Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä on tänään ruokana?

Vierailija
30.01.2014 |

Ja jos on jotain muuta kuin perusnakkisoppaa, niin laitatko reseptin myös.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohipastaa ja netistä löytyy ohjeita siihen =)

Vierailija
22/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on välimerellistä haukikeittoa (ohje löytyy googlaamalla, itse asiassa joku AV-mamma neuvoi sen mulle viime kesänä, kiitos siitä!) hieman muunneltuna, mm. hauki on kuhaa,  sekä linssikeittoa, jossa on samat vihannekset kuin kalakeitossa.

Illasta en tiedä, olis tacoainekset tai sitten vois tehdä jotain uunivihanneksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:09"]

Kiitos :)  "Suomalaisen maissin" mausta en osaa sanoa kun asumme välimerellä ja täällä ainakin on todella hyvää maissia näin talvellakin.

[/quote]

Täällä saa vain sitä vakuumipakattua "esikypsennettyä" tai sitten jotain purkkimaissia, joka 90% varmuudella on niin pahaa, että lautaselle jää (paitsi maissinjyvät, jotka on jostain käsittämättömästä syystä hyviä lihapullataikinassa ja pahaa kaikessa muussa. Jokin outo ilmiö taustalla tuossakin?). 

Saanko kysyä, miksi luet ja kirjoitat AV:lle jos asut välimerellä?

Itse mielelläni kuvittelisin, että jos pystyisin karistamaan tämän ilkeyden, pahantahtoisuuden ja väliin suoranaisen mielisairaudenkin jossain kyllin kaukana, niin en enää ikinä antaisi sen itseäni koskea?

Kielitaidon elävyyden vuoksi?

Pienenä tirkistysikkunana siihen, mitä pääsit pakoon?

Vai oletteko jossain vaiheessa palaamassa Suomeen ja yrität karaista itseäsi sen suhteen, mikä on Suomen vastenmielisin kansanosa (Älä käsitä väärin. Täälläkin, siis jopa palstalla, on Järjen Ääniä ja hyviä, hyväntahtoisia, tervejärkisiä tyyppejä - mutta todella, todella pienenä vähemmistönä.) ? 

Vierailija
24/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:41"]

[/quote]

Mitä on perusnakkisoppa?

Olen viisikymppinen suurperheen äiti ja isoäiti ja kokkaan tavallisesti monta kertaa päivässä. Tuohon ruokalajiin en ole kuitenkaan koskaan tutustunut. Valaise minua.

Vierailija
25/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:55"]

Lounaaksi oli uuniriisipuuro, päivälliseksi broilerin pihvejä, riisiä ja vihersalaattia.

[/quote]

Päivällinen kuulostaa hyvälle. Miten kokoat vihersalaatin?

Vierailija
26/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalapastavuokaa tänään ja huomenna, lauantaina sipulikeittoa, ankka confit ja ankanrasvassa paistettuja perunoita:D Nam! Jälkkäriksi tänään piimäpannareita ja lauantaille teen Runebergin torttuja

Vierailija
27/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:22"]

[/quote]

Mitä on perusnakkisoppa?

Olen viisikymppinen suurperheen äiti ja isoäiti ja kokkaan tavallisesti monta kertaa päivässä. Tuohon ruokalajiin en ole kuitenkaan koskaan tutustunut. Valaise minua.

[/quote]

Missä maassa olet käynyt koulusi?

Vierailija
28/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi oli eilisen siskonmakkarakeiton jämät. Iltasella taidan tehdä lasagnen, niin riittäis huomiseksikin.

Vierailija
29/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:22"]

[/quote]

Mitä on perusnakkisoppa?

[/quote]

Et tunnista makkara/nakkikeittoa?

Vierailija
30/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunissa muhii hevospaisti paistopussissa pienellä lämmöllä. Liemessä kahvia, savupaprikajauhetta, valkosipulia, siirappia ja soijaa. Lihasta tulee tortillatäyte. Lisäksi perustäytteet salaatti, avokado, sipuli, tomaatti jne...

Vierailija
31/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:24"]

Lounaaksi oli eilisen siskonmakkarakeiton jämät. Iltasella taidan tehdä lasagnen, niin riittäis huomiseksikin.

[/quote]

Tuli siskonmakkaroista mieleen yksi työpaikan ruokakeskustelu. Kaverit oli ihan ihmeissään, kun sanoin että voi niistä siskareista muutakin tehdä  kuin keittoa. Kenellekään ei ollut tullut mieleenkään. Itse puristan pieniä makkarakikkareita kypsymään italialaistyyliseen tomaattikastikkeeseen. Aina se nakkisoosin pastakastikkeena voittaa!

Vierailija
32/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaa jogurttikastikkeessa ja paistettuja kasviksia ja mahd. riisiä. Kanaa, sipulia, valkosipulia ja inkivääriä paistetaan öljyssä, maustetaan kurkumalla, sarviapilan siemenillä, juustokuminalla ja garam masalalla. Pikkuisen tomaattipyrettä ja paljon turkkilaista jogurttia ja annetaan hetki hautua. Munakoisoa, kesäkurpitsaa, porkkanaa ja purjoa paistetaan öljyssä, maustetaan suolalla, pippurilla ja mintulla ja lopuksi vähän limemehua päälle. 

Vierailija
33/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:26"]

[/quote]

En. Olen ollut joka päivä (usein useamastikin kerran päivässä) kokkaava äiti nyt 29 vuoden ajan. Eikä ikinä meillä ole ollut makkara/nakkikeittoa. Siis muistaakseni ... ja siksi ohjetta kyselinkin. Ehkä kyse on vain semantiikasta. Ehken tunnista usein käyttämiäni reseptejä noiksi. (Useinhan samat respetit kulkevat monilla eri nimillä).

Vierailija
34/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 11:48"]

Koulun jälkeen on lapsilla ensin visiitti ystävän luokse (Hän pitää "tuikitavallinentammitorstai"-juhlat, mikä on mielestäni hauska idea) ja sen jälkeen taidekerho. Menee melkein seitsemään ennen kuin ollaan kotona joten ajateltiin että ukko hakee kiinalaisesta ravintolasta valmisruokaa sillä aikaa lapset kerhoilevat ja minä käyn salilla.

Mutta huomenna minä pidän etäpäivän eli olen ajoissa kokkaamassakin. 

Joten voin satsata ja tuota ajattelin kokeilla: http://www.alko.fi/ruoka--juoma/etiketti/ruoan-ja-juoman-liitto/suosittelemme-paahdettua-ankkaa-farangin-tapaan/ eli paahdettua ankkaa Farangin tapaan (mikä ihme se farangi sitten onkaan!)

[/quote]

http://farang.fi/

Vierailija
35/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:26"]

[/quote]

En. Olen ollut joka päivä (usein useamastikin kerran päivässä) kokkaava äiti nyt 29 vuoden ajan. Eikä ikinä meillä ole ollut makkara/nakkikeittoa. Siis muistaakseni ... ja siksi ohjetta kyselinkin. Ehkä kyse on vain semantiikasta. Ehken tunnista usein käyttämiäni reseptejä noiksi. (Useinhan samat respetit kulkevat monilla eri nimillä).

[/quote]Oletko käynyt siis koulusi jossain ulkomailla, kun et ole kouluruokailussakaan nakkikeittoon törmännyt? 

Vierailija
36/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään itse tehtyjä lohimurekepihvejä, muussi, vihersalaattia plus keitettyjä babyporkkanoita ja parsaa..

Vierailija
37/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:38"]

Uunissa muhii hevospaisti paistopussissa pienellä lämmöllä. Liemessä kahvia, savupaprikajauhetta, valkosipulia, siirappia ja soijaa. Lihasta tulee tortillatäyte. Lisäksi perustäytteet salaatti, avokado, sipuli, tomaatti jne...

[/quote]

Kuulostaa vallan upealla.

Terveisin se kirjoittaja, joka kohta lynkataan siksi, kun ei tunnistanut nakkikeittoa.

Vierailija
38/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:09"]

Kiitos :)  "Suomalaisen maissin" mausta en osaa sanoa kun asumme välimerellä ja täällä ainakin on todella hyvää maissia näin talvellakin.

[/quote]

Täällä saa vain sitä vakuumipakattua "esikypsennettyä" tai sitten jotain purkkimaissia, joka 90% varmuudella on niin pahaa, että lautaselle jää (paitsi maissinjyvät, jotka on jostain käsittämättömästä syystä hyviä lihapullataikinassa ja pahaa kaikessa muussa. Jokin outo ilmiö taustalla tuossakin?). 

Saanko kysyä, miksi luet ja kirjoitat AV:lle jos asut välimerellä?

Itse mielelläni kuvittelisin, että jos pystyisin karistamaan tämän ilkeyden, pahantahtoisuuden ja väliin suoranaisen mielisairaudenkin jossain kyllin kaukana, niin en enää ikinä antaisi sen itseäni koskea?

Kielitaidon elävyyden vuoksi?

Pienenä tirkistysikkunana siihen, mitä pääsit pakoon?

Vai oletteko jossain vaiheessa palaamassa Suomeen ja yrität karaista itseäsi sen suhteen, mikä on Suomen vastenmielisin kansanosa (Älä käsitä väärin. Täälläkin, siis jopa palstalla, on Järjen Ääniä ja hyviä, hyväntahtoisia, tervejärkisiä tyyppejä - mutta todella, todella pienenä vähemmistönä.) ? 

[/quote]

Heh

Vierailija
39/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Aamulla viiliä ja marjoja + leipää

* Lounaaksi kotona oleville puuroa + maitoa ? keitettyä kananmunaa+ hedelmiä

* Illaksi eilistä Kaalikeittoa, se vain paranee uudelleen lämmitettynä + juurespaloja Lampaanliha onneksi maistuu kaikille

Vierailija
40/56 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne ja ihan perus suomalaisittain maitokastikkeella :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi