onko kukaan koskaan esittänyt kaveriasi ja kuiteki kertonut kaikki asiat eteepäi?
Kommentit (24)
Yksi vanhempi työkaveri. Nykyään pidän etäisyyttä.
on ja tätä kesti vuosia enneku tajusin
On, mutta sitä en ymmärrä miksi piti keksiä valheita. Siis enkö mä ollut tarpeeksi? Eikö mun elämä ollut tarpeeksi mielenkiintoista sellaisenaan?? Vai oliko toisella korvissa tai ymmärryksessä pahasti vikaa??? Luonteessa nyt ainakin oli vikaa vaikka muille jakaa - ja sitähän hän jakoi!!
Vierailija kirjoitti:
Nii tai näi, matkaa päi 🤥
Kuorma-autolla nihhh
On, kahdesti. Kummallekaan en kertonut kaikkein tärkeimmistä asioistani, koska intuitioni varoitti. Osaan puhua paljon, ikään kuin avoimesti, mutta riittävästi ohi ytimen. Samalla tarkkailen toisen luotettavuutta. Katkaisin välit näihin molempiin.
En ole enää niin kauhean kiinnostunut siitä mitä muut puhuu eteenpäin
En minä kerro kavereille yksityisasioitani. Kavereitten kanssa vertaillaan kuntosaleja tai hämmästellään festarihintoja, ei jutella syvällisiä.
Todella moni. Eipä mulla mitään suuria salaisuuksia ole, mutten ole tykännytkään juoruiluista. On sitten entinen kaveri sen tempun jälkeen. Näitähän riittää kaikilla elämän alueilla. Jos olisi laittanut kaikkiin välit poikki, niin ei mulla enää yhtään aikuiskontaktia oliskaan. Eli osan olen pitänyt lähellä, mutta mitään tärkeitä juttuja en ole kertonut. Joillekin jopa suoltanut ihan keksittyäkin tarinaa ja kattonut, että missä vaiheessa on tullut vastaan. Sitten nää on vielä kehdanneet suuttua mulle, kun olen tämmöinen paskanpuhuja. ;D No, voi en ole menettänyt mitään.
Taitaa juuri olla ja on ollut ennenkin, mutra tämä oli mies ja tuhosi elämäni !!
Mä oon aina kertonut kaikkien kaverieni asiat eteenpäin edes miettimättä, elleivät ole erikseen sanoneet että ei saa kertoa, tai jos asia ei ole ollut selkeän intiimi. Ei ollut tullut edes mieleen, etteikö niin voisi tehdä, varsinkin kun omat kuulumiseni olivat samalla tavalla kaikkien tiedossa; "Marja kertoi että sulla on uus työ" tms.
Sittemmin yksi kaveri on alkanut sanomaan aina, että älä kerro mitään mitä me puhutaan muille koskaan. Enkä olekaan enää hänen juttuja kertonut, mutta se on kyllä tosi outoa, jos vaikka yhteiset tutut kyselee hänen kuulumisia ja mun pitää vain sanoa että kysy siltä. En saa siis edes sanoa jos se on tavannut jonkun uuden miehen tai muuta positiivista.
Minun siskollani oli sellainen paras ystävä. Olivat ystäviä vuosia, mutta kun minä ystävystyin hänen kanssaan hänen todellinen luontonsa selvisi. Hullu yrittää vieläkin mustamaalata siskoani muille, vaikka välien menosta on vuosia. Äärimmäisen inhottava tapaus ja jätti siskooni syvät jäljet.
Työkaveri.
Muut työkaverit kyselivät minulta aiheista, joita eivät olisi tienneet ilman, että hän oli kertonut eteenpäin.
Mutta en tietenkään ole paljastanut, että tiedän hänet juoruämmäksi. Esitän tietämätöntä ja puhun vain sellaista mikä häntä ei kiinnosta. Ja katson sitten sitä harmistunutta ilmettä mielihyvällä.
Meillä mennään extremeen täällä idässä.
Talossa [pienkerrostalo, rak.1965] on paperiseinät. Käyn useita pidempiä keskusteluja läheisteni kanssa joka päivä.
Tietyt naapurini poimivat sanoja ja lauseita yksityispuheluistani ja juoruavat kaiken kylille + jopa palstoille.
En enää ikinä suostu kerrostaloon, ellei huippumoderni uudiskohde kera kunnon äänieristyksen. Koska puhun paljon, ja harrastan laulamista. Täällä en voi laulaa enkä soittaa. Aina kuulokkeet..
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina kertonut kaikkien kaverieni asiat eteenpäin edes miettimättä, elleivät ole erikseen sanoneet että ei saa kertoa, tai jos asia ei ole ollut selkeän intiimi. Ei ollut tullut edes mieleen, etteikö niin voisi tehdä, varsinkin kun omat kuulumiseni olivat samalla tavalla kaikkien tiedossa; "Marja kertoi että sulla on uus työ" tms.
Sittemmin yksi kaveri on alkanut sanomaan aina, että älä kerro mitään mitä me puhutaan muille koskaan. Enkä olekaan enää hänen juttuja kertonut, mutta se on kyllä tosi outoa, jos vaikka yhteiset tutut kyselee hänen kuulumisia ja mun pitää vain sanoa että kysy siltä. En saa siis edes sanoa jos se on tavannut jonkun uuden miehen tai muuta positiivista.
Kanssasi ei voi olla ystävä.
Vierailija kirjoitti:
on ja tätä kesti vuosia enneku tajusin
Mulla sama, eksäni yksi pahimpia
Toisten asioiden eteenpäinkertominen on yksi yleisimpiä tiedonvälittämis- ja keskustelutapoja sosiaalisissa suhteissa.
Tunnen muutaman tällaisen omia ihan normaaleja asioitaan lähes hysteerisen tiukasti varjelevan ihmisen. Kaikki he juoruavat mielellään muiden asioista, tiukat rajoitukset koskevat heidän mielestään vain heidän omia "salaisuuksiaan".
Tosi moni ja sellaiset suhteet yleensä päättyy lyhyeen..