Tapailemani mies jättää usein vastaamatta puhelimeen
Meillä on tosi hauskas ja tiedän olevani hyvännäköinen ja muutenkin hyvä "saalis" ikäisekseni, mutta onhan tuo ärsyttävää, kun yritän soittaa ja hän usein jättää vastaamatta. Etenkin viikonloppuisin, jolloin ei ole edes töissä. Kiireinen mies kyseessä, mutta silti alkaa hermot mennä. Yleensä kyllä heti laittaa viestin, että soitan 10min kuluttua ja sitten soittaa.
Kommentit (51)
Tavallaan ihan ymmärrettävää mutta jos tuota tapahtuu aina kun sinä soitat eikä koskaan vastaa niin silloin on kyse siitä että kuuloetäisyydellä on henkilö/henkilöitä joiden seurassa ei voi puhua.
Ottaako mies itse miten yhteyttä?
Kaikkimiehet ei kanna puhelintaan mukanaan koko aikaa. Jos olen itse autotallissa niin jätän kyllä puhelimeni sisälle. En perusta puhelimesta muutenkaan.
Miksi täällä on muka nyt niin paljon ihmisiä, jotka pitävät puhelimensa nurkassa tai eivät katso puhelintaan kuin muutaman kerran päivässä yms.
Kun käytännössä jokaisella on puhelin koko ajan, huom! Koko ajan räpylässä. Ja katse suunnattuna siihen.
Mikä vaikeus on vastata kun joku soittaa kun se känny kuitenkin on siinä kädessä valmiina.
Mihinkään muuhunkin ei nykyään ihmisiltä aikaa liikene kuin kännykän näyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa ihmisiä, jotka vastaavat yleensä, kun niille soittaa? Roikkuvatko ne jatkuvasti puhelimessaan?
On. Ei puhelimessa tarvitse roikkua, asiat tulee yleensä hoidettua nopeasti.
Mitenköhän hän olisi pärjännyt aikaa ennen kännyköitä :D
Kuitenkin kestää ainakin 10min, että vastaa siitä soitosta ja silti on katastrofi :D
En ole ikinä ymmärtänyt tuota, että pitää olla 24/7 tavoitettavissa.
10min vastaamisaika on minun mielestä todella hyvä vasteaika ja varsinkin jos hän laittaa heti viestiä, kun soitat.
Mietin, että pakko olla provo mutta minulla on eräs kaveri joka on tunnettu siitä, että jos miesystävä ei vastaa välittömästi niin hän pommittaa raivoisasti puheluita ja tekstareita niin kauan, että saa vastauksen.
Kerkeää haukkua hänet siinä välillä myös. Yleensä hänen suhteensa eivät kestä yli vuotta kauempaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä on muka nyt niin paljon ihmisiä, jotka pitävät puhelimensa nurkassa tai eivät katso puhelintaan kuin muutaman kerran päivässä yms.
Kun käytännössä jokaisella on puhelin koko ajan, huom! Koko ajan räpylässä. Ja katse suunnattuna siihen.
Mikä vaikeus on vastata kun joku soittaa kun se känny kuitenkin on siinä kädessä valmiina.
Mihinkään muuhunkin ei nykyään ihmisiltä aikaa liikene kuin kännykän näyttöön.
Eihän ole lähellekään jokaisella puhelin koko ajan räpylässä. Ihmiset tekee paljon kaikkea muutakin. Käy vaikka ulkona kävelemässä, kuntosalilla ja ruokakaupassa jos et muuten usko. Sitä paitsi ihmisillä on täysi oikeus olla vain omien ajatustensa kanssa välillä, jos he niin haluavat. Itsekin pidän puhelimen aina äänettömällä.
Ennemminkin ihmettelen joitain, usein toisen kulttuurin edustajia, jotka puhuvat puhelimeen jatkuvalla syötöllä. Kaupan kassalla, kuntosalilla "urheillessaan", ulkona kävellessään, suu käy kokoajan. Mistä sitä asiaa tulee ja miksi sitä pitää kommunikoida jatkuvalla syötöllä toisten kanssa?
Mitä tuo aiemmin mainittu "pelailu" oikein on? Siis ihanko oikeasti joku harrastaa tuollaista vakiintuneemmassakin tapailusuhteessa? Jättää vastaamatta puheluihin ja viesteihin, jotta vaikuttaisi haluttavammalta?
Luulin että tuollaista tehtiin yläasteella, ei aikuisina. Mä lopetin yhden suhteen, kun miestä oli vaikea tavoittaa. En odota, että tarttis lukea viestini heti, mutta siinä vaiheessa kun vastaamattomuus alkaa vaikeuttaa esim. viikonlopun suunnittelua, ollaan mielestäni ongelmissa. Mua ainakin loukkasi, ettei yhteydenottoni kiinnostanut häntä sen vertaa. Ja en todellakaan nähnyt miestä tuon vuoksi jotenkin tavoiteltavampana, päinvastoin. Hän ei antanut itsestään kuvaa parisuhteeseen kykenevänä henkilönä.
Riippuu myös siitä mitä tarkoittaa vakiintuneempi. EIköhän vastaamattomuus viittaa siihen, ettei kuvio ole erityisen vakiintunut. Voihan olla, ettei hän halua parisuhdetta, vaan pitää sitoutumatta hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä puhelut on vähän "last season" juttu. Ehkä oon erikoinen, mutta mä haluan pitää yksityisyyden ja päätöksen omasta ajankäytöstäni. Jos haluan vastata, niin vastaan puheluun heti. Jos en halua, niin soitan myöhemmin takaisin. Ei kenelläkään ole oikeutta yhtakkiä vaatia, että nyt sinä puhut kanssani juuri tällä sekunnilla. Harvoin mikään asia on niin tärkeä.
Tämä on ehkä tätä nykypäivää - saatavilla olo jatkuvasti, sen saatavilla olevan kustannuksella.
Eli halutaan omaa rauhaa, ja et tosiaan vastaile puhelimeen uimahallin altaasta, tai jos olet palaverissa tai muuten vain teet jotain arkista juttua yksiksesi.
Muuttakaa yhteen, niin ei tarvitse koko ajan soitella, näette sitten muuten päivittäin ihan riittävästi.
Ihmisillä on nykyään puhelin kasvanut käteen kiinni, mutta kun joku soittaa, ei just silloin pystytä vastaamaan. Instaan saadaan tykkäykset sekunneissa, whatsapp viesteihin vastaukset samantien, mutta kun joku haluaa puhua ja on oikeasti kiinnostunut susta, niin ei haluta vastata. Mikä siinä tuttujen/ystävien kanssa puhumisessa on niin ahdistavaa?