Kuinka paljon ajatte autolla viikossa/vuodessa?
Jos tulee paljon ajoa, niin mistä se koostuu? Meillä käytetään autoa työmatkaan, kaupassa käyntiin, anopin luona käymiseen ja satunnaisiin harrastuksiin. Isäpuoli oli huolissaan suolatuista teistä aiheutuvasta vahingosta mun autolle, no, sillä taidetaan ajaa yleensä yksi kerta vuodessa suolatuilla teillä, silloin kun ajetaan joulun viettoon 170km päähän mun vanhempien luo, eikä silloinkaan aina ole suolattu.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 03:24"] Asun maalla, jossa ei julkiset kulje. Suolattuja teitä kyllä ajelen, eikä ole tullut mieleen, että se olisi "vaarallista",
[/quote]
No ruostuttaahan se suola ajan saatossa varsinkin jos autoa ei pese usein.
Itse ajan sen 30tkm/v oli vastaus kysymykseen.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 06:07"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 03:24"] Asun maalla, jossa ei julkiset kulje. Suolattuja teitä kyllä ajelen, eikä ole tullut mieleen, että se olisi "vaarallista",
[/quote]
[/quote]
No juu niin tekee, mutta eikai kukaan sen takia vähennä autoilua. Ei kai nykyisillä polttoaineiden hinnoilla turhia ajella muutenkaan?
Mulla työmatkaajoa n. 260 km /viikossa + sitten lasten harrastekuskaukset n. 210 km vikossa + sitten turnausmatkat yms. Lisäksi lomareissut ja satunnaiset kauppareissut. YHteensä n. 500-600 km viikossa. Miehellä työmatka-ajoa n. 160 km viikossa+ lasten harrastekuskaukset n. 120 km viikossa.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 06:13"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 06:07"]
[/quote]
[/quote]
No juu niin tekee, mutta eikai kukaan sen takia vähennä autoilua. Ei kai nykyisillä polttoaineiden hinnoilla turhia ajella muutenkaan?
[/quote]
No tuskin käyttöautolla ajoa monellakaan suola rajoittaa, mutta on mulla tuttuja jolla on se rakas harraste-auto niin niillä ei ajeta edes sateella kesällä.. :) No talvella niillä ei ajeta ollenkaan niin meni vähän ohi suola kysymyksen.
Töitten takia tulee ajettua 40km/pvä 5krt/vko. 
Tämä lisäksi kerran tai pari viikossa ylimääräiset 40km kun käyn äitini luona, tai 140km jos käymme miehen vanhempien luona. 
Sitten vielä kauppamatkat yms erikseen. 
En ole suolaa murehtinut, bensan hinta on suurempi ongelma =)
Noin 10 000 km vuodessa, siitä alle 10 % omia ajoja, loput yritykseni. Pääkaupunkiseudulla ajan lähes kaikki ajoni.
Työmatkat 500 km viikko. Kaupassa käynnit ja harrastukset reilu 100 km viikko. Mummola/mökkimatkat 650 km, kesällä joka toinen viikonloppu, talvella joka toinen kuukausi.
Lapin reissuja tulee 6-8 vuodessa, eli 1400-2000 per reissu. Lisäksi lasten kisamatkat n. 150 km per reissu. Lisäksi kesällä lomamatka 2000-4000 km.
Vaihtelee sen mukaan, onko töitä vai . Pisimmät minun autollani ajetut viikkoreissut olleet 1600 km, mutta on viikkoja, ettei auto liiku ollenkaan jos ei tarvitse käydä edes kaupassa.
Noin 500km viikossa/25 000km vuodessa
Auto ei ole sijoituskohde. Se täytyy jokatapauksessa vaihtaa n. 80 000km ajon jälkeen, jos ei aio romulla ajaa. Eli en välitä teiden suolauksesta jne. Ajoa vuodessa 25 000 km. Miehellä ehkä 35 000km.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 07:48"]
Auto ei ole sijoituskohde. Se täytyy jokatapauksessa vaihtaa n. 80 000km ajon jälkeen, jos ei aio romulla ajaa. Eli en välitä teiden suolauksesta jne. Ajoa vuodessa 25 000 km. Miehellä ehkä 35 000km.
[/quote]
Ehkä joku halpa auto on romu 80 000 km ajon jälkeen. Itse olen painellut VWGolfilla kohta 300 000 km eikä auton vaihto ole käynyt edes mielessä. Auto kannattaa huoltaa säännöllisesti, niin siitä ei tule "romua".
Oma ajomääräni on 40 000 km vuodessa, josta työmatkaa 26 000 km (65 km suuntaansa)
Hiukan yli 60 000 kilometriä tulee vuodessa.
Pääasiassa ne kertyvät työmatkoista, mutta kyllä autoa käytetään myös kauppareissuihin, harrastuksiin menoon, ystävillä ja sukulaisilla vierailuun jne.
Tällä hetkellä tulee n. 600-700 km viikossa, työmatkojen takia. Sit kun taas jään lomailemaan kilometrit vähenee huomattavasti, ehkä 500km/kk.
Se ajetaan mitä tarvitsee, mun työmatkat, kauppareissut ja kyläilyt.
En ole koskaan laittanut tarkemmin merkille, paitsi tänä aamuna. Tiistaina tankkasin auton iltapäivällä ja nollasin matkamittarin, tänä aamuna auton matkamittari näytti 140 km. Ajot ovat olleet korkeintaan 20 kilometrin pätkiä, työmatkoja ja harrastuksiin ajoja.
Mittariin tulee 15 000 km vuodessa. Ihan tätä kaupungissa hinkkaamista; kauppaan, lasten ja omiin harrastuksiin. Muutamia pidempiä reissuja vuodessa.
Tässä kuussa on tullut jo yli 4200 km. Ja pari päivää on vielä kuuta jäljellä. Käyn työkokeilussa yli 80 km:n päässä, joten siitä tulee viikossa jo 850 km. Loput ajot koostuvat sitten hevoshallilla käynneistä.
joku 130 000-150 000. Olen yhdistelmäajoneuvonkuljettaja ammatiltani
Pelkkää työmatka-ajoa n. 50 000km/v. Siihen kauppamatkat, vamhempien luona käyminen sun muut, niin reilu 55 000km. Auto vaihtuu kun 250 000 mittarissa.
Vaikea arvioida. Ajan autolla töihin, kauppaan, harrastuksiin, kylään. Harvoin ajan yhtenä päivänä yli 50km. Asun maalla, jossa ei julkiset kulje. Suolattuja teitä kyllä ajelen, eikä ole tullut mieleen, että se olisi "vaarallista",