Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

luottokorttiluoton maksaminen ennen eräpäivää

Vierailija
31.01.2014 |

Olen pässi ja kokematon, enkä ole ollut tilanteessa, jossa olisi tarvinnut maksaa luottokorttilaskua muulloin kuin sitten kun visasta tulee lasku seuraavan kuun lopussa. Nyt kuitenkin tulen joutumaan tilanteeseen, jossa saldoa on pakko maksaa ennen laskun tulemista. Olen siis pari kuukautta maassa, jossa meikäläiset debitkortit eivät toimi, joten on pakko elää visalla. Koko kuukauden eläminen taas saattaa ylittää luottorajani.

Miten minä sen saldon maksan jos laskua ei tule? Verkkopankkia voi käyttää, mutta miten siellä?

Kyseessä op.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä saattaa mennä viikkokin että näkyy se luottotilin suoritus verkossa. Toinen vaihtoehto on ottaa visan rinnalle joku muu tililuotto tai luottotili, esim: http://uuttalainaksi.vuodatus.net/lue/2014/04/suomen-tililuotto-jatkuva-luottotili

Noissa muissa luottotileissä on vaan se ongelma, että ne on aika paljon kalliimpia kuin visa!

Vierailija
2/11 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa laskuissa on sama viitenumero, voit vaikka tarkistaa verkkopankin maksetuista laskuista. Joten vanhan laskun tiedoilla menee. Ainakin kaikissa mitä minulla on ollut on näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:28"]

Kaikissa laskuissa on sama viitenumero, voit vaikka tarkistaa verkkopankin maksetuista laskuista. Joten vanhan laskun tiedoilla menee. Ainakin kaikissa mitä minulla on ollut on näin.

[/quote]

juuri näin, ainakin S-pankin visassa ja Stockan masterissa.

Vierailija
4/11 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankissa (nettipankissa) löytyy Visan maksutiedot sieltä Kortit-alasivulta. Siellä jossain siis on se viitenumero, jota käytetään, ja tietysti tilinumero. Syksyllä juuri sen etsin, ja tulostin itselleni muistiin.

Vierailija
5/11 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten selaa vaan maksutapahtumat, viitenumero löytyy laskun saajan nimen alta. Tänä aamuna just selailin näitä.

Yleensä ottaen kaikki, mikä maksetaan "tilille" (vuokra, elloksen tililuotto yms) käyttävä samaa viitenumeroa, jolla pystytään yhdistämään suoritus oikeaan lainaan. Lainaa se visalla maksaminenkin on.

Vierailija
6/11 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:23"]

Olen pässi ja kokematon, enkä ole ollut tilanteessa, jossa olisi tarvinnut maksaa luottokorttilaskua muulloin kuin sitten kun visasta tulee lasku seuraavan kuun lopussa. Nyt kuitenkin tulen joutumaan tilanteeseen, jossa saldoa on pakko maksaa ennen laskun tulemista. Olen siis pari kuukautta maassa, jossa meikäläiset debitkortit eivät toimi, joten on pakko elää visalla. Koko kuukauden eläminen taas saattaa ylittää luottorajani.

Miten minä sen saldon maksan jos laskua ei tule? Verkkopankkia voi käyttää, mutta miten siellä?

Kyseessä op.

[/quote]

Olisi varmaan järkevintä soittaa pankkiin ja kysyä neuvoja, miten tilanteessasi kannattaisi toimia. Vaihtoehtoja kun on paljon. Luottokorttilaskusi on varmaan tallennettuna maksupohjana nettipankissasi, joten jos pääset kohdemaassa nettipankkiin, voit katsoa, paljonko seuraavan laskun loppusumma on ja maksaa sen tallennetun maksupohjan avulla. Laskun voi maksaa myös etukäteen, jos haluaa.

Onko sinulla toinen luottokortti, jota voit käyttää, jos pääkorttisi ei jostain syystä toimi? Jos ei ole, harkitse, kannattaisiko hankkia jonkin toisen firman kortti varakortiksi.

Soita pankkiin ja kysy, miten kannattaa toimia, niin saat luotettavimmat neuvot, etkä vahingossakaan sotke pankkiasioitasi.

Vierailija
7/11 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöpankin netissä on nappula "kopioi uudeksi maksuksi". Tuo tilinumerot ja viitteet, sitten vain muuttaa eräpäivän ja summan.

Vierailija
8/11 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on Aktia ja Nets kyseessä, niin varo: viiveitä suorituksen näkymisessä! Jouduin aika pulaan itse.

Vierailija
9/11 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein helpoin konsti:

Jokaisessa, siis IHAN jokaisessa luottolaskussa lukee:

Maksettava vähimmäissumma:

Laskun summaa voi siis muuttaa ihan miten vain ja sitä voi maksaa enemmän jos haluaa.

Ota siis edellinen laskusi käteen, ja maksa sillä niin paljon kuin tarvitsee. Näet tiedot myös nettipankistasi ihan varmasti. Ei vaikeaa.

Matkustelen itse paljon ja olen nollaillut ulkomailta luottokorttia useasti.

Vierailija
10/11 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 11:38"]

jos sulla on Aktia ja Nets kyseessä, niin varo: viiveitä suorituksen näkymisessä! Jouduin aika pulaan itse.

[/quote]

Mulla sama juttu, maksoin jo viikko sitten, eikä vieläkään näy?

Vierailija
11/11 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Samassa tilanteessa kuin ap. Onko kellään kokemusta, kauanko rahojen siirtyminen OP:n tililtä kestää OP Visalle? Ei mennyt ainakaan välittömästi. ..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän