Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset eivät käytä maskia julkisilla paikoilla?

Vastuullinen kansalainen
24.10.2020 |

Ihmetyttää ihan tosissaan, miksi niin moni käy koronan riskialueilla kaupassa ilman maskia tai istuu bussissa ilman suojaa. Mehän suojaamme toisiamme käyttämällä maskia. Minne on kadonnut vastuuntunto ja lähimmäisistä välittäminen?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tulee meemivirus: mun vapaus ja mun happivaje!

Vierailija
2/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen paha ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta teidän joukkoharhat. Siksi.

Vierailija
4/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa olen alle kahden metrin päässä toista ihmistä jonkun sekunnin. En koe maskille tarvetta tässä tilanteessa.

Vierailija
5/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi riski sairastua itse kun ei käytä virusmagneettimaskia.

Vierailija
6/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin ei ole käytetty ennenkään syysflunssien ja influenssojen aikana. 

Vierailija
7/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kadonnut"? Milloin ihmiset on muka toisistaan välittäneet. Itsekkyys ja tyhmyys höystettynä pelolla on se mikä kaikkia tutuu ohjaavan. "ootte lampaita", "korona on huijaus", "ei se tartu noin nopeesti", "ei se muhun tartu", "mitä väliä" "en saa henkeä", "maski on tyhmän näköinen" jne.

Vierailija
9/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntaan tarvitaan lisää holhousta. Maskipakko ilman mitään poikkeuksia. Jos ei pysty pitämään maskia niin sitten ei saa asioida kaupassa. Karanteeni tai testaus omalla kustannuksella kaikille maahan saapuville jne.

Vierailija
10/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä mutta en käytä.

Vierailija
11/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://nwohavaintoja.blogspot.com

No jee. Lisää meemiviruksia. Niitä ei oo kuule koskaan tarpeeksi.

Vierailija
12/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miljoona kuollutta puolessa vuodessa joukkoharhaa? Eilenkin liki 10 000 ihmistä kuoli tähän "joukkoharhaan". Trumpin valheisiin te kyllä uskotte kuin muuriin (joka ei koskaan valmistunut), mutta faktat teitä ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
13/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se ihan hemmetin surullista käydä eilisiltana kaupassa. Lisäkseni kaupassa oli useita kymmeniä ihmisiä. Olin ainoa asiakas jolla oli maski.

Vierailija
14/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidosti vastuullinen kansalainen ei liiku pandemian aikana julkisilla paikoilla. Ymmärrän kyllä, että jos ei ole etätyömahdollisuutta, on mentävä työpaikalle. Ja joillain paikkakunnilla ei toimi ruokakauppojen nouto- tai kotiinkuljetuspalvelut, joten on käytävä pikaisesti kaupassa. Vastuullinen kansalainen ei tee mitään muuta kuin käy töissä ja korkeintaan kerran viikossa ruokakaupassa. Todella vastuullinen kansalainen hankkii auton ja kulkee työmatkansa sillä. 

Vierailija
15/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa olen alle kahden metrin päässä toista ihmistä jonkun sekunnin. En koe maskille tarvetta tässä tilanteessa.

Oikeasti uskot ettei virukset leviä kahta metriä laajemmalle alueelle suljetussa tilassa?

Vierailija
16/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä ja lisäksi on nolon näköistä kun kulkee kaupassa maski naamalla. Jotenkin tulee tunne että yrtittää tehdä itsestään tärkeämpää kuin onkaan.

Ja vielä että minulla on jonkinasteinen auktoriteettiongelma eli en käyttäisi maskia vaikka määrättäisiin. Sain lapsuudessa tarpeeksi ilkeistä ja leipääntyneistä opettajista jotka komentelivat ilman syytä.

Vierailija
17/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se ihan hemmetin surullista käydä eilisiltana kaupassa. Lisäkseni kaupassa oli useita kymmeniä ihmisiä. Olin ainoa asiakas jolla oli maski.

Mä kävin tänään kaupassa. Olin ainoa, jolla oli hengityssuojain. En kokenut asiaa yhtään surulliseksi.

Vierailija
18/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta vttuakaan, koska olen ollut yksinäinen jo 30 vuotta, joten elämälläni tai sinunkaan elämälläsi ei ole minulle mitään merkitystä. Toki en tahallaan yritä ketään sairastuttaa, mutta kuljen kyllä ilman maskia jos huvittaa.

Saa haukkua itsekkääksi. 30 vuotta kiusattuna olemisen jälkeen nettihörhöjen ulinat on aika kevyttä kamaa.

Vierailija
19/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miljoona kuollutta puolessa vuodessa joukkoharhaa? Eilenkin liki 10 000 ihmistä kuoli tähän "joukkoharhaan". Trumpin valheisiin te kyllä uskotte kuin muuriin (joka ei koskaan valmistunut), mutta faktat teitä ei kiinnosta pätkääkään.

Onko sillä väliä kuolevatko 86v monisairaat nyt koronaan vai ensi kevään influenssa aaltoon!? Pelottavampi ajatus on etteivät nämä kuolisi vaan lopulta olisi joka paikka täynnä kasvin asteella olevia sänky potilaita. Korona on armahtaa monelle 86 äv kroonikolle jolla ei ole edessä kuin alamäki sänkypotilaaksi.

Vierailija
20/90 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että olet TAVALLINEN ihminen