Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huomaamattani totuttanut mieheni valmiseen ruokapöytään.

Vierailija
30.01.2014 |

Meillä on periaatteessa toimiva tasajako kotitöiden suhteen ja sopimus, että molemmat osaavat ja tekevät kaikkia kotitöitä. Käytännön elämä on kuitenkin johanut siihen, että mies on töistä tultuaan päässyt käytännössä aina valmiseen (ja hyvänmakuiseen, olen vakavastiotettava harrastajakokki) ruokapöytään.

Tajusin just. että mies on ilmeisesti alkanut ottaa tämän annettuna etuna. On ollut työmatkalla pari yötä ja just soitti, että pääsee tulemaan kotiin vasta kymmeeksi illalla. Loppukaneetiksi totesi, että hänelle EI tarvitse laittaa erikseen ruokaa illaksi, vaan voin lämmittää tähteitä.

Just just. Pitäisikö laitta viestiä perään että käy paluumatkalla nakkarin kautta. Oikein suututtaa, silleen jälkijättöisesti.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä suututtaa? Kyllä minä ihan mielelläni kokkaisin työmatkalta palaavalle miehelle..

Vierailija
2/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityö kuin kotiyö alkaa suututtaa, jos se on jonkun "oma" kotityö ja näin pakollinen. Meillä on tuo sopimus ihan siksi, ettei kumpikaan voi pitää toisen hommia itsestäänselvyyksinä. Ja nyt mun kokkausta pidetään sellaisena. Se loukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä nyt käsitän ton niin että mies varmisti, ettet kokkaa yhdelle hengelle odottaessasi, vaan otat iisimmin, ei mitään syytä loukkaantua

Vierailija
4/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä käsitän tämän niin, että mies OLETTI että kokkaan hänelle erikseen ja jonkinlaisena MYÖNNYTYKSENÄ sanoi ettei tarvitsekaan.

Minä päätin tilata meille muille pizzan, varmistaa ettei siitä jää tähteitä ja mennä pariksi kuukaudeksi kokkauslakkoon.

Vierailija
5/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotavasti miehesi takuaa ottaa eron mokamasta feminisi-rääkyjästä. Aivan hirveältä ihmiseltä kuulostat. No, mahdollisesti se ei ole ollut työmatkoilla, vaan on käynyt mielyttävämmän naisen luona. Toivotaan kaikkien kannalta niin!

Vierailija
6/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen huomaamattomasti totuttanut miehen. Kuorin jopa perunoita. Olen vaivihkaa lopettanut perunoiden kuorimisen miehelle, kuorin vain itselleni ja lapsille. Mitä tekee mies: hän syö ne perunat nyt kuorineen.

Kun on eilistä ruokaa jäljellä, niin lämmitän itselleni ja lapsille lautasilla mikrossa ja sanon miehelle, että lämmittää itse. No, mies ei lämmitä tai lämmittää itselleen vihaisena. Olettaa kai, että minä lämmitän hänellekiin.

Minä en ole varteenotettava harrastelijakokki, vaan teen ruokaa lähinnä siksi, että se on pakollinen kotiaskare ja mies ei halua tehdä ruokaa. Jos patistan sitä tekemään perheelle ruokaa, se kyllä tekee, mutta joudun olemaan apuna koko ajan.

Vierailija
7/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Mies tulee iloisena työmatkalta kotiin ja siellä odottaa kiukkuinen vaimo (syystä, jota mies ei tiedä) ja tyhjä ruokapöytä. Kiva.

Vierailija
8/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pms?

Vierailija
9/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:32"]Kotityö kuin kotiyö alkaa suututtaa, jos se on jonkun "oma" kotityö ja näin pakollinen. Meillä on tuo sopimus ihan siksi, ettei kumpikaan voi pitää toisen hommia itsestäänselvyyksinä. Ja nyt mun kokkausta pidetään sellaisena. Se loukkaa.

[/quote]

Moneltako itse palasit sitten kotiin? Jos oöet esimerkiksi jonkun 5 tuntia jo kerennyt lepäilemään, niin ei pitäisi olla vaikea ajatus ihan tehdä jotain sen miehen iloksi ja hyväksi? Uskomatonta miten tiikkoja kotkut "perheet" ovat...

Vierailija
10/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:44"]Toivotavasti miehesi takuaa ottaa eron mokamasta feminisi-rääkyjästä. Aivan hirveältä ihmiseltä kuulostat. No, mahdollisesti se ei ole ollut työmatkoilla, vaan on käynyt mielyttävämmän naisen luona. Toivotaan kaikkien kannalta niin!

[/quote]

Idiootti!

Vierailija
11/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä nyt usko, että mies tarkoitti asiaa ihan noin, miten sen "kuulit". Jos nyt et kostaisi mitään, vaan annat sen lämmittää ne tähteet ja sitten kerrot ihan rauhallisesti miten tulkitsit hänen sanat ja miltä sinusta tuntuu. Anna mahdollisuus kertoa oma versio

Vierailija
12/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sanoisit ihan suoraan? Että tuli vähän sellainen fiilis, että oletat minun laittavan aina ruuan. Sanot vielä, että teet sen mielelläsi, mutta et halua ajautua tilanteeseen, jossa sinun oletetaan tekevän maukkaat ruuat ja esim. jos ruuassa olisi jotain vikaa miehesi rupeaisi siitä kommentoimaan.

Onhan se nyt selvää ettei kukaan nainen/vaimo halua olla miehelleen itsestäänselvyys. En minä ainakaan.

Toisaalta jos sinä sanot esimerkiksi, "huomenna ois ne juhlat, niin se auto pitää sitten vahata siihen mennessä" tai "lähden nyt kauppaan niin ostan samalla sen vasaran, ettei sun tarvii hakea sitä" tms, eli vaatisit mieheltä automaattisesti jotain vastaavaa niin sittenhän olette samassa pisteessä.

Vierailija
13/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. Mitä jos oikeasti kertoisit miehellesi miltä sinusta tuntuu. Voi olla että se olisi parisuhteellenne paljon parempi mitä joku mykkäkoulu tai ruuanlaittolakko...

Meillä minä pesen pyykin, aina. Mutta kyllä minä joskus  huomautan miehelleni että oletkos huomannut että on aika jännä juttu miten ne likaiset sukat katoaa kamarin lattialta ja ainavaan vaatekaapista löytyy puhtaita sukkia. Miestä nauratti ja sanoi miettineensä samaa muutama päivä aikaisemmin.

No eilen keräilin miehen likaisia farkkuja koneeseen ja kolmet löytyivät ja kaikki eripuolella taloa. No yhdet oli sentään pyykkikoneen edessä lattialla. Laitoin ne pesuun eikä hermostuta yhtään.

Teen suurimman osan "naisten" kotitöistä. Mutta jos pyydän niin mieskin tekee niitä. Ja pyytämättä mies lämmittää, huolehtii autosta, kuskaa lapsia jne. Mies myös tienaa suurimman osan meidän tuloista ja mies tekee paljon pidempää päivää töissä.

Meillä ei lasketa ja vertailla työmääriä saati kiukuta niistä. Jos minua laiskottaa niin mies hoitaa hommat. Jos miestä laiskottaa tai haluaa vaikka mennä kavereiden kanssa viihteelle niin minä hoidan hommat. Jos joku tuntuu epäreilulta niin siitä sanotaan eikä pidetä mykkäkoulua jne.

Ap;n mies saattaa kuvitella että ap kokkaa mielellään ja tavallaan harrastuksena. Herkästi myös ajatellaan että toki se kokkaa kun se on parampi siinä. Tai ei havahduta edes ajattelemaan että toinen kokkaa "aina".

Kuule ap kerro miltä sinusta tuntuu. Se on paljo tehokkaampaa kuin kiukkuaminen.

Sitäpaitsi jos tulee väsyneenä työreissulta niin kyllä meillä odottaa ruoka ja sauna oli sitten työreissusta tulija mies tai nainen. Se on sitä toisen hemmottelua ja välittämistä.

Vierailija
14/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte olla varmoja, että tulen asiasta mainitsemaan ja muutenkin ryhtymään tarvittaviin toimenpiteisiin, jotta itsestäänselvyytenä pitäminen lakkaa.

Me asumme kaupungissa kerrostalossa, joten meillä ei oikeastaan ole mitään "miesten töitä". Auton putsaa lumesta se, joka sillä kulloinkin ajaa ja renkaat vaihtaa ja öljyt vaihtaa rengashotellin pojat, jonne muistaakseni minä ehdin viimeksi käymään. Siksi meillä on vain kotitöitä. Ei sun mun tai miesten/naisten.

Vierailija
15/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on nyt eron paikka. Löydät varmasti paremman miehen, joka ei sorru tuollaiseen moukkamaisuuteen. 

On sitä pienemmästäkin erottu ja tämä on sentään iso juttu!

Vierailija
16/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää sinne Porvooseen, ap.

Tai jos ei ole provo, niin terveiset mielisairaalaan vaan!

Vierailija
17/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:45"]

Kun on eilistä ruokaa jäljellä, niin lämmitän itselleni ja lapsille lautasilla mikrossa ja sanon miehelle, että lämmittää itse. No, mies ei lämmitä tai lämmittää itselleen vihaisena. Olettaa kai, että minä lämmitän hänellekiin.

[/quote]

Olisihan se kauhean iso vaiva lämmittää sama ruoka samassa kattilassa miehellekin...

Mutta tämähän on hyvä idea. Jokainen tyydyttää vain omat tarpeensa. 

Vierailija
18/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä porukka täällä upisee. Aloittaja tajusi ihan oikein, että hänen kokkaistaan oli alettu pitää itsestäänselvyytenä. Toisaalta noin se juuri menee, jos teet aina ruuan sitä odotetaan jatkossakin.

Voit testata asian jättämällä vain kylmästi tekemättä miehelle ruokaa. jos alkaa ruikuttaa on kokkailusi hänelle itsestäänselvyys jos taas alkaa reippaasti tehdä ruokaa itselleen se ei ole sitä.

Vierailija
19/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:45"]

Minäkin olen huomaamattomasti totuttanut miehen. Kuorin jopa perunoita. Olen vaivihkaa lopettanut perunoiden kuorimisen miehelle, kuorin vain itselleni ja lapsille. Mitä tekee mies: hän syö ne perunat nyt kuorineen.

Minä en ole varteenotettava harrastelijakokki, vaan teen ruokaa lähinnä siksi, että se on pakollinen kotiaskare ja mies ei halua tehdä ruokaa. Jos patistan sitä tekemään perheelle ruokaa, se kyllä tekee, mutta joudun olemaan apuna koko ajan.

[/quote]

Tästä teksitistä tuli mieleen, että pidät miestä lapsena. Ei aikuiselle ihmiselle tarvitse muistuttaa, että tämän pitäisi syödä kyllä hän osaa itse syödä kun on nälkä ynnä muuta.

Tällaisella holhoamisella totutetaan toinen pikkulapseksi jos toinen siihen suostuu.

Vierailija
20/48 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä oon ollut vuosikaudet yksin, enkä omista sellaista ulkonäköä tai luonnetta, jolla sais parisuhteen joskus. Ja oon monta kertaa miettinyt, että JOS minä joskus miehen saisin, joka rakastais ja haluais mun kanssa olla, niin kyllä pitäisin hyvänä. Tekisin kaikki ruuat, aamulla heräisin keittään aamukahvit, vaik itsellä ois iltavuoro, pesisin pyykit, silittäisin paidat, siivoaisin kodin, ehkä pyytäisi miestä matot tamppaamaan ja muutenkin kaikki naistentyöt tekisin. Enkä valittaisi ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi