Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistatteko ulkomaisia osakkeita?

Vierailija
24.10.2020 |

Joudutteko ilmoittamaan itse verotuksessa joka vuosi saamanne osingot? (esim. Nordnetin omistusten kohdalla)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coca-Colaa kiinnostaisi hankkia.

Vierailija
2/10 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat näkyneet veroilmoituksessa: niin pohjoismaiset, saksalaiset kuin jenkkiomistuksetkin.

Vierailija
4/10 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan. Aloin penskana ostaa ja sain myös lahjaksi Niken osakkeita kun olin Nike-fani. Niitä on jo aika paljon. :)

Vierailija
5/10 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu välittäjästä. Ulkomaisen välittäjän kautta joudut itse ilmoittamaan kaiken. Nordnet pääsääntöisesti ilmoittaa kaiken puolestasi.

Vierailija
6/10 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkälle toistasataatuhatta on ulkomaisissa osakkeissa. toisen välittäjän salkussa olevat menee verottajalle, toisen joudun ilmoittamaan itse.

Vierailija
7/10 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko veroa maksamaaan kahteen kertaan, eli ensin ulkomaa verottaa osinkoa siellä ja sitten kerran vuodessa ilmoitetaan/ilmoitat itse veroilmoituksessasi Suomeen jäävän veron, jonka maksat jälkikäteen?

Vierailija
8/10 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan.

Nordnet ilmoittaa ulkomaiset pääomatulot automaattisesti verottajalle. Verovelvollisen toki pitäisi itse tarkastaa, että tiedot ovat oikein ja tehdä mahdollisesti tarvittavat korjaukset. 

Nordean kautta hankituissa ulkomaisissa on itselläni ollut ongelmaa. Osingot pankki ilmoittaa, mutta esim. lunastuksien ja joidenkin firmojen harrastaman osingon maksun osakkeena kohdalla ei hankintahintaa olekaan ilmoitettu. Manuaalisesti säätäminen ja valuuttakurssien laskeminen jälkikäteen ei ole lempihommaani ja siitä syystä + valuuttakulujen vuoksi en pidäkään Nordeassa kuin euro-osakkeita. Sitä paitsi viime vuoden selvitys ei edes mennyt läpi, ilmeisesti olisi vielä kuitit pitänyt olla liitteenä. Olkoot...

Vierailija
9/10 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan.

Nordnet ilmoittaa ulkomaiset pääomatulot automaattisesti verottajalle. Verovelvollisen toki pitäisi itse tarkastaa, että tiedot ovat oikein ja tehdä mahdollisesti tarvittavat korjaukset. 

Nordean kautta hankituissa ulkomaisissa on itselläni ollut ongelmaa. Osingot pankki ilmoittaa, mutta esim. lunastuksien ja joidenkin firmojen harrastaman osingon maksun osakkeena kohdalla ei hankintahintaa olekaan ilmoitettu. Manuaalisesti säätäminen ja valuuttakurssien laskeminen jälkikäteen ei ole lempihommaani ja siitä syystä + valuuttakulujen vuoksi en pidäkään Nordeassa kuin euro-osakkeita. Sitä paitsi viime vuoden selvitys ei edes mennyt läpi, ilmeisesti olisi vielä kuitit pitänyt olla liitteenä. Olkoot...

Ja kaikkein pahin combo Suomen verottajan kanssa on sellainen, että yhtiö maksaa osingon erillisen sarjan osakkeena, joilla voi käydä kauppaa pörssissä tietyn ajan, kunnes lunastaa sen automaattisesti pois. En suosittele. 

Vierailija
10/10 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko veroa maksamaaan kahteen kertaan, eli ensin ulkomaa verottaa osinkoa siellä ja sitten kerran vuodessa ilmoitetaan/ilmoitat itse veroilmoituksessasi Suomeen jäävän veron, jonka maksat jälkikäteen?

Aika moni maa tuntuu ottavan ylimääräistä, vaikka on verosopimus Suomen kanssa. Ainakin Norja, Tanska, Ranska, Saksa, Espanja muistaakseni verottaa liikaa ja Suomi sitten päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän