Pariisin matkailusta
Luin vanhaa matkakeskustelua ja iso osa haukkui Pariisiin. Töykeitä ihmisiä, ei puhuta englantia yms. Mutta kyllähän se metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
kaikki tietää ettei ranskalaiset puhu englantia niin pitääkö matkustaa maahan jos ei osaa kieltä?
töykeyteen sama, jos jankkaatte sitä englantia heille naama mutrulla ja suututte, niin ei ihme jos teitä kohtaan ollaan hieman töykeitä.
maassa maan tavalla. Eikös?
Itse olen käynyt Ranskassa monia kertoja ja aina saanut erinomaista palvelua. Jopa silloinkin kun kielitaitoa ei juuri ollut. Hymyllä pääsee pitkälle.
Ensi kerralla kun haukutte jonkun maan tai kaupunkin, miettikää omaa käyttäytymistä.
Kaikesta ei tarvitse pitää, mutta voisi olla vähemmän negatiivinen. Voi kertoa mitä siellä oli ja sanoa kauniisti ettei ollut ihan oma paikka. Mutta se että käydään haukkumaan, parjaamaan....ei ole aikuisten touhua.
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:07"]
Pariisi on minusta jo liian kliseinen, liikaa turisteja, eiffeltorni on ruma ruosteläjä, koiranpaskaa saa varoa ennenkuin kadut pesty (päivittäin), mutta pahinta minun mielestä ne katujen reunoilla olevat tolpat joita ei välttämättä huomaa ruuhkassa ja joihin meinaa kävellä kopiksi, eli mies meinaa usein iskeä vehkeensä tai minä kopauttaa vaginani! :-o Aina viime hetkellä onnistuu väistämään mutta kaatuminen ollut lähellä.
[/quote]
:D Tosiaan mikäköhän noiden katujen "puikkojen" idea oikein on? tyrmätä?
http://i89.photobucket.com/albums/k217/Aviller71/Paris2upc.jpg
[/quote]
Et voi olla noin tyhmä.
Niiden tarkoitus on suojata jalankulkijoita autoilta. Ja estää autoja parkkeeraamasta pahimmille paikoille risteyksessä. Koska muutenhan autoilijat ohittaisi sumeilematta toisiaan jalkakäytävän kautta ja parkkeeraisi risteykseen niin, ettei toisesta suunnasta tulevia näkisi.
Oikeasti, ihan noin tyhmä ei saa olla.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:08"]
Mistä muuten tiedät, että ne "pälyilevät" ihmiset olivat Pariisissa pakolaisstatuksella? Mä nimittäin väitän, että suuri osa heistä onkin syntyperäisiä ranskalaisia, ellei jopa syntyperäisiä pariisilaisia.
[/quote]
Koska ne on marokkolaisen, tunisialaisen ja siitä vielä tummempien afrikkalaisten näköisiä. Siksi.
[/quote]
Aika hyvä historian ja yhteiskunnan tuntemus. :D
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:11"]
Surullisinta oli, että paljon matkustellut nuori mies (käynyt Afrikat, Intiat, jne) ajatteli ensin, että alueella voisi olla mukava asua, kun olisi monikulttuurista paikallisväriä, etnisiä ravintoloita ja ruokakauppoja jne.
Tosiasiassa hän ei voinut edes asioida alueen liikkeissä valkoisena eurooppalaisena.
[/quote]
Inhottava kuulla tuollaista, mutta tuosta ei koskaan vaan puhuta ääneen, se on tabu. Rasismi on muka aina sitä että valkoisella on jotain muun värisiä vastaan, mutta voin kertoa että muun värisillä on paljon enemmän valkoisia vastaan kun lähdetään käytännön tasolle. Siitä ei vaan koskaan "saa" keskustella jottei muun väriset loukkaannu, mikä on minun mielestä ihan älytöntä!
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:12"]
Eiffeltorni oli hieno! Luulin itsekin, että pöh, turistirysä, en mene. Mutta se on oikeasti hieno sitten livenä.
[/quote]
Jaa, minusta Riemukaari on paljon kivempi maamerkki, tai Sacre Coeurin valkoinen kirkko etenkin kun taivas on sininen, niin kontrasti upea.
Moulin Rouge on myös yliarvostettu.
[/quote]
Ei noissakaan mitään vikaa ollut.
Mutta voin rehellisesti sanoa, että kun oli kierrellyt maaseudulla ja etsinyt niitä erikoisia pikkupaikkoja ja ihmisiä (ja löytänytkin) oli mahtavaa vaihteeksi olla turisti ja vaan katsella jotain "valmista". :)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:15"]
Pariisi on minusta jo liian kliseinen, liikaa turisteja, eiffeltorni on ruma ruosteläjä, koiranpaskaa saa varoa ennenkuin kadut pesty (päivittäin), mutta pahinta minun mielestä ne katujen reunoilla olevat tolpat joita ei välttämättä huomaa ruuhkassa ja joihin meinaa kävellä kopiksi, eli mies meinaa usein iskeä vehkeensä tai minä kopauttaa vaginani! :-o Aina viime hetkellä onnistuu väistämään mutta kaatuminen ollut lähellä.
[/quote]
[/quote]
Et voi olla noin tyhmä.
Niiden tarkoitus on suojata jalankulkijoita autoilta. Ja estää autoja parkkeeraamasta pahimmille paikoille risteyksessä. Koska muutenhan autoilijat ohittaisi sumeilematta toisiaan jalkakäytävän kautta ja parkkeeraisi risteykseen niin, ettei toisesta suunnasta tulevia näkisi.
[/quote]
Ne on tehty pienikokoisia ranskalaisia varten ja mitotettu joskus 1600-luvulla jolloin niiden ihmisten keskipituus oli varmaan 150cm, mutta me pohjoismaalaiset ollaan sen verran pitempiä että ne osuu haaroväliin! =D
[/quote]
[/quote]
Ne rajoittavat tietysti pysäköintiä. Ilman noita jalkakäytävät olisi tukittu pysäköidyillä autoilla. Kyllä noita pylväitä on helpompi väistellä kuin pariisilaisten Sitikoita.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 08:53"]
Haloo! Eikö sekin kerro jotain Pariisista ja pariisilaisista että kaikki muualla päin Ranskassa asuvat ihmiset inhoavat heitä? =D
[/quote]
No jaa, ihan samanlainen ilmiö on olemassa melkein joka maassa, pääkaupunkiseutu vs. muu maa. Ovatko helsinkiläiset oikeasti siis niin kauheita kuin muualla Suomessa joskus väitetään? ;)
[/quote]
voin kertoa että ranskalaisten ei-pariisilaisten pariisi-inho on pahempaa kuin suomalaisten ei-helsinkiläisten hesa-inho :-) olen asunut molemmissa.
[/quote]
Mikä ihmeen Helsinki-inho? Olen turkulainen enkä minä inhoa Helsinkiä. Helsingissä on mahtava käydä, teatterissa, oopperassa, shoppailemassa, näyttelyissä, jne. Joka kuukausi käyn kerran vähintään.
Mutta en mä siellä pääkaupunkiseudulla haluaisi arkeani viettää. Mulle riittää, että kotioven läheltä starttaava bussi vie mut sinne n. 2 tunnissa, kun niin haluan. Julkisilla parilla pk-seudulla asuvalla tuttavalla menee saman verran aikaa päästä työpaikalleen.
[/quote]
Näin helsinkiläisenä haluaisin tietää.... Miksi tätä on noin paljon alapeukutettu?
Et voi olla noin tyhmä.
[/quote]
Nuo mitään parkkeeraamista estä kun autot vetää niiden väliin ja ottavat lommot kylkeen ja perään ihan suosiolla. Olen nähnyt omin silmin.
Se on itse tyhmä joka sanoo toista tyhmäksi. Voisit katsoa peiliin välillä.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:17"]
Surullisinta oli, että paljon matkustellut nuori mies (käynyt Afrikat, Intiat, jne) ajatteli ensin, että alueella voisi olla mukava asua, kun olisi monikulttuurista paikallisväriä, etnisiä ravintoloita ja ruokakauppoja jne.
Tosiasiassa hän ei voinut edes asioida alueen liikkeissä valkoisena eurooppalaisena.
[/quote]
Inhottava kuulla tuollaista, mutta tuosta ei koskaan vaan puhuta ääneen, se on tabu. Rasismi on muka aina sitä että valkoisella on jotain muun värisiä vastaan, mutta voin kertoa että muun värisillä on paljon enemmän valkoisia vastaan kun lähdetään käytännön tasolle. Siitä ei vaan koskaan "saa" keskustella jottei muun väriset loukkaannu, mikä on minun mielestä ihan älytöntä!
[/quote]
Niin. Se oli shokki tuolle tuttavallenikin. Aina ollut ystävällinen kaikenlaisia ihmisiä kohtaan ja sitten saa tuollaisen kohtelun. Euroopassa, eurooppalaisena. Joutui lopulta värjäämään hiuksensa tummemmiksi, käytti peittäviä vaatteita, hattua, aurinkolaseja, huivia alueella liikkuessaan, ettei herättäisi huomiota.
[/quote]
[/quote]
Mua kiinnostaisi kuulla, missä tämä ystävä on asunut. Itse olen vaalea nainen, ja asunut vuosia etnisesti melko kirjavalla alueella itäisessä Pariisissa, enkä koskaan ikinä ole kokenut mitään vastaavaa. Koillislähiöistä tuon voisin kyllä uskoa, enkä tosiaan kiellä, etteikö rasismia olisi molempiin suuntiin. En vain itse ole törmännyt vastaavaan Pariisin sisällä.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:22"]
Et voi olla noin tyhmä.
[/quote]
Nuo mitään parkkeeraamista estä kun autot vetää niiden väliin ja ottavat lommot kylkeen ja perään ihan suosiolla. Olen nähnyt omin silmin.
Se on itse tyhmä joka sanoo toista tyhmäksi. Voisit katsoa peiliin välillä.
[/quote]
Vitsi, miten kypsä kommentti! Eikös teillä siellä yläkoulussa ole älykännykän käyttö tunnilla kielletty? Yritäs nyt keskittyä opetukseen välillä.
[/quote]
[/quote]
Olen vaalea nainen, ja koska en suostunut Ranskassa mustaihoisen miehen seuraan, vaan sanoin hyvin kohteliaasti että "anteeksi mutta ei, ja olen varattu", niin sain heti kuulla olevani valkoinen rasisti-bitch ja kapitalistihuora ja vielä syljettiin perään! Jos minä olisin huutanut sille että huonoitsetuntoinen tummaiho-vonkaaja niin minähän olisin tietenkin ollut se rasistinen osapuoli siinä keskustelussa, eikä hän!
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:24"]
[/quote]
[/quote]
Mua kiinnostaisi kuulla, missä tämä ystävä on asunut. Itse olen vaalea nainen, ja asunut vuosia etnisesti melko kirjavalla alueella itäisessä Pariisissa, enkä koskaan ikinä ole kokenut mitään vastaavaa. Koillislähiöistä tuon voisin kyllä uskoa, enkä tosiaan kiellä, etteikö rasismia olisi molempiin suuntiin. En vain itse ole törmännyt vastaavaan Pariisin sisällä.
[/quote]
En tunne Pariisia tarkemmin enkä muista alueen nimeä. Mutta näin tuo ystäväni on minulle kertonut. Seikka taisi jättää hänen traumat, koska muistelee sitä aina välillä. Ettei ole missään muualla maailmassa kohdannut rasisimia itseään kohtaan paitsi siellä Pariisissa.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:25"]
Vitsi, miten kypsä kommentti! Eikös teillä siellä yläkoulussa ole älykännykän käyttö tunnilla kielletty? Yritäs nyt keskittyä opetukseen välillä.
[/quote]
Eikö äiti opettanut ettei tuntemattomien ihmisten kanssa saa mennä henkilökohtaisuuksiin?
[/quote]
Eikä ole taas totta!!!! Tuo tuossa on se sama kommentoija joka ottaa aina nokkiinsa jostain ketjun kommentista ja takertuu siihen, alkaa haukkumaan tyhmäksi ja kouluttamattomaksi, sitten epäilee teiniksi ja lopulta haukkuu wt-mammaksi jolta pitäisi ottaa lapset pois! Tunnistitte tekin varmaan tyylin! Miten se löysi taas uuteen ketjuun ja keksi tännekin sivuaiheen jonka tekosyyllä pääsee taas purkamaan pahaa oloaan????!
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:27"]
[/quote]
[/quote]
Olen vaalea nainen, ja koska en suostunut Ranskassa mustaihoisen miehen seuraan, vaan sanoin hyvin kohteliaasti että "anteeksi mutta ei, ja olen varattu", niin sain heti kuulla olevani valkoinen rasisti-bitch ja kapitalistihuora ja vielä syljettiin perään! Jos minä olisin huutanut sille että huonoitsetuntoinen tummaiho-vonkaaja niin minähän olisin tietenkin ollut se rasistinen osapuoli siinä keskustelussa, eikä hän!
[/quote]
^ miksi mustaihoisesta kieltäytynyt vaalea suomalaisnainen SAI ALAPEUKKUA? oletteko näiden alapeukuttajat niitä samoja joka rodun miesten mielistelijöitä joiden mielestä vaaleat naiset ansaitsevat tulla raiskatuksi?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:31"]
[/quote]
Eikä ole taas totta!!!! Tuo tuossa on se sama kommentoija joka ottaa aina nokkiinsa jostain ketjun kommentista ja takertuu siihen, alkaa haukkumaan tyhmäksi ja kouluttamattomaksi, sitten epäilee teiniksi ja lopulta haukkuu wt-mammaksi jolta pitäisi ottaa lapset pois! Tunnistitte tekin varmaan tyylin! Miten se löysi taas uuteen ketjuun ja keksi tännekin sivuaiheen jonka tekosyyllä pääsee taas purkamaan pahaa oloaan????!
[/quote]
:( joo, nyt kannattaa jättää jälleen ketju taakseen, ja mennä jonnekin muualle, jätetään se tappelemaan tänne itsekseen
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:28"]
[/quote]
Eikö äiti opettanut ettei tuntemattomien ihmisten kanssa saa mennä henkilökohtaisuuksiin?
[/quote]
Jos sä heität todella ajattelemattoman kommentin ja totean, että se on tyhmää, se ei ole henkilökohtaisuuksiin menemistä. Hei, ajattelu sallittu. Ei kannata avata suutaan keskustelussa, jos heti paljastaa, ettei ole minkäänlaista kykyä hahmottaa asioita.
Hei, ei millään pahalla. Mutta ajattelua, päättelykykyäkin voi treenata.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:31"]
[/quote]
[/quote]
Häh? No, en ole tuo tyyppi. :) En ole täällä vielä koskaan ketään tyhmäksi aiemmin sanonut. Mutta nyt oli niin ultraääliö kommentti, että ei voinut. Ihan sen kommentoijan omaksi parhaaksi.
Itse taidat olla se, joka aina kiljuu muiden viesteistä, että PROVO! Ehkää tuokin kommenttisi oli provo? :)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:12"]
Eiffeltorni oli hieno! Luulin itsekin, että pöh, turistirysä, en mene. Mutta se on oikeasti hieno sitten livenä.
[/quote]
Jaa, minusta Riemukaari on paljon kivempi maamerkki, tai Sacre Coeurin valkoinen kirkko etenkin kun taivas on sininen, niin kontrasti upea.
Moulin Rouge on myös yliarvostettu.