Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja ihastunut oppilaaseen?

Vierailija
30.01.2014 |

Josko täällä olisi tähän liittyviä kokemuksia?

Olen 25-vuotias nainen, joka opiskelee ammattikoulussa. Luokanvalvojanani toimii n.35-vuotias mies.

Olen miettinyt, että onkohan tämä mies mahdollisesti ihastunut minuun? Hänellä on tapana jututtaa minua pitkiäkin aikoja, joskus huomaan hänen tuijottavan minua. Kummallisinta oli se, että joululomalle jäädessämme minä olin ainoa, jota hän halasi koko luokasta. Ja kummallista oli se halaustapakin.

Minua ei sinäänsä ahdista asia, onhan mies mukava, hauska eikä pahankaan näköinen. Mutta koulumaailmaan asia ei tunnu sopivan, vaikka olemme aikuisia. En myöskään ole tekemässä mitään, kuten tuskin hänkään vaikka asia olisikin. 

Yleensä asia menee niin, että oppilas ihastuu oppilaansa. Olisiko täällä yhtään opettajaa, jolla olisi tälläisia oppilasihastuksia? Enkä tarkoita ala-ikäisiä tms vaan ihan "aikuisiin" täysi-ikäisiin?

Toinen kysymykseni on, oletko koskaan halunnut olla oppilaasi ystävä tai kaveri? Meitä yhdistää opettajani kanssa hyvin samalaiset asiat, voisiko asia ollakin näin?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin rakastunut opettajaani viime syksynä. Hän antoi minulle vielä yksityistunteja. Asiat alkoi mennä vähän liian pitkälle ja nyt jätin kurssin kesken. Kurssi on tosin pakko käydä loppuun jossakin vaiheessa... Tunteet on haalistuneet kun en ole nähnyt tätä kyseistä henkilöä pitkään aikaan. Minä olen 30 ja opettaja 50. Minulla on mies ja lapsi. En halua riskeerata perhettäni. Ihmettelen kyllä itseäni, miten ihastuin tulisesti niin omituiseen ja oudon näköiseen mieheen. Elämä on outoa.

Vierailija
22/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkälle asiat menivät???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 23:09"]

Itse olen 23-vuotias yliopisto-opiskelija Tampereelta, nainen, vaalea, hoikka. Journalistiikan opettajamme, 41-vuotias ehdotti suhdetta heti lukukauden alussa. Siitä lähtien tapailtu muutamia kertoja viikossa luonani. Mies on perheellinen, itse olen vapaa. Tämä tuntuu sopivan meille molemmille hyvin.

[/quote]

jos toi on totta, niin vaimona nauraisin tälle, oletko ehkä ap. vai miten niin sujuvasti osuit tänne kertomaan niin paljon yksityiskohtia. se että kerroit niin paljon, on selvä merkki siitä että et ole tyytyväinen tilanteesi. haluat enemmän, mutta kundi ei halua erota. niin toivot että vaimo lukisi ton viestin. jokainen ihminen tekee virheitä. voi jopa langeta aviollisen kanssa syntisuhteeseen. mutta jotkut rakastajattaret eivät halua rikkoa perhettä. sinä kertoessasi niin paljon  yksityiskohtia ilmeisesti haluat rikkoa perheen. tämä on surullista. myös sinun osaltasi surullista, voisit nauttia elämästä jonkun nuoren ikäisesi kanssa, joka näkisi vain sinut, ja toisi omaan asuntoon. kun menet sen perheen väliin rikkomaan sitä, teen ensin haittaa itsellesi. kun rikot perheen, tuskin siitä tulee mitään kestävää rakennettua.

Vierailija
24/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 07:10"]

Itse olen 23-vuotias yliopisto-opiskelija Tampereelta, nainen, vaalea, hoikka. Journalistiikan opettajamme, 41-vuotias ehdotti suhdetta heti lukukauden alussa. Siitä lähtien tapailtu muutamia kertoja viikossa luonani. Mies on perheellinen, itse olen vapaa. Tämä tuntuu sopivan meille molemmille hyvin.

[/quote]

jos toi on totta, niin vaimona nauraisin tälle, oletko ehkä ap. vai miten niin sujuvasti osuit tänne kertomaan niin paljon yksityiskohtia. se että kerroit niin paljon, on selvä merkki siitä että et ole tyytyväinen tilanteesi. haluat enemmän, mutta kundi ei halua erota. niin toivot että vaimo lukisi ton viestin. jokainen ihminen tekee virheitä. voi jopa langeta aviollisen kanssa syntisuhteeseen. mutta jotkut rakastajattaret eivät halua rikkoa perhettä. sinä kertoessasi niin paljon  yksityiskohtia ilmeisesti haluat rikkoa perheen. tämä on surullista. myös sinun osaltasi surullista, voisit nauttia elämästä jonkun nuoren ikäisesi kanssa, joka näkisi vain sinut, ja toisi omaan asuntoon. kun menet sen perheen väliin rikkomaan sitä, teen ensin haittaa itsellesi. kun rikot perheen, tuskin siitä tulee mitään kestävää rakennettua.

[/quote]

anteeksi ap jos ei ole sinun tekstiä. ja jokainen tehköön omia asioita, en halua tuomita ketään.

Vierailija
25/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

1. miten tuo "vaalea,hoikka" liittyy tähän asiaan. 

2. Tampereella ei opeteta sellaista ainetta kuin journalistiikka tai journalismi. Mutta hyvä yritys...

Vierailija
26/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 23-vuotias opiskelija Tampereelta

-Ap

Vierailija
27/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole harvinaista, että vanhemmalla oppilaalla ja opettajalla on suhde/seksisuhde. Tiedän useita tapauksia

Vierailija
28/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole harvinaista, että vanhemmalla oppilaalla ja opettajalla on suhde/seksisuhde. Tiedän useita tapauksia

Vierailija
29/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietämässäsi tapauksissa aktiivisena puolena ollut opettaja?

Vierailija
30/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 07:12"]

2. Tampereella ei opeteta sellaista ainetta kuin journalistiikka tai journalismi. Mutta hyvä yritys...

[/quote]

http://www.uta.fi/cmt/opiskelu/index.html

Vierailija
31/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tampereen yliopistossa ei ole yhtään 41-vuotiasta miespuolista journalistiikan opettajaa.

Vierailija
32/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuhan noita yliopistomaailmassa ainakin täällä Helsingissä. Kaikki teologisessa opiskelleet tietävät tai muistavat, miten eräskin professori iski silmänsä omaan opiskelijaansa ja avioituivat lopulta. Professsorilla oli jo yksi avioero ja ero tuli lopulta tästä opiskelijastakin. Vähän ikävää noin dogmaatikolta...

Vierailija
33/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuinkahan monta 41-vuotiasta perheellistä  journalistiikan opettajaa on Tampereen yliopistolla, vieläpä sellaisia jotka matkustelee 'opintomatkoilla'.

Toivottavasta hänen vaimonsa ei käy mammapalstalla, tai vaimon kaverit jotka tunnistaa perheen... :P

Vierailija
34/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt sattumalta yliopiston professorin ja perheellisen naisopiskelijan suudelman.

Vierailija
35/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi kuink on pervesrrssiä

Vierailija
36/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolla ihan tavallisia tuollaiset, samanhenkisiä ihmisiä paljon yhdessä ja kaikki kuitenkin jo aikuisia. Professorit varsinkin saavat helposti nuoria ihailijoita.

Vierailija
37/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin joskus pareilla treffeillä opettajan kanssa. Olin itse noin 20-vuotias ja opettaja oli jotain 35. Siitä on niin kauan aikaa etten enää muista kumpi teki aloitteen.. Sen muistan, että olin vähän ihastunut ja kirjoitin jonkun värssyn pariin koepaperiin jotka hänelle palautin. Opettaja aina vastasi niihin jonkun oman värssyn. Imelää:)

Tosiaan parit treffit käytiin mutta mua ei sitten kiinnostanut jatkaa sitä sen pidemmälle. Ihan mukava mies se oli ja lämmöllä voi muistella.

Vierailija
38/47 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuntemassani tapauksessa ei ole kysymys akateemisesta väestä.

Kahden lapsen yksinhuoltajaäiti, sisareni, jäi lastensa kanssa yksin pitämään kotitilaamme erottuaan ja miehen muutettua muualle. Sisarella ei ollut vaadittavaa (säädösten vaatimaa) koulutusta (oli kouluttautunut aivan muulle alalle jä käynyt tilan ulkopuolella töissä) ja hänen oli pakko suorittaa maatalousalan perustutkinto jatkaakseen yksin tilanpitoa. Käytännön taito oli toki olemassa, hoitihan hän iltaisin maatilan töitä.

Hän meni maatalousoppilaitokseen noin kolmikymppisenä ja siellä häneen iski silmänsä vähän vanhempi miesopettaja, naimisissa ja kolme lasta. Heille kehittyi suhde joka johti siihen, että koulun matkoilla mm. tutustumaan ulkomaisiin maatiloihin opettajalla ja oppilaalla oli yhteinen hotellihuone. He eivät välittäneet muiden katseista, koska suurin osa muista oppilaista oli vasta peruskoulun päättäneitä. Sisareni jopa kävi miehen kotona, kun vaimo oli muualla.

Minusta suhde oli kamala ainoastaan siksi, että mies oli naimisissa. Opettaja-oppilas -suhde ei ole minusta mikään este, jos molemmat ovat aikuisia ja oikeustoimikelpoisia.

Vierailija
39/47 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihastunut englanninkielen opettajaani.. Olet ihana mies, olisi mahtava tutustua sinuun!

Vierailija
40/47 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hieman samankaltaista kokemusta. Reilu parikymppisenä ammattikoulussa tuntui, että eräs opettaja oli hieman ihastunut minuun. Minut nähdessään hänen silmiinsä syttyi "palo" ja hän selvästi ilahtui ja kehonkielestä vaistosi, että oli täpinöissään, tunnilla puhuessaan katseli lähes jatkuvasti minua silmiin, hän usein pyysi huoneeseensa tekemällä tikusta asiaa, kehui tuoksuani, koulun kahvilassa tuli juttelemaan minulle(näin ei tehnyt muiden oppilaiden kohdalla). Hän ei ollut silmissäni kiinnostava.