Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maan keittiö on sydäntäsi lähellä?

Kulira_nisti
24.10.2020 |

Jos siis ei oteta mukaan nyt suomalaista.
Eli mihin matkustaisit ruokamatkalle?

Kommentit (347)

Vierailija
301/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan italialaista. Mutta luulen olevani enemmän pohjoisitalialaisen kuin eteläitalialaisen ruuan ystävä. Poislukien cannolit. En nimittäin pidä kalasta.

Vierailija
302/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietnamilainen ja perulainen keittiö ovat tähän mennessä sykähdyttäneet eniten. Thai-ruoka on myös melkein aina hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Amerikka, ei ehkä niin tunnettu Suomessa, mutta perulainen ja brasilialainen ja argentiinalainen.

Vierailija
304/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen keittiö. Ehdottomasti. Ja Sveitsin ruuista rösti, fondue ja raclette, ylipäätään kaikki sveitsiläiset juustot.

Vierailija
305/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläkorealainen , kimchi yms

Vierailija
306/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalainen ja kroatialainen

Vierailija
307/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eteläkorealainen , kimchi yms

Minäkin tykkään kimchistä mutta eikös sitä syödä vain vähän lisukkeena, ja korealainen on muuten tosi rasvaista paistettua lihaa ja paksuja sokeripitoisia glaseerauksia?

Vierailija
308/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan italialaista. Mutta luulen olevani enemmän pohjoisitalialaisen kuin eteläitalialaisen ruuan ystävä. Poislukien cannolit. En nimittäin pidä kalasta.

Mikä ero on pohjois- ja eteläitalialaisessa ruoassa? Mikä tekee pohjoisen ruoasta parempaa?

Vierailija
309/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikassa vakituisesti asuvana ulkosuomalaisena ihmettelen suuresti turistien hehkutusta kreikkalaisesta ruuasta. Asun Kreikan suurimmalla saarella ja ainakin täällä korostuu myös ruuassa tietynlainen yksinkertaisuus. Kreikkalaiset eivät ymmärrä maustamisesta mitään, toisinaan suolakin puuttuu. Korkeintaan pippuria ja oreganoa.

Turistiravintoloissakin tiedetään, että turisteille kelpaa mikä vaan, joten makuun ja ruuan esillepanoon ei viitsitä panostaa.

Lihaa en syö, mutta keskimäärin kaikki näkemäni on heikkolaatuista. Pihvejä paikalliset eivät osaa tehdä. Positiivista toki on, että kasvikset, hedelmät ja vihannekset kypsyvät auringossa maukkaiksi ja niissä on mahdollista suosia lähituottajia, oliivit ja öljy sama juttu. Feta on hyvää, mutta ei enää mitenkään ihmeellistä muutaman täällä asutun vuoden jälkeen.

Samaa mieltä. Feta ja oliivit ja vihannekset on hyviä mutta itse keittiö on simppeli. Luultavasti suurin osa vastaajista ei tunne kovin monia keittiöitä. Muuten ei voi mitenkään ymmärtää näitä vastauksia.

Vierailija
310/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippiiniläinen

Vierailija
311/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TURKKI

Vierailija
312/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti italialainen. Myös kreikkalainen ja vietnamilainen. Ja intialainen.

Vierailija
313/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähin on Viro. Sen jälkeen Ruotsi ja Venäjä.

Ruotsi on minulle lähin. Sitten Norja, Venäjä, Viro ja Tanska.

Vierailija
314/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaallinen keittiö on sydäntä lähellä.

Vierailija
315/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen ykkönen mutta sveitsiläiset kyllä tekee maailman parasta ruokaa myös. Missään en ole syönyt parempaa ruokaa kuin Genevessä ja Zurichissä. Osaavat maustaa sen ruuan. Myös venäläinen keittiö on vertaansa vaille.

Vierailija
316/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni osa Italian ja Kreikan keittiöiden erinomaisuuksista selittyy tuoreilla ja parhailla raaka-aineilla. Tomaatit ja kurkut eivät ole väkeviä esim.

Vierailija
317/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kala on cannoli?

Vierailija
318/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korealainen on yksi suosikki. Kimbap oli hyvää, samgyupsal Ok mutta ei parhaimmistoa. Kimchi maistuu myös lisukkeena. Eniten innostuin Street foodista, jota sai halvalla pienistä kojuista joka paikassa. Monesti olivat tehty meren elävistä, mutta oikeasti vain mielikuvitus oli rajana. Soulissa satuttiin jollekin katuruoka tapahtumalle ja olihan siellä hyvää evästä.. Pondegi (silkkiperhosen kotelot) oli aika jännä kokemus..

Muutenkin olen mieltynyt Aasialaiseen keittiöön. Thairuoka maistuu myös hyvin.

Vierailija
319/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruåtsalainen

Vierailija
320/347 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras latte machiatto olen juonut Roomassa, Prahassa ja Budapestissä. Parhaan makuinen suodatin kahvi on Ateenassa. Miten osaavatkin tarjota maailman parasta kahvia kahviloissa Ateenassa. En ole saanut selville. Onko se kahvimaito tai kerma joka tekee kahvista niin erinomaisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan