Synnäri käännytti!
Lieviä polttoja (supistuksia) toista päivää, kävin synnärillä (syöksysynnytyksiä takana) ja kanavaa 1cm, 3cm auki mutta kotiin vaan odottelemaan kovempia polttoja :o No sisätutkimus nyt kovensi suppareita ja kotona hampaat irvessä... Tässä synnytetäänkin nyt sitten oikeasti kotiin. Rv 37+2 joten vauhtitippaa ei anneta (rv 38 rajana). Vedet yleensä päästetään kun on 4cm auki. Yritän maata, seisaaltaan menee lähes puhekyky. Synnytys on selvästi käynnissä joten ei auta ku vissiin ootella ponnistustarvetta. HUOH
Kommentit (42)
No entäs jos menetsinne sairaalaan takas! Niinhän sulle on annettu ohjeeksikin.
Joo mää painun takasin kun vesi lentää silmistä ellei tapahdu ihmettä ja nää lopu. Tai soitan lanssin.. Ap
Täs käy nyt niin et nää poltot avaa paikat hitaasti mutta näemmä varmasti, saa nähä onko parit viimiset sentit tuskallisimmat. Kauhia kipukynnys meikällä. Ap
Haloo, kyl sinne voi mennä takaisin. Kaikki synnytykset eivät ole syöksysynnytyksiä vaikka ennen olisi sulla ollutkin. Jos pystyt av:lla notkumaan en usko että ponnistat ihan lähiminuutteina. Soita ambulanssi jos et pysty matkaamaan muuten.
Jee! Live-synnytys av:llä! Kerro heti kun pää näkyy!
Onneksi jaksat kirjottaa av:lle ;-) - ja uppoaa kuin häkä kaikkiin paikallaoleviin synnyttämättömiin teineihin...
Oho, itse pääsin saliin kun menin synnärille ja olin 3cm auki.
Ei kukaan sanonut ettet saisi takaisin mennä?
Niin siis silloinhan sinulla ei ollut synnytys käynnissä. Nyt on, joten voit mennä sairaalaan. Hölmö...
Aika hyvin näyttää silti onnistuvan netissä roikkuminen vaikka sattuu niin, että puhekyky meinaa mennä :)
Minä menin sairaalaan vasta kun oli 7cm auki, turha siellä notkua.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:44"]
Haloo, kyl sinne voi mennä takaisin. Kaikki synnytykset eivät ole syöksysynnytyksiä vaikka ennen olisi sulla ollutkin. Jos pystyt av:lla notkumaan en usko että ponnistat ihan lähiminuutteina. Soita ambulanssi jos et pysty matkaamaan muuten.
[/quote]
Jos papereissa lukee, että käynyt ja käännytetty, niin se passittaa takaisin kotiin joka tapauksessa seuraavan 16 tunnin ajan.
Nyt tulee lievempiä kunnes TAAS alkaa kunnolla polttaa. Eiköhän meikä sinne joudu pian uusiks! Ap
Yksikään sairaala ei käännytä syöksysynnyttäjää (kolmas lapsi?) kotiin, jos synnytys on käynnissä. Ja yksikään syöksysynnyttäjä ei jää kotiin palstailemaan, jos synnytys on kunnolla käynnistynyt... Sorry, mut tää ei mee läpi;-)
Hei mää oon aavee fani!!! :D Ja useampi on tulossa ku kolmas. Emmää täällä kohta taas notku,todellakaan, kun supparit lisääntyy nii ei tuskalta täällä voi olla. Nyt huilaamaan ja keräämään voimia. Ap
Tää on niin huono yritys taas ettei tosikaan. Miten ihmiset viitsii? Ei varmasti sairaala käännytä kotiin tuollaisessa tilanteessa ja tuolla taustalla!
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 13:02"]
Yksikään sairaala ei käännytä syöksysynnyttäjää (kolmas lapsi?) kotiin, jos synnytys on käynnissä. Ja yksikään syöksysynnyttäjä ei jää kotiin palstailemaan, jos synnytys on kunnolla käynnistynyt... Sorry, mut tää ei mee läpi;-)
[/quote]
Ainakin Lahdessa käännytetään, jos ei ole lapsivesi mennyt ja viikkoja noin vähän. Supistukset kun on niin henkilökohtainen kokemus.
Ambulanssia mulle hoettiin. Täällä kun ei kotisynnytystä pidetä niiiin vaarallisena. Ap
No ei tasan käännytetä, jos kätilö arvioi synnytyksen olevan käynnissä. Tottakai voi jo supistaa, mutta yksikään kätilö ei ota sitä riskiä, että lähettää syöksysynnyttäjän kotiin, JOS synnytys on oikeasti kunnolla käynnissä. Ei edes Lahdessa. Jos taas supistukset enteilevät lähestyvää synnytystä ja synnyttäjä asuu lähellä, niin miksi ei voisi käydä hakemassa vauhtia kotoa? Ja se, että joku palstailee noin ahkerasti, kuin AP nyt varmaan todistaa, ettei vauva ole ihan vielä syntymässä, vai?
Veikkaan tän päivän puolella... Ap
Jos ennen ponnistusta kuitenkin soittaisit ambulanssin? Olisi sitten kyyti valmiina sairaalaan. Tsemppiä!