Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Konstit vähissä lapsen ylipainon suhteen :(

Vierailija
31.01.2014 |

Lapsi on 12-vuotias, 158cm pitkä ja painaa 58kg. Treenaa viisi kertaa viikossa ja kulkee koulumatkat pyörällä. Kotona tarjotaan vähärasvaista ja täysjyväviljapainotteista ruokaa. Ulkonäön perusteella murrosikä alkaa myöhään kuten toisella vanhemmalla. Kasvikset ja hedelmät maistuvat ja ainoa pahe on popcorn ja lightlimu lauantaisin. Lapsi ei ole ikinä tykännyt makeista herkuista eli sitä ongelmaa ei ole.

Ravitsemusterapeutti kehui ruokavaliota mutta lapsi ei laihdu eikä kasva. Mitä tässä on vielä tehtävissä?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on luonnostaan tarve syödä, niin ettei paino putoa. Eli laihdutus on täysin luonnon vastaista. Jos paino ei nouse, niin anna lapsen elää. Jos hän on oppinut hyvät elin tavat, niin silloin ei pitäisi olla sen ihmeemmin ongelmia tulevaisuudessa.

Vierailija
62/68 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vaan saa energiaa ruuasta enemmän kuin kuluttaa. Tämä se kaava aina vaan on. Saa sen energian sokerista tai rasvasta, hiilareista tai proteiinista niin aivan sama, jostain sitä vaan tulee liikaa.

Meillä lapset syövät tämän keskustelun pohjalta hurjan epäterveellsesti, sipsejä ja karkkejakin perjantaisin karkkipäivänä kera light-limpparin. Rasvattomia maitotuotteita ja normaalia kotiruokaa, eineksiäkin joskus. Eivät vaan syö kovin isoja annoksia ja liikkuvat paljon. Samalla kaavalla kaikki perheessä ovat normaalipainoisia, hoikaksikin voisi kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 155, ja n.54 kiloa, ja olen hoikka ja sopusuhtainen. Ei mahaa ollenkaan, mutta enemmän peppua. Minulla on paljon lihaksia ja varmaankin painavat luut. Toki olen aikuinen, mutta ei sinun lapsesi kyllä lihavalta vaikuta. Varmaankin kasvupyrähdyksen jälkeen tasoittuu.

Vierailija
64/68 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 on 20 senttiä liian lyhyt. Minä olen 170 ja 56, enkä todellakaan laiha.

Vierailija
65/68 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä vatta varreksi venyy"

Vierailija
66/68 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos noin paljon treenaa,niin täytyy syödäkin muttei toki liikaa.kokojyväleipää en jättäisi pois ja voisit tarjota myös puuroja.Lia-kana-ja kalaruokia,kasviksia hedelmiä,juustoa maitoa jugurttia kohtuullisesti ja herkkuhetkiin joskus vaikka kerran viikossa vaikka sitä limua ja popgornia tai mistä nyt pitää.Jäätelö on myös kohtuudella terveellinen herkku.Ei ole kuin himpun ylipainoinen,jos on puolet laihempi,on alipainoinen.

Vierailija
67/68 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popgornia?!

Vierailija
68/68 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 14:21"]

Tyttö vai poika?

Onko lihava vai onko paino lihaksia?

[/quote]

Tässähän on kysymys lapsesta ja ainakaan minä en ole koskaan nähnyt lihaksikasta lasta.

[/quote]

Minä olen: Kyllähän lapsellekin lihakset muodostuvat, jos liikkuu usean tunnin päivässä rasittaen niitä lihaksia verrattuna sellaiseen lapseen, joka ei liiku ja on luonnostaakin kapoinen. Kuitenkaan ei voi verrata aikuisen miehen lihaksia ja lapsen lihaksia.

[/quote]

ok..mulle ei ole sattunut silmään lihaksikkaita lapsia. Sitten taas 15-16v salilla käyviä poikia joilla aika isotkin lihakset näkee kyllä, mutta en nyt heitä luokittele lapsiksi vaan nuoriksi.

[/quote]

Jos haluat nähdä lihaksittaita lapsia, käy vaikka katsomassa paikallisella telinevoimistelusalilla!