Minkä maan keittiö on sydäntäsi lähellä?
Jos siis ei oteta mukaan nyt suomalaista.
Eli mihin matkustaisit ruokamatkalle?
Kommentit (347)
Järjestyksessä :
Nepalilainen
Intialainen
Meksikolainen
Italialainen
Jenkkimätöt
Turkki, Uzbekistan, Georgia , Libanon.
Mitä hyvää ruokaa Italiasta saa kun sitä niin kehutaan?
Onpa täällä ihanan monikulttuurisia ihmisiä. Sitä tuntee ittensä tässä seurassa melko tyhmäksi. Itse syön ruokaa siksi, koska on pakko. Aivan sama mitä syöt, ulosteeksi se silti muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaisen keittiön heikko kannatus kertoo ettei olla kovin hyvin kartalla, on yksi maailman arvostetuimmista.
Johtunee siitä, että on hyvää vain Kiinassa, ja harva on käynyt siellä.
Minä kävin ja söin ja ruoka oli paljon tulisempaa ja mausteisempaa, kuin täällä. Vastani ei kestä sellaista ja siksi pidän tästä länsimaalaisesta kiinalaisesta enemmän.
Kaikki jotka vastaa italia ovat ylipainoisia herkuttelijoita!
Eniten maistuu intialainen, venäläinen ja espanjalainen ruoka. Mutta myönnän, että joskus ihan parasta on fish and chips stout-tuopillisen kanssa brittityyliin ihan must.
Ei pysty vastaamaan yhtä maata, koska kaikista on tullut otettua ne itselle maukkaimmat. Seim. venäjällä on paljon hyvia juttuja ja suorastaan lempiruokiani, mutta sitten on sellaista mikä ei mene mitenkään.
P
ääsääntönä itselleni on että kaikkien maiden kaikki ruuat, paitsi ne joissa on sisäelimiä, tai jotain sorkkia/kieliä, ja ne joissa on nilviäisiä, simpukoita jne.
Indonesia.
Täällä on tosi paljon italialaisen ruoan ystäviä. Itse en siitä innostu, mutta makuasioitahan nämä on.
Noblessan keittiön laitoin ja kyllä saksalainen laatu on tosiaan ollut mieleen.
Livenä kun oltiin ja syötiin Kiinassa ns. pikkukaupungeissa ( tosin tiedettiin mitä lautasella oli) paikaillista kiinalaista. Tuoretta ja hyvää. Juomapuoli ole aina hyvin selkeä, automaattisesti tuli vihreää teetä. Ja puikoilla syötäessa ei tule syötyä liian nopeasti.
Mutta Euroopan osalta maistuu kyllä hyvin italialainen ruoka.
Georgia: kaukaasialainen ruoka on hyvää. Ihania kasvisruokia, nyyttejä ja hatsapurit. Georgialaisia viinejä ei arvosteta täällä, mutta paikan päällä olivat erinomaisia.
Italia, Intia ja Meksiko.