Kaikki kaverit lahduttaa
Olenko ainut joka ei ole vielä jollain dietillä tai kuntokuurilla? Ainakin itsestäni tuntuu siltä. Olen normaalipainoinen, lenkkeilen ainoastaan koirien kanssa (ihan pelkkää kävelyä) ja syön mitä haluan. Tuntuu että olen jäämässä kaveriporukassani ulkopuoliseksi koska muut keskustelevat vain ja ainoastaan eri ruokavalioista, kunto-ohjelmista, kaloreista ja siitä kuinka paljon tekee mieli suklaata. Siihen väliin kun itse heität kommentin että " mä söin eilen iltapalaksi suklaalevyn" saat murhaavan katseen ja sinua syytetään siitä kuinka et tue kavereitasi. Kyse ei ole siitä etten arvostaisi ihmisiä jotka laihduttavat ja nostavat kuntoaan. Arvostan ihmisiä jotka ovat tehneet elämänmuutoksen joka on vaikuttanut positiivisesti heidän terveyteensä. Mua ärsyttää vaan suunnattomasti nämä kaverini jotka ovat kerran vuodessa kuuden viikon dietillä ja kuntokuurilla, jonka jälkeen palataan normaaliin. Itselläni ei ole ollut tarvetta laihdutella sillä muutama neljä sitten tein pieniä muutoksia elämääni joiden avulla pudotin 10kg, enkä ole niitä kiloja enään nähnyt. Miksi kituuttaa itseään niillä maitorahkadieteillä ja sitten valitetaan koko ajan kuinka pahaa se on!? aaaarrrrgghhh!!!
Kommentit (13)
mulla kans kaverit rahka-mehukeitto kuurilla.. ja voi sitä valituksen määrää :D
Ärsyttää vaan niin suunnattomasti!! Mennään leffaan niin kaveri himoitsee sun karkkipussia ja popkorneja ja valittaa et "voi hitsi ku mä en voi syödä noita" "voi kun tuoksuu hyvälle". Itse asiassa eihän me ees sinne leffaan asti päästä koska kaverin pitää mennä salille.. tänäänhän on näet reisi päivä.
Naamakirja täyttyy päivityksistä.. mitä on tänää treenattu ja kuinka paljon kaloreita on poltettu. Lisäksi tykätään jatkuvasti kaikista gofatgo ja superdiet sivuista.
Sama täällä! Itse tein ruokavalioremontin muutama vuosi sitten, eli aloin karpata. Painosta tippui mullakin se ylimääräinen kymmenisen kiloa, eikä ole takaisin tullut. Kaverit jojottaa, kilo sinne ja toinen takaisin, kuntokuureja, ihmedieettejä, pillereitä, pussikeittoja, paastoa jne. Joka alkuvuosi sama juttu. Kai se on vaan niin vaikeaa muuttaa elämäntapoja pysyvästi, jättää hyvästit ystävä sokerille.
Ei minunkaan ole tarvinnut laihduttaa ennen kuin täytin 33v. Kolmas lapsi oli silloin jo tokaluokkalainen. Suurin osa suomalaista on ylipainoisia ja onnellista vähemmistöä olette, jos edes iän myötä ei ala kiloja hiipiä.
Minulle on aivan samantekevää mitä kaverini mättää. Itse laihdutan ja olen kuntokuurilla oman terveyteni vuoksi. Minulla ei ole tarvetta tilittää muille dieettini yksityiskohtia. Pääasia, etteivät muut ota nokkiinsa kun en halua syödä heidän leipomuksiaan.
Itse kuntoilen säännöllisesti ja katson mitä suuhuni pistän mutta en tee asiasta mitään numeroa. Tämä on elämäntapani enkä koe että siitä pitäisi sen enempää puhua. Kaveripiirissäni on ihmisiä jotka eivät osaa keskustella mistään muusta kuin laihduttamisesta. Kyllähän se alkaa pitemmän päälle ärsyttämään. Kylään kun menee niin ensin esitellään viikon ruokavalio, uudet treenivaatteet ja kaikenmaailman proteiinijauheet ja pillerit.
Minulla paino jojoilee tuon +/- 3-5kg. Olen joskus ottanut siitä hirveästi stressiä. Mutta kävi yks syksy niin että kuulin sellaisen sanan/ lauseen kuin pimeän kilot/talvipaino. Enpä ole sen jälkeen enää jaksanut isosti murehtia. Pimeän kilot tulee ja ne menee. Laihdutan ne kevään alussa pois, tekemättä siitä isompaa sirkusta.
Hyvät laihduttajat ja treenaajat! On hienoa että olette päättäneet alkaa tekemään muutoksia elämäänne. Pyytäisin kuitenkin muistamaan että elämässä on muutakin tärkeää esim. ystävät. Älkää siis karkoittako ystäviänne pelkillä laihdutus ja salitreeni jutuilla. Niitä ei jaksa kuunnella. Se ei tarkoita sitä etteikö ystävänne olisi iloinen puolestanne ja kannustaisi teitä saavuttamaan tavoitteenne. Mutta kun jos kaikki pyörii vaan yhden asian ympärillä saattaa ystävänne alkaa tuntemaan itsensä ulkopuoliseksi kun hän ei pysty keskustelemaan aiheesta joka ei ole hänelle tärkeä.
Nimimerkki: Dieetti varasti ystäväni
Olen itse nyt dieetillä omaa tyhmyttäni, että pilasin kroppani ylipainolla. En tee numeroa laihduttamisesta ja toivon, ettei kukaan muukaan tee. Käyn salilla ja jumpassa, mutta niin tein paksumpanakin. Olen täysin samaa mieltä, että ihminen on läpeensä tyklsä, jos keskustelut koskevat vain treenaamista tai uokaa. Itse ajattelen, että omaksi parhaakseni teen ellen avaa tänään sipsipussia ja jos avaan, niin en siitäkään tee numeroa. Tulee aina mieleen näistä fb-päivittäjistä, jotka kehuvat treenaamistaan ja laittavat joka suupalastaan kuvan, että eikö heillä ole elämää?
Tiedän tunteen.. mun kaverit on alkanu ehdotella mulle laihista vaikka en sitä todellakaan tarvitse :D Terv. xs