Miksi ihmiset eivät käytä maskia julkisilla paikoilla?
Ihmetyttää ihan tosissaan, miksi niin moni käy koronan riskialueilla kaupassa ilman maskia tai istuu bussissa ilman suojaa. Mehän suojaamme toisiamme käyttämällä maskia. Minne on kadonnut vastuuntunto ja lähimmäisistä välittäminen?
Kommentit (90)
Ei kiinnosta teidän joukkoharhat. Siksi.
Kaupassa olen alle kahden metrin päässä toista ihmistä jonkun sekunnin. En koe maskille tarvetta tässä tilanteessa.
Pienempi riski sairastua itse kun ei käytä virusmagneettimaskia.
Samasta syystä kuin ei ole käytetty ennenkään syysflunssien ja influenssojen aikana.
"kadonnut"? Milloin ihmiset on muka toisistaan välittäneet. Itsekkyys ja tyhmyys höystettynä pelolla on se mikä kaikkia tutuu ohjaavan. "ootte lampaita", "korona on huijaus", "ei se tartu noin nopeesti", "ei se muhun tartu", "mitä väliä" "en saa henkeä", "maski on tyhmän näköinen" jne.
Yhteiskuntaan tarvitaan lisää holhousta. Maskipakko ilman mitään poikkeuksia. Jos ei pysty pitämään maskia niin sitten ei saa asioida kaupassa. Karanteeni tai testaus omalla kustannuksella kaikille maahan saapuville jne.
Ei ole mitään syytä mutta en käytä.
Vierailija kirjoitti:
No jee. Lisää meemiviruksia. Niitä ei oo kuule koskaan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko miljoona kuollutta puolessa vuodessa joukkoharhaa? Eilenkin liki 10 000 ihmistä kuoli tähän "joukkoharhaan". Trumpin valheisiin te kyllä uskotte kuin muuriin (joka ei koskaan valmistunut), mutta faktat teitä ei kiinnosta pätkääkään.
Olihan se ihan hemmetin surullista käydä eilisiltana kaupassa. Lisäkseni kaupassa oli useita kymmeniä ihmisiä. Olin ainoa asiakas jolla oli maski.
Aidosti vastuullinen kansalainen ei liiku pandemian aikana julkisilla paikoilla. Ymmärrän kyllä, että jos ei ole etätyömahdollisuutta, on mentävä työpaikalle. Ja joillain paikkakunnilla ei toimi ruokakauppojen nouto- tai kotiinkuljetuspalvelut, joten on käytävä pikaisesti kaupassa. Vastuullinen kansalainen ei tee mitään muuta kuin käy töissä ja korkeintaan kerran viikossa ruokakaupassa. Todella vastuullinen kansalainen hankkii auton ja kulkee työmatkansa sillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa olen alle kahden metrin päässä toista ihmistä jonkun sekunnin. En koe maskille tarvetta tässä tilanteessa.
Oikeasti uskot ettei virukset leviä kahta metriä laajemmalle alueelle suljetussa tilassa?
En näe mitään syytä ja lisäksi on nolon näköistä kun kulkee kaupassa maski naamalla. Jotenkin tulee tunne että yrtittää tehdä itsestään tärkeämpää kuin onkaan.
Ja vielä että minulla on jonkinasteinen auktoriteettiongelma eli en käyttäisi maskia vaikka määrättäisiin. Sain lapsuudessa tarpeeksi ilkeistä ja leipääntyneistä opettajista jotka komentelivat ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Olihan se ihan hemmetin surullista käydä eilisiltana kaupassa. Lisäkseni kaupassa oli useita kymmeniä ihmisiä. Olin ainoa asiakas jolla oli maski.
Mä kävin tänään kaupassa. Olin ainoa, jolla oli hengityssuojain. En kokenut asiaa yhtään surulliseksi.
Ei kiinnosta vttuakaan, koska olen ollut yksinäinen jo 30 vuotta, joten elämälläni tai sinunkaan elämälläsi ei ole minulle mitään merkitystä. Toki en tahallaan yritä ketään sairastuttaa, mutta kuljen kyllä ilman maskia jos huvittaa.
Saa haukkua itsekkääksi. 30 vuotta kiusattuna olemisen jälkeen nettihörhöjen ulinat on aika kevyttä kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miljoona kuollutta puolessa vuodessa joukkoharhaa? Eilenkin liki 10 000 ihmistä kuoli tähän "joukkoharhaan". Trumpin valheisiin te kyllä uskotte kuin muuriin (joka ei koskaan valmistunut), mutta faktat teitä ei kiinnosta pätkääkään.
Onko sillä väliä kuolevatko 86v monisairaat nyt koronaan vai ensi kevään influenssa aaltoon!? Pelottavampi ajatus on etteivät nämä kuolisi vaan lopulta olisi joka paikka täynnä kasvin asteella olevia sänky potilaita. Korona on armahtaa monelle 86 äv kroonikolle jolla ei ole edessä kuin alamäki sänkypotilaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että olet TAVALLINEN ihminen
Ensin tulee meemivirus: mun vapaus ja mun happivaje!