10kk vihreä ja limainen kakka - hampaat???
Pojan kakka on nyt viikon verran ollut limaista ja välillä vihreääkin. Kakkaa on tullut myös hieman useammin kuin ennen. Hapanmaitotuotteet aloitettiin jo pai viikkoa sitten, eikä niistä silloin tullut mitään oireita. Nyt pidin niistäkin jo taukoa viikon verran, mutta kakka pysyi samanlaisena. Hampaat on selkeästi vaivanneet koko tän limakakka-ajan, joten mietinkin että onko maitoallergiaa todennäköisempi vaihtoehto tulossa olevat hampaat? Onko muilla ollut samaa? Mietin mennäänkö lääkäriin näytille vai katsellaanko vaan vielä...
Kommentit (5)
Kuulostaa ihan meidän hampaiden puhkeamiselta :) Oltiin aloitettu liharuoat juuri ja maha meni limaiseksi, lopetettiin lihat ja kohta tuli hampaat ja limakakka loppui siihen sitten :)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:33"]
Kuulostaa ihan meidän hampaiden puhkeamiselta :) Oltiin aloitettu liharuoat juuri ja maha meni limaiseksi, lopetettiin lihat ja kohta tuli hampaat ja limakakka loppui siihen sitten :)
[/quote]
Kiva kuulla et muillakin on samaa.. Kun mietinkin että aika epätodennäköinen toi maitoallergia olis, kun ensin siitä ei kuitenkaan tullut mitän oireita ja sit samaan aikaan kun poika alkoi vastusteleen hampaiden pesua ja hieromaan ikeniä, niin kakka muuttui oudoksi. Ehkä mä nyt sit vaan kärsivällisesti odotan nitä hampaita. Meillä on siis jo 6 hammasta ja niistä yhden kohdalla kakka oli tuollaista 2 pv ajan.. Niin siks tuntui oudolta kun tätä on kestäny jo viikko.. Mut kiitos huojentavasta tiedosta :) -ap
Voisko olla kulmahampaat tulossa? Niissä olen kuullut kestävän kauemmin tuon puhkeamisen.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:44"]
Voisko olla kulmahampaat tulossa? Niissä olen kuullut kestävän kauemmin tuon puhkeamisen.
[/quote]
Mä epäilen et on ihan vaan yläetuhammas ja sen viereinen hammas, et ei ehkä viel kulmahampaat. Näin ainakin luulisin. Mut noi kaksi on ainakin pullottanut jo pari viikkoa.
Meillä hampaat pisti mahaa sekasin, kylläkin vaan muutamaksi päiväksi. Hankala tilanne.