Miksi jotkut käyttää maskia ulkona sateella?
Ihmettelin asiaa eilen kaupungilla, kun katselin kadulla käveleviä ihmisiä. Aika monella oli maski päällä, vaikka satoi niin että maski kastui. Mitä järkeä siinä on? Eikö ihmiset tiedä, että kastunut maski on vaarallinen viruslinko, vai onko maskeista tullut niin tärkeä vastuuntuntoisen ihmisen symboli ettei ilman maskia kehtaa näyttäytyä missään ihmisten ilmoilla?
Kommentit (56)
Miksi suuri osa ihmisistä on lampaita, jotka määkivät, kun hallitsijat kehottavat?
Koska vastuulliset ja toisten hengestä ja terveydestä välittävät käyttävät niitä. Vaikka maalaisjärjen vastaisissa tilanteissakin.
Olen huomannut saman ja ihan pouta säälläkin.
Eihän yksikseen liikkuessa tarvitse ulkosalla.
Ihan hyödytöntähän se on.
Aika koomista, kun kaupoissa kaikki lampaina kulkevatf naamaritpäässä. Katsotaan maskitomia paheksuvasti. Näin helppoa se on uusi normaali tahdottomien maassa.
Itse en ainakaan viitsi venkslata maskin kanssa yhtään enempää kuin on tarvis. Jos lähden kävellen esim. kauppaan, puen maskin kotona ja otan sen pois kun palaan kotiin - satoi tai paistoi. No. Tietty jos joku hirveä kaatosade, niin en ehkä maskin kanssa ulkona kulkisi.
Tiheästi asutussa Belgiassakaan eivät käytä enää ulkona maskia, kun ulkona ei ole siellä enää maskipakkoa. Harvaan asutussa ja väestöltään pienessä Suomessa osa taas yrittää olla ilmeisesti tuntea olevansa jossain suurmaassa sillä, että käyttää maskia kaikkialla.
Pitäisi varmaan kehittää kurahousukankaasta sadekelille sopiva maski.
Vierailija kirjoitti:
Aika koomista, kun kaupoissa kaikki lampaina kulkevatf naamaritpäässä. Katsotaan maskitomia paheksuvasti. Näin helppoa se on uusi normaali tahdottomien maassa.
taas yksi itsekäs pask_
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyödytöntähän se on.
Poutasäällä sen vielä ymmärtää, jos on menossa paikasta A paikkaan B ja tahtoo käyttää kummassakin maskia. Maskiahan ei saa ottaa välillä pois, jos sen laittaa myöhemmin takaisin, vaan joko samaa maskia täytyy pitää koko ajan päällä tai sitten täytyy laittaa ensimmäinen roskiin ja laittaa uusi puhdas maski tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan kehittää kurahousukankaasta sadekelille sopiva maski.
Jesari on halpa ja toimiva ratkaisu. Sillä kun teippaa suun ja nenän tukkoon niin korona ei taatusti tartu.
Joo, tänään näin kun yksi ajoi autoa maski päässä. Yksin. Varmaan piti sitä päässä siihen asti kunnes astui kahvilaan sisään ja siellähän sen voi sitten ottaa pois kun tilaa kaffetta ja pullaa.
Märässä maskissa voi kasvattaa sieniä,hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyödytöntähän se on.Poutasäällä sen vielä ymmärtää, jos on menossa paikasta A paikkaan B ja tahtoo käyttää kummassakin maskia. Maskiahan ei saa ottaa välillä pois, jos sen laittaa myöhemmin takaisin, vaan joko samaa maskia täytyy pitää koko ajan päällä tai sitten täytyy laittaa ensimmäinen roskiin ja laittaa uusi puhdas maski tilalle.
Omalla kohdallani olen nähnyt, kun kaupasta kotiin päin kävellen matkalla olevilla ne on vielä päässä. Myös olen nähnyt kotiovelta lähteneiltä.
Itse laittaisin kohteen kohdalla vasta maskin. Vieläpä kun näen heidän olevan kävellen.
Miksi kukaan ylipäätään käyttää maskia ulkona? Eiköhän se maski vaan ole unohtunut kauppareissun tai bussimatkan jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tänään näin kun yksi ajoi autoa maski päässä. Yksin. Varmaan piti sitä päässä siihen asti kunnes astui kahvilaan sisään ja siellähän sen voi sitten ottaa pois kun tilaa kaffetta ja pullaa.
Maski kuuluu nykyään monen autoilijan vakiovarustukseen. Sen avulla voi välttyä sakoilta, jos ajaa ylinopeutta ja jää kiinni. Ei riitä että poliisi saa auton rekkarin talteen, vaan kuski täytyy myös tunnistaa ja sehän ei onnistu jos maski peittää puolet naamasta.
Minä ainakin asettelen sen jo kotona, vaikka bussipysäkille on muutama sata metriä. Kävelen siis kadun vartta yksinäni maski päässä, hui. Enkä ota sitä välillä pois kun menen bussimatkan jälkeen käymään kaupassa. Enkä muuten ota sitä ennen omaa työhuonettani pois, koska suojelen hissimatkalla työtovereitani.
Hirveetä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maski kuuluu nykyään monen autoilijan vakiovarustukseen. Sen avulla voi välttyä sakoilta, jos ajaa ylinopeutta ja jää kiinni. Ei riitä että poliisi saa auton rekkarin talteen, vaan kuski täytyy myös tunnistaa ja sehän ei onnistu jos maski peittää puolet naamasta.
Joo, mutta jos jää sellaisesta kiinni, niin rangaistus on vielä kovempi, kuin mitä se olisi ilman maskia. Nimittäin naamioituminen katsotaan rikoksessa raskauttavaksi asianhaaraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa järjellinen syy käyttää maskia
idijootit ja matrixin kätyrit niitä pitää
-Sinkkiş