ja helposti kutsutaan Peteksi, vaikka poika ei edes halua. Jotkut pitävät jonkinlaisena oikeutenaan väännellä toisen nimeä. Miksi ihmeessä?
Elina on kyllä kaunis nimi 😊 Mitään lempinimeä ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Anna nimeksi Helena, yhtä kaunis kuin Elina mutta ei väänny lempinimeksi Hellu.
Tai Elena, se ei väänny miksikään ja on vielä nätimpi.
Tunnen kaksi Elinaa, toisen lempinimi on Lili ja toisen Elli.
Eli on niitä muitakin vaihtoehtoja kuin Ellu. (Tuo jonkun mainitsema Lellu on kyllä mielestäni pahempi kuin Ellu)
Onpas taas joutavaa jossittelua tyyliin jos tädillä on munat jne...
Helena kääntyy helposti Helluksi!! Ystäväni nimi on Helena ja kaikki kutsuu häntä helluksi
Mun tuntemani Elinat on olleet ihan Elinoita. Riippuu varmaan tykkääkö Elina itse 'Ellusta'.
Moi :) kirjoitti:
Helena kääntyy helposti Helluksi!! Ystäväni nimi on Helena ja kaikki kutsuu häntä helluksi
Sama! En edes ensimmäiseen vuoteen tiennyt että hänen oikea nimensä on Helena :D
Vierailija kirjoitti:
Voi lempinimeksi tulla Emppukin.
Niin - tai Eemu tai Eepi....
Vierailija kirjoitti:
Voi lempinimeksi tulla Emppukin.
Niin - tai Eemu tai Eepi....
Oon elina ja sanotaan pelluksi ;) ellu mikä pellu oo koskaan haitaksi. Anna pois jos tykkäät nimestä!