Minkä maan keittiö on sydäntäsi lähellä?
Jos siis ei oteta mukaan nyt suomalaista.
Eli mihin matkustaisit ruokamatkalle?
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Ranskalainen keittiö on kyllä hienointa mitä tiedän
Sama maku 😘
Ehdottomasti Japanilainen. Ruuat ovat herkullisia, ja sopivat herkälle vatsalleni.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalainen keittiö on kyllä hienointa mitä tiedän
Iso maa ja isot erot ruokakulttuurissa. Täälläpäin ruoka on laardia, makkaraa, perunaa ja juustoa, siansorkkaa, lehmänkieltä, pupua ja loputtomasti naudanlihaa... En tykkää, vaikka olen asunut toistakymmentä vuotta.
T: ulkosuomalainen (Rhône-Alpes)
Suomalainen. Selkeitä, yksinkertaisia ja mietoja perusmakuja. En voi sietää erikoisesti maustettuja ruokia.
Kiitos Addiksen Hgin Sturenkadulla, olen menettänyt sydämeni tai pikemminkin vatsani etiopialaiselle keittiölle ❤️😋
Thaimaa, Espanja, Italia, Vietnam, Kiina.
1. Lähi-itä
Rakastan libanonilaista keittiötä ja myös Arabianniemimaan ruoka on ihanaa esim Saudi ja Jemeniläinen keittiö.
2. Espanja
3. Ranska
Itäiset safkat.
Lähi-itä, Kauko-itä, Itä-Suomi.
Lähimpänä sydäntäni on oman asuntoni keittiö. Maa on Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyvää ruokaa Italiasta saa kun sitä niin kehutaan?
En ole superihastunut italilaiseen ruokaan, mutta hyvää oli Roomassa paikallinen erikoisuus kesäkurpitsan kukat friteerattuina eli Fiori di Zucca Fritti.
Venetsiasta ja Garda-järveltä muistan etenkin loistavat puhvelimozzarellasalaatit. Muutkin juustot.
Japani.
Parempien ja valitettavasti vähän tyyriimpien japanilaisravintoloiden ruoka on ollut aivan ihanaa. Tekisi mieli vielä joskus päästä kokemaan paikan päälle. Raaka-aineita, esim. ihan tuoretta kalaa, olisi ehkä vähän toiseen tyyliin tarjolla kuin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin ruoka on laardia, makkaraa, perunaa ja juustoa, siansorkkaa, lehmänkieltä, pupua ja loputtomasti naudanlihaa... En tykkää, vaikka olen asunut toistakymmentä vuotta.
T: ulkosuomalainen (Rhône-Alpes)
Lehmänkieli on ihanaa! Vaikka porsaankieli on kyllä vielä parempaa. Ja juustot parasta ikinä. Ehkä muutankin asuinseuduillesi?
Ranskalainen... siis kalusteet väri puu