Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos annan tyttäreni nimeksi Elina, niin...

Vierailija
31.01.2014 |

onko hän automaattisesti aina tuttujen kesken Ellu? Elina on mielestäni aivan ihana nimi ja ei tällä hetkellä edes ihan pinnalla. Mutta Ellua en kertakaikkiaan kestä. Mieluummin mietimme sitten jonkun toisen nimen jos Elina vääntyy väkisin jossain vaiheessa Elluksi.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kyllä koskaan kukaan isääni lukuunottamatta Elluksi sanonut. Eltsu olen ollu joskus kämppikselle ja muille kavereille mulla oli sitten ihan muuhun kuin nimeen perustuva lempinimi. :)

Vierailija
42/100 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös Elina, eikä minua kutsu kukaan elluksi. Kammottava lempinimi. Joku puolituttu korkeintaan joskus. Lapsena olin tosi tarkka ettei kukaan yritä sillä nimellä alkaa kutsua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Elina eikä minua ole koskaan, siis lähes 30 vuoden aikana kutsuttu Elluksi. Jos joku uusi tuttavuus on sanonut automaattisesti Ellu, olen korjannut kyllä Elinaksi. Perhe, sukulaiset ja ystävät ovat aina kutsuneet Elinaksi.

Vierailija
44/100 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä hävettäisi tuossa se Elin. Jospa kutsuvat Sukupuolielinaksi.

Vierailija
45/100 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi elina jota sanotaan lelluksi ruotsalaisella ällällä. :D

Vierailija
46/100 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni Elina. Tein kaikille selväksi että lasta ei sitten Elluksi kutsuta, koska inhoan sitä nimitystä. Aika kului ja kuinkas ollakaan, minä itse aloin kutsua tyttöä Elluksi :D Se alkoikin tuntua kivalta nimitykseltä ( täytyy sanoa etten olisi ikinä uskonut tätä sanovani!) ja nyt me perheessä kutsutaan tyttöä Elluksi ja kaikki muut Elinaksi :)

Vierailija
47/100 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon Elina, ei mua kukaan kutsu Elluksi paitsi kaverit ja perheenjäsenet joskus vitsillään, ja koulussa eräs opettaja aikoinaan keksi nimiä oppilaille niin olin sitten sille Ellu.
Toki voi varmaan sanoa että ei halua että kutsutaan sillä nimellä lastasi?

Vierailija
48/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa joka minua sanoo Elluksi on isäni. Kaverit eivät ole ikinä kutsuneet Elluksi, se ei kuulemma sovi minulle :D 

Vierailija
49/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nimeksi Helena, yhtä kaunis kuin Elina mutta ei väänny lempinimeksi Hellu.

Vierailija
50/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi Elina, jota ei ikinä todellakaan ole kutsuttu Elluksi! Aina olen kaikille ollut ihan Elina. Antakaa vain tytöllenne tämä hieno nimi :)

Vierailija
51/100 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hylkäsin kanssa nimen Aleksandra sen takia, että ihmiset sanoisivat häntä Alluksi, ja en voi sietää sitä lempinimeä.

Ja kyllä jotkut käyttävät niitä lempinimiä vastentahtoisesti. Itse olen Susanna ja minua on sanottu koko elämäni Sussuksi, vaikka inhoan sitä. Mieheni on ainoa poikkeus tässä, koska ymmärtää kuinka paljon se minua häiritsee.

Vierailija
52/100 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luullut että kaikki Elinat on Elluja :D Minua n.90% ihmisistä kutsuu Elluksi. Myös muita lempinimiä ihmiset nimestäni käyttävät paljon. Ikinä ei ole haitannut, ja miksi pitäisikään? Nimihän se vaan on.

Vierailija
53/100 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on Elina, eikä kukaan koskaan sano Elluksi.

Vierailija
54/100 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 00:02"]

Näinpä meillä ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä. Jos meinaan saan vielä joskus tytön, hänestä tulee Elsa ja hellittely- tai lempinimeksi Ellu. Se on pirteän ja hyvällä tavalla hassun tytön lempinimi :) 

Eikä aina vanhemmat voi vaikuttaa siihen millä nimellä kaverit koulussa kutsuu. Lapsi puolestaan voi huomauttaa, jos ei tykkää saamastaan lempinimestä. Eräästäkin Aurorasta tuli koulussa Arska. Tyttöä ei haitannut, mutta äitinsä ei tykännyt. Kotona tyttö oli Aurora ja kavereiden kesken Arska, problem solved :) 

[/quote]

Jotenkin ihana tuo Aurora-Arska. Itse tiedän Olivia-nimisen tytön, jota koulukaverit kutsuvat Olliksi.

Vierailija
55/100 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon elina ja moni sanoo mua lelluks ruotsalaisella ällällä.

Yks kaveri on kans elina ja tätä kutsutaan eleksi.

Vierailija
56/100 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 13:42"]Mä oon elina ja moni sanoo mua lelluks ruotsalaisella ällällä.

Yks kaveri on kans elina ja tätä kutsutaan eleksi.

[/quote]

Ja muutama kaveri kutsuu mua tepoksi.

Vierailija
57/100 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Elina vaan Elisa, mutta nimet niin lähellä toisiaan, että lempinimistö on hyvin samanlainen :D
Kaverit kutsuvat lähes poikeuksetta Elluksi (ei haittaa) mutta lässyttävältä kuulostavasta Lellusta en tykkää :D eräs paljon käytetty (ja oma suosikki) on myös Eikku (:

Vierailija
58/100 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:38"]onko hän automaattisesti aina tuttujen kesken Ellu? Elina on mielestäni aivan ihana nimi ja ei tällä hetkellä edes ihan pinnalla. Mutta Ellua en kertakaikkiaan kestä. Mieluummin mietimme sitten jonkun toisen nimen jos Elina vääntyy väkisin jossain vaiheessa Elluksi.
[/quote]Elina on kaunis nimi. Ehkä koulussa sanovat elluksi.

Vierailija
59/100 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 15:39"]

Itse hylkäsin kanssa nimen Aleksandra sen takia, että ihmiset sanoisivat häntä Alluksi, ja en voi sietää sitä lempinimeä.

Ja kyllä jotkut käyttävät niitä lempinimiä vastentahtoisesti. Itse olen Susanna ja minua on sanottu koko elämäni Sussuksi, vaikka inhoan sitä. Mieheni on ainoa poikkeus tässä, koska ymmärtää kuinka paljon se minua häiritsee.

[/quote]

Aleksandra EI väänny muotoon Allu, vaan Santtu tai Aksu. Allu lempinimi kuuluu Aleksille, tämä on ollut ikuisuuden näin. Ja kuka vääntää Elinasta Emppu, kun sekin kuuluu selkeästi Emilialle. Jos siis joku lempinimiä haluaa käyttää...

Vierailija
60/100 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta Elinaa. Ketään heistä ei kutsuta Elluksi, ihan Elinaksi.