Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos annan tyttäreni nimeksi Elina, niin...

Vierailija
31.01.2014 |

onko hän automaattisesti aina tuttujen kesken Ellu? Elina on mielestäni aivan ihana nimi ja ei tällä hetkellä edes ihan pinnalla. Mutta Ellua en kertakaikkiaan kestä. Mieluummin mietimme sitten jonkun toisen nimen jos Elina vääntyy väkisin jossain vaiheessa Elluksi.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin A

Vierailija
22/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua kaikki elinaksi kutstuu paitsi sisaret :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaveri on Elina, enkä ole kenenkään kuullut kutsuvan häntä Elluksi tai Empuksi. Ei ole tullut mieleenkään, että voisi.

Vierailija
24/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kutsu Elluksi kukaan muu kuin kummisetäni ja sen hänelle suon. Joskus joku on yrittänyt Ellutella, olen aina kysynyt "mikä Ellu mä sulle oon?" Sisarukset ja pikku lapset kutsuvat joskus Elliksi. Kyllä minä muille ihan Elina oon. ;)

Vierailija
25/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Elina eikä minua ole ikinä kutsuttu Elluksi. Kaikki oikeastaan käyttävät vain Elina-nimeä minua puhutellessaan :)

Vierailija
26/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin Elina-niminen. Vain jotkut yksittäiset henkilöt ovat kutsuneet Elluksi, mutta näiden ihmisten kanssa en ole edes usein tekemisissä, niin ei paljoa ole haitannut. 

Vierailija
27/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kutsutaan melkein poikkeuksetta Elluksi, vaikka en ole kenellekkään ikinä sanonu että se olisi lempinimeni, perhe, ystävät, työkaverit- ja harrastekaverit Elluksi kutsuvat. Kaipa se on kun yksi sen keksii, niin useampi alkaa sitä käyttää. En jaksa siihen puuttua, kun asiaan jo tottunut. Joten kyllä Elina ja Ellu ne taitaa aika käsikädessä mennä.

Vierailija
28/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hän muuttuu näkymättömäksi.

Ei vaan samasta syystä en voi nimetä lasta Susannaksi. En tiedä mitään niin vastenmielistä kuin Sussu tai Suski.

Vierailija
30/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lellu.

Vierailija
31/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 17:03"]

Mua kutsutaan melkein poikkeuksetta Elluksi, vaikka en ole kenellekkään ikinä sanonu että se olisi lempinimeni, perhe, ystävät, työkaverit- ja harrastekaverit Elluksi kutsuvat. Kaipa se on kun yksi sen keksii, niin useampi alkaa sitä käyttää. En jaksa siihen puuttua, kun asiaan jo tottunut. Joten kyllä Elina ja Ellu ne taitaa aika käsikädessä mennä.

[/quote]

Viimeisen 26 viestin aikana kolmella on kokemuksia, että Elinaa on kutsuttu usein Elluksi, ja yhdeksällä Elinaa on kutsuttu Elinaksi. Tuolla otannalla voisi sanoa, ettei Ellu-lempinimi ole itsestäänselvyys.

Vierailija
32/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan käytetä Ellua, eikä vieraatkaan ole sitä yrittäneet. Käytämme koko nimeä 95%, muutoin lempinimeä, jota en täällä halua mainita.

t. Elinan äiti

Vierailija
33/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, yks mun kaveri on Elina, ikinä ei oo tullu mieleenkää kuttuu sitä Elluks, ja tietääkseni kukaan muukaan ei sitä Elluks kutsu.

Vierailija
34/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeä ihan rauhassa Elinaksi, kaunis nimi!

Kutsukaa ite Elinaksi, jos ite haluaa Ellun lempinimekseen vaikka kaveripiirissä niin ei kai se sua haittaa.

Vierailija
35/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no sinänsä ei kai haittaa, mutta joku täällä sanoikin että joku Elina on kyllästynyt korjaamaan nimeä kun ei halua tulla kutsutuksi Elluksi vaikka väkisin monet yrittää. No, tästä voi tehdä vaikeaa tai ei... tuo joka ei halua susannaa lapsestaan lempinimisyistä ainakin ymmärsi tasan tarkkaan mitä tarkoitan, juuri näin. Kiitos teille kaikille ajatuksista, edelleen otetaan mielipiteitä vastaan :)

ap

Vierailija
36/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:36"]

Anna nimeksi Helena, yhtä kaunis kuin Elina mutta ei väänny lempinimeksi Hellu.

[/quote]

Eipä! :)

Vierailija
37/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Elina ja meillä vanhemmat kutsui ihan pienestä asti elluksi ja kutsuvat yhä joten siihen olen tottunut, mutta ei kukaan perheen ulkopuolelta kutsu kuin Elinaksi. Joskus harvoin joku saattaa kutsua mutta en edes muista milloin viimeksi. Eikai se nyt voi vanhempia kauheasti haitata jos joskus teininä lastanne kutsuttaisiinkin Elluksi? Kaikista nimistä voi halutessaan vääntää hassuja lempinimiä jotka ei aina ole vanhempien mieleen:D Mut jos itse kutsutte Elinaksi niin eiköhän muutkin tee just niin.

Vierailija
38/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoinen Elina ja ainoa tyttöä Elluksi kutsuva on naapurin Tellervo eli Tellu :D

Vierailija
39/100 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen olen Elina nimeltäni ja ihmiset lähinnä vittuillessaan kutsuvat Elluksi, koska kaikki tietää etten voi sietää sitä. Hyi. 

40/100 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:41"]

Mulle tulee aina mieleen Elinasta se Leevi and the Leavingsin biisi "Elina, mitä mä teen". Siinähän myös Elinasta vääntyi Ellu. "Kun Ellu jäi sen taksin alle/ joka kääntyessään vasemmalle/ ei suuntavilkkua näyttänytkään vaikka väitti niin"

[/quote]

Sama kappale tuli tietty mieleen...

Siis... Ellu oli baarikassa, töissä siinä kahvilassa, jonka takahuoneessa jonkin aikaa, joskus asuttiin...

41v m